Як створити успішний медійний інтернет-проект

Як створити успішний медійний інтернет-проект

олександр ковальчук,  10 квітня 2013

Лекція веб-аналітика Івана Дуба "Створення медійного інтернет-проекту".

Лекція прочитана студентам 5 курсу факультету журналістики ЛНУ ім. Івана Франка в рамках курсу Прикладні соціально-комунікаційні технології

Чому Вам вартує задуматися над створенням медійного інтернет-проекту?

Бути авторитетом сьогодні є важливо. Авторитетний журналіст, тобто такий, котрий набуває ваги в суспільстві, може бути настільки серйозним джерелом та генератором контенту, що, скажімо, видавництва і певні інші роботодавці просто можуть відпочивати в порівнянні з ним.

Не будемо забувати, що поступово ринок праці звужується. Ми живемо в посткризову добу. Багато хто з підприємців, в тому числі в медійній галузі, пережив такі складні часи, коли звільняли велику кількість журналістів, звільняли друкарів, вивільняли інші нелюдські ресурси для того, щоб вижити. Ця тенденція в майбутньому буде більше і частіше повторюватися і це буде означати, що, скажімо, вам після того, як ви вийдете з альма-матер, буде важко шукати роботу, якщо, звичайно, хтось захоче працювати.

Ось лише декілька причин, які можуть спонукати вас задуматись над тим, щоб створити свій медіа-ресурс і добиватися успіху в цьому напрямку.

Поштовхом для зникнення чи трансформації друкованих видань став вихід, як це не смішно, мобільного пристрою, який зараз є в руках кожного школяра, – смартфона.

Смартфони і їх уособлення в більшому екрані – IPad, Galaxy Note, – це планшетні комп'ютери, котрі революційно поміняли ставлення людини до персонального пристрою. Останній раніше стояв в кожного в хаті, а в ліпшому випадку – носився в сумці.

Сьогодні мобільний пристрій це надзвичайно маленький пристрій, величиною з телефон або ж вже заборонені Google-glasses – окуляри, в які вмонтований непомітний маленький чіп. Фактично ви носите з собою величезне сховище інформації, можливість через мережу інтернет контактувати з людьми, які знаходяться за сотні-тисячі кілометрів. Поява саме таких пристроїв і спричинила відхід в минуле друкованих засобів інформації.

Першою стала газета The New York Times, яка скоротила в три рази тираж, перейшовши на платформу IOS, тобто розмістивши свій додаток в App Store. Доступ до електронного додатку продається так само, як і друкований тираж, тільки вартість його виготовлення набагато дешевші і при цьому не забруднюється навколишнє середовище і не нищиться дорогоцінна деревина.

Про інтернет-платформи

Якщо ви вирішили створити сайт, важливо передбачати, врахувати поведінку своїх клієнтів, чітко побачити свою аудиторію. Тоді можна перейти до теоретичної частини, подумати якби мав виглядати ваш сайт.

Сьогодні у минулому, коли люди хотіли зробити якомога дешевше сайт були варіанти, коли сайти робилися майже за 100 доларів. Насправді ж, їх можна було зробити самому без використання будь-яких оборотних коштів на базі безкоштовних інтернет-платформ.

Сьогодні цих інтернет-платформ є багато, отож немає необхідності перейматися створенням сайту для себе. Є соціальні платформи, торгові платформи, платформи, які швидко можуть створити так звані CMS (content managing systems).

Останні дозволяють вам будувати свій контент, формувати його в вигляді безкінечної стрічки, наприклад, як це робиться у Livejournal або ж в тому самому Facebook. Livejournal – це блогосфера, а Facebook – соціальна мережа, яка містить елемент сортування інформації.

Як би мав виглядати ваш сайт? Ви маєте розуміти, що сайт є така річ, до якої мав би прийти ваш клієнт, тобто користувач з мережі.

Про структуру сайту

Є два типи структури сайтів. Лінійна структура, на зразок Livejournal, в якому попередня-наступна-остання новина йдуть послідовно, одна за одною. Це найпростіша лінійна структура сайту, додатком до якої можуть бути контакти і виходи в соцмережі.

Лінійно структуровані сайти можна створити за допомогою безкоштовний CMS. Ви збираєте конструкцію, вибравши дизайн, котрий пропонує сама ж система, додаєте логотип, назву, контактну інформацію і починаєте писати, прикріпляти фотографії і так далі.

Є складніші структури сайтів, котрі будуються по системі складнішого галуження, де ви можете мати своє, так зване, "Меню". І є такі певні, звичні для людей рубрики, якась така "класика" побудови цього меню. Як правило, будується закладка "Про нас". Є закладка, якщо ми говоримо про медіа-ресурс, "Галерея новин". Можуть бути, наприклад, додаткові блоги. Насправді часто в сучасних медіа топ-журналісти ведуть свої блоги. Також є закладка (сторінка) "Реклама", де більш розвинуті засоби масової інформації пробують монетизувати свій ресурс.

Оце є важливий у житті кожного, хто думає про свій інтернет-ресурс, пункт: яким чином монетизувати, як заробляти на тому, що ви робите? Треба подумати, що ви можете запропонувати рекламодавцям, котрі б захотіли розмістити у вас рекламу.

Таким чином поступають сьогодні більшість блогосфер, які мають лінійні структури, і великих сайтів, які стараються охоплювати ширші аудиторії, не настільки вузькі, але систематизовані. Хоча сьогодні в рекламному напрямку інтернет-ресурси ЗМІ мають досить обмежену кількість пропозицій, вони є обмежені в плані вибору типу заробітку. Як правило, це є рекламні блоки чи фото-блоки.

Отож структура сайтів є двох типів і це видно зі схеми. Відповідно, ви можете будувати собі або щось велике, або щось менше.

Багато людей вирішують вести свій персональний блог. Різні джерела стверджують, що Livejournal вмирає. Але загальний об'єм блогосфери Livejournal сьогодні складає приблизно 12 мільйонів блогів, понад 7 мільйонів з них ведуть росіяни. Росія серйозно, скажемо так, захопила оцю річ.

Про WEB 2.0 і WEB 3.0 та пошукові системи

Інтернет ішов своїми специфічними шляхами розвитку, і в певний момент люди зрозуміли важливість формувати контенту для кінцевого споживача. Але формувати цей контент для великої кількості людей тяжко. У цей момент наступила епоха так званого WEB 2.0. Це є інтернет, контент котрого формує кінцевий споживач. Тобто той, хто споживає контент, він його і формує.

Мова іде про явище, таких користувачів є дуже багато. Проникнення інтернету в людство сьогодні становить приблизно 80% при тому, що на Землі населення становить близько 7 млрд. людей. У Китаї просто нереальне проникнення, яке за останні 5 років скочило з 15 до 70-80% при населенні близько 4 млрд. людей.

В Україні інтернет почав розвиватися дуже бурхливо. У 2007-2008 рр., якраз після помаранчевої революції, в нас дуже швидко виросло проникнення в інтернет українців, але останнім часом ці темпи сповільнилися. Агентство Gemius стверджує, що сьогодні близько 15 мільйонів українців є в Інтернеті, тобто лише одна третина населення (48 млн.).

Це теж означає, що ми якісь такі от є. Дослідники також відзначають, що, наприклад, росіяни більш заполітизовані в Інтернеті, українці ж – більше комерціалізовані, скажімо так, ближчі до Європи. Тому що у Європі проникнення преси і політиків в інтернет є набагато нижчим, ніж в Росії, натомість, в Європі є значно вищим рівень соціалізації людини в інтернеті.

Епоха WEB 2.0, в якій користувачі самі створювали контент, добігає свого кінця. Сьогодні мова йде про WEB 3.0 – семантичний інтернет, який вміє сам стежити за користувачем, в якому контент сам знаходить користувача.

Всі користувачі Інтернету поділені між пошуковими системами Google, Yandex, Вaidu (китайський аналог Google). Те, що знаходить пошуковик Вaidu – націлено на Китай й інші ієрогліфічні країни і тому він нас не цікавить. Google, натомість, називають корпорацією «добра», але добро, при цьому, пишуть в лапках.

Тобто те, що робить Google, це одночасно і добре, і погано. Адже високою є ймовірність того, що колись настане те страшне утопічне майбутнє, яке малювали колись в різних фантастичних фільмах, коли виживає одна мегакорпорація, якій всі поклоняються, і працюють на неї.

Кілька міжнародних корпорацій сьогодні показують нереальні рости IQ (концентрації інтелекту) і нереальну капіталізацію. Прибутку в сумі трильйона доларів ще ніхто не досягнув, але на цю цифру вже замахнувся Facebook. Якщо таку ціль компанії поставили, то рано чи пізно хтось її досягне.

Якщо говорити про медіаконтент і про медійні сайти, то треба розуміти важливість ролі пошукових систем, бо бути успішним в Інтернеті означає розуміти, як саме вас знаходить користувач.

Тут вам на допомогу приходить корпорація «добра» Google чи інша пошукова система.

WEB 3.0 – це система, котра дозволяє людині генерувати релевантний контент. Релевантність – це термін, котрий означає надання шукачеві відповіді власне на його запит. Якщо ви, наприклад, задаєте Google пошуковий запит, ви бачите видачу, він дає вам 10 блоків, які називаються "сніпетами". У блоці є синя, зелена і чорна зони. Синя зона: якщо ви питаєте "а, б, в", то він вам так само показує "а, б, в", далі він дає вам назву сайту, а тут – є текст.

Пошукові системи працюють досить примітивно: перегортаючи тридцять трильйонів сайтів вона намагається на кожному з них знайти відповідність до вашого запиту. Якщо кількість збігів є високою, то система вважає, що цей сайт є те, що вам треба, і починає показувати його вам.

Важливим є розуміння того, що на екрані монітору висвітлюється лише максимум 5-10 позицій і попасти в цю десятку на першу сторінку дуже складно. Людина, яка заходить в пошукову систему і не бачить відповіді на своє питання на першій сторінці, дуже рідко переходить на другу, натомість вона по-інакшому формує свій запит.

Google максимально інтегрується в систему WEB 3.0. Якщо говорити про добрі і погані аспекти цього, то слід звернути увагу, що кількість інформації, накопиченої на серверах Google, є настільки високою, що ніхто просто так не бути використовувати її конкретно проти вас. Google це не потрібно.

Однак, якщо Google хтось попросить, він може дуже прицільно надавати інформацію про вас. Наприклад, може не знаючи вашої фотографії і не знаючи вашого імені, але з точністю до, скажімо, ІР-адреси впізнати вас та вашу поведінку на любому комп'ютері.

Є навіть таке поняття як "пошукова поведінка" або поведінковий фактор. Google бачить, що ви шукаєте певні речі, робите певні кліки. Якщо три різні людини робитимуть однакові запити на різних комп'ютерах, то Google розпізнає людину в межах трьох кліків і почне видавати різні відповіді на однакові запити.

Що значить створити "успішний сайт"

Коли стоїть питання просування сайту, Google завжди старається, по можливості, ускладнити це завдання для тих, хто пробує виявити алгоритми ранжування сайтів. Сьогодні є приблизно 400 алгоритмів, за допомогою яких Google ранжує, тобто піднімає сайт догори. В першу чергу він показує сайт з доброю історією. Якщо сайт має 5 років, а інший – створено вчора, то той, що має 5 років історії, якщо він гарно діє, буде краще показуватись пошуковиком, ніж той, що створено вчора.

Google любить, коли на сайті є важлива густота ключових слів. Тому, коли ви створюєте медіаконтент, його треба правильно формувати і дати зрозуміти пошуковій системі тематику сайту. Наприклад, якщо хтось виготовляє новини у Львові, то це має бути власне ваш сайт, котрий торкається власне цієї тематики, тому що якщо ви будете писати більше про Київ, але мати домен lviv.ua, то Google не зрозуміє цього і буде вважати якість контенту не відповідною, невисокою. І в цьому місці ми знову вертаємося до питання якості контенту.

Сьогодні 40% успіху сайту, котрий ви захочете зробити в найближчому майбутньому, буде залежати від його якості, тобто: від якості контенту, від якості програмного ядра, від тегів, густоти ключових слів, з котрих Google формуватиме сніпет (блок у пошуковій системі, що формує видачу сторінки пошукової системи, загалом на одній сторінці є 10 сніпетів).

Якість сайту має бути дуже висока і з часом часто люди, котрі роблять свій перший сайт на безкоштовних платформах, все одно їх переробляють, вдосконалюють, тому що ті платформи не завжди можуть виконувати всі функції, котрі вимагає від сайту пошукова система.

Поведінка людини, котра щось створює, є такою, що вона спочатку хоче попробувати зробити «малою кров'ю». І справді, сьогодні немає необхідності іти зразу в якісь дорогі конструкції до моменту, коли ви будете досконально знати, що ж саме хочете отримати від свого сайту.

Livejournal і Word Press – поширені системи, яка дозволяють будувати сайт на зразок блога. Є море різних мультимедійних і соціальних платформ типу Factbook, Twitter, котрі дозволяють в межах одного дня стати популярним.

Всі бачили кліп PSY, що назбирав понад мільярд переглядів. Цей простий кліп (насправді в цей проект також були вкладені гроші і він мав декілька реінкарнацій) сподобався людям і вони почали його просто перепощувати завдяки такій системі як like – коли ми можемо ділитися певними повідомленнями, розшарювати (share), робити ревіти (tweet), давати побажання, якісь свої враження створювати. Люди читають всі ці враження.

Завжди, коли хтось пише: "Це бомба, це просто нереально" – це спрацьовує, створюється лавинна система за якій працюють мультилевелеві, маркетингові фірми. Люди починають це клікати, дивитися, і з часом ваша блогосфера назбирує велику кількість прихильників.

Отож, немає необхідності зразу робити важкий і складний сайт, завжди треба зробити щось простіше, зорієнтуватися, відчути вашу аудиторію і тоді вже під аудиторію формувати той контент і такий сайт , який би вона хотіла бачити. Останнє легко зрозуміти і відчути, оскільки де-факто є багато інструментів, котрі позволяють відстежувати популярність певних запитів і те, яким є ваш сайт. Наприклад, система Google Analytics.

Ця програма дозволяє відстежувати багато параметрів, за яким на ваш сайт заходять ваші відвідувачі, час перебування, країну, з якої вони заходять, також слова, по яких вони заходять і багато іншого. Є інші програми, котрі показують, що сьогодні є найбільш популярним (запитуваним) в неті, про що говорить весь світ.

Отож нічого не варто вигадувати самому, треба просто слідувати вже відомими шляхами, лише вловити, зреагувати швидше. Я впевнений, сьогодні любий запит, який ви задасте в Google, отримає відповідь, хіба ви якусь абракадабру наберете, тоді Google не буде цього знати.

Медійні інтернет-платформи

Зупинюсь докладніше на різних там медійних інтернет-платформах. Наприклад, YouTube.com. Відеоконтент сьогодні стає більш поширеним і більш цікавим, ніж текстовий контент. Виглядає, ніби останній потрохи відмирає. Сьогодні з'являється багато різних онлайн телебачень, різних онлайн журналів, котрі не лише розказують про щось в текстовому режимі, але й намагаються супроводжувати текст відеоматеріалами.

Можливо, що незабаром інтернет теж перестане бути "друкованим" і буде візуальним і звуковим. Тут варто враховувати семантичний інтернет WEB 3.0. (інтернет наступного покоління), де тексти даються з системами голосових підказок і голосових запитів.

iPhone 4gs має систему SIRI, ви їй задаєте питання і вона вам сама нешаблонними фразами відповідає, розповідає дуже мотивовано і цікаво. Ви можете англійською запитати у SIRI, якою буде погода у Львові і вона жіночим голосом відповість, що сьогодні буде дощ, а також порадить взяти з собою парасольку.

Google одним з перших відчув перспективу у новітніх методах пошуку, а також роль візуалізації контенту, а тому без вагань купив проект молодих підприємців під назвою YouTube.

Сьогодні YouTube – один з центральних проектів Google, котрий все більше і більше набирає популярності. Тому, якщо говорити про майбутнє, я би радив кожному вже сьогодні створити собі аккаунт на YouTube і потрохи викладати туди різне відео, не важливо яке: з телефону, з камери, перемощення якихось цікавих фільмів.

Тому що з часом, не виключено, ви всі зможете на цьому заробити. Бо YouTube після певної кількості заходів починає нараховувати вам кошти за те, що на роликах з високою відвідуваністю, компанія розміщує рекламу своїх клієнтів. Якщо не помиляюся, від 10 000 заходів на сайт ви вже маєте за кожен перегляд 1 цент.

Інтернет-сервіси

Одне з найбільш болючих питань кожного інтернет-підприємця чи медійника, яким чином монетизувати свій ресурс. Адже нібито саме для цього все й робиться. Ясно, що можна отримати довільну конверсію. Це таке модне інтернетне слово, поширене в середовищі інтернетників.

Конверсія – це кількість заходів на ваш сайт, які перетворюються в реальну копійку або в реальну дію, якщо, наприклад, маємо справу з call-центром. Якщо це є інтернет-магазин, то хтось має зробити покупку.

Конверсія не буває великою, вона, як правило, досить низька і тільки декілька сайтів в світі можуть похвалитися конверсією на рівні 20, 30, 50%. Як правило, мова йде про нуль цілих, пару сотих. Наприклад, єдиний на 100 відсотків український (всі інші інтернет-магазини мають якусь долю іноземного капіталу) інтернет-магазин rozetka.com.ua є шостим сайтом в рейтингу 10 найбільш поширених ресурсів, що відвідують українці.

У цьому рейтингу лише два українських сайти. Другий – aukro.ua, до розробки якого я був причетний. Згодом цей ресурс власники продали allegro.pl. Це така величезна корпорація, яка на сьогодні в Україні присутня дуже багатьма такими різними сайтами оголошень (наприклад, Slando).

Rozetka пишається коефіцієнтом конверсії 0,4%. Це означає, що з 1000 заходів на сайт лише 4 завершуються реальними покупками. Проте насправді покупок у Rozetka багато. Отож можемо зробити висновок, що й відвідувачів сайт має також чимало.

Лише борючись за збільшення кількість ось цих заходів на сайт, ми можемо отримати певну конверсію. Вважається, що потрібно отримати хоча би 1000 заходів на сайт в добу, щоб мати кілька продаж або скажімо кілька реальних контактів.

У медіаресурсів конверсія є набагато вищою, ніж у торгівельних майданчиків. Вона переважно є майже 100%. Якщо, наприклад, на сторінку заходить 1000 людей, то, згідно статистики, як правило, 50% залишається і читає цей медіаресурс або дивиться його, або слухає. Отож, показник конверсії – це ніби така втішна річ, бо якщо ми маємо таку велику конверсію і можемо її репрезентувати рекламодавцю, то можемо й більше розраховувати на те, що якісь кошти почнуть повертатися до нас.

SEO-оптимізнація сайту

Google має приблизно 400 алгоритмів за якими він ранжує сайт догори. Ніхто насправді не знає, як діють ці алгоритми, бо Google тримає в нереальному секреті всі свої алгоритми. Але є така братва в світі, яка називається SEO-оптимізаторами сайтів (Search Engine Optimisation). Оптимізатори діють з просуванням сайтів переважно інтуїтивно, намагаючись передбачити алгоритми ранжування сайтів. Кожен, хто досягає успіху, намагається ділитись секретами.

Так створюються цілі системи за якими оптимізатори досягають успіху. Є таке правило: 20 на 80, тобто, коли ти щось робиш, то віддача є такою: 80% витрачається без результату, 20% – це і є успіх. Оптимізатори вважають, що сьогодні їм вдалось розкрити близько 40 алгоритмів з майже 100% ймовірністю і саме за ними можна працювати та просувати сайт догори.

Кожен оптимізатор реально володіє і використовує близько 10 алгоритмів. Але в Google також не втрачають пильності і тому постійно намагаються змінювати ці алгоритми.

Повертаємось до SEO-оптимізації. №1 – це є якість сайту. Правильно сформований контент, не перенасичений ключовими словами. Наприклад, якщо ви пишете про цукерки "Світоч", то в статті добре було б багато раз повторити слово "Світоч". Але якщо ви напишете: "львівські цукерки Світоч найкращі серед львівських цукерок Світоч, тому що тільки львівські цукерки Світоч можна назвати львівськими цукерками Світоч", то це буде просто ненормально, проте Google – це ж робот. Він не побачить у тому нічого дивного і скаже: "Тут на кожному кроці Світоч. Це є класний сайт. Треба його піднімати догори".

Оптимізатори колись придумали таку штуку: на білому тлі писали чорними буквами багато разі одне й те ж слово, за яким вони хотіли показуватись. Вони досягали свого успіху, тому що Google-робот заходив на сайт і просто казився від такої кількості того ж слова "Світоч". Тому за запитом "цукерки Світоч" він починав показувати на першій позиції саме цей сайт.

У Google працює десь 100 000 людей у всьому світі. Тобто, є достатній ресурс, щоб аналізувати такі речі і навчитися це розпізнавати. Сьогодні пошукова система вміє розрізняти такі фокуси.

Якщо у вас в тексті слово "Світоч" буде використано частіше, ніж 5 разів на абзац, то Google вас кине в так званий бан, тобто опустить ваш сайт вниз і ви його ніколи нагорі вже не побачите. Нагадую, якісь контенту – це №1. Це дуже важливо, бо це 40% успіху вашого сайту в пошуковій видачі.

Друге питання – це сніпет. Якщо ви формуєте запит і Google дає перший сайт на відповідь, то він ніби за вами повторює запит. Але там можуть зустрічатись й інші слова. Слова, що співвпадають з тими, котрі у вашому запиті, вони будуть жирним шрифтом виділені, а інші – будуть просто голубим шрифтом. Такеж є з чорним шрифтом у нижньому сніпері. Тобто, є таке поняття – теги. Є тег "title" і є тег "description" (опис контенту про який ми говоримо).

Пошукова система має близько 2 мільйонів різних програм-роботів, котрі ходять різними сайтами в різний час і перевіряють, що там відбувається. Один з них – це робот, що індексує сторінки. Цей робот вишукує оці всі збіги, вишукує різні ключові слова і надсилає певні коди іншим роботам, що приходять в інший час.

Якщо у вас, наприклад, є медіаресурс, важливо, щоб на цьому сайті, в програмному середовищі був так званий новинарний модуль, що буде мати тег "news". Вибираючи такий модуль ви себе ставите в своєрідне рабство, бо це означає, що ви тепер кожен день мусите генерувати контент для цього тегу "news".

Бо якщо робот прийде на сайт і побачить, що декілька днів там немає жодної новини, то він почне сканувати вас вже з більшим інтервалом, і в певний момент, якщо новини й далі не будуть з'являтись, то він на вашому тегу "news" поставить великий хрест. Він зрозуміє, що ви не є новинарним сайтом і остаточно перестає до вас приходити.

Висновок простий: якщо ви назвалися медійним сайтом, то ви зобов'язані генерувати відповідний контент. Це важлива позиція, що приблизно на 10-20% допоможе вам в піднятті цього сайту.

Також важливим в просуванні ресурсу є таке поняття, що нагадує "принцип п'яти рукостискань". Ця теорія стверджує, що людина за п'ять рукостискань може познайомитися з президентом чи з будь-якою іншою відомою людиною. Цей принцип важливий і для інтернет-середовища. Важливо в короткий терміни довести інтернету, що ви є авторитетним ресурсом.

Page Rank (авторитетність сайту) і зовнішні лінки

Намалюємо ієрархію сайтів і уявимо, що ваш сайт на сьогодні має нуль за шкалою Google (Page Rank-0). Закономірно. що найвищий Page Rank має Google. Google.сom.ua вже матиме Page Rank-7. Більшість львівських інтернет-видань мають Page Rank-6. І це вже багато.

Page Rank-0 з'являється в усіх сайтів. Page Rank-1 отримує будь-який сайт через рік свого активного існування. Якщо сайт буде гіперактивним, то він матиме Page Rank-2. Якщо сайт працює у посиленому режимі (наприклад, інтернет-магазин), то він досить швидко отримає Page Rank-3. Дуже важко отримати Page Rank-4, 5, і 6, оскільки в Україні неможливо відшукати сайт кращий за Google.сom.ua. У Росії, де інтернет-проникнення є набагато більшим, Page Rank-8 має Yandex, хоч це і є структура, що конкурує з Google.

Щоб ваш сайт почав швидко просуватись догори необхідно мати значну кількість посилань (цитувань). Є таке поняття, як розміщення посилань на ваш сайт, в російському неті для цього використовують термін "кідс" – тематичний індекс цитування.

Саме ці дві величини: Page Rank і тематичний індекс цитування – є вкрай важливи для якості вашого сайту. Page Rank – це рівень вашого сайту, індекс цитування – це кількість гіперпосилань на ваш сайт в інтернеті.

Є поняття гіперпосилань внутрішніх і зовнішніх. Зараз ми говоримо про зовнішні гіперпосилання. Щоб ваш сайт піднявся з нуля на одиничку в Page Rank, то необхідно близько тисячі посилань на сайтах, котрі мають Page Rank-1.

Якщо вам вдасться на сайтах з Page Rank-2 розмістити, наприклад, 800 посилань, то ваш сайт теж підскочить на одиничку, але для того, щоб він скочив на два пункти, тільки на сайтах Page Rank-2 треба зробити близько 10 000 посилань. Ось така прогресія.

Також необхідно, щоб зовнішні гіперпосилання були розміщені на добрих, відомих в інеті сайтах, оскільки пошукові системи відсіюють Rank. Є, наприклад, сайти зони, якій планується дати розширення ххх. До неї належать сайти з порнографічним чи іншим контентом, який не зовсім відповідає моральним засадам суспільства.

Сайти зони ххх переважно мають високі показники відвідуваності і тому за показником Page Rank вони інколи можуть конкурувати навіть з Google.сom.ua. І коли такий сайт почне цитувати ваш сайт, то ви за короткий термін отримаєте вищий Page Rank.

Але коли до вас прийде специфічний робот, що перевіряє "моральну лояльність", то ви дуже швидко опинитесь з такими цитуваннями у так званій пісочниці, з якої буде дуже важко вибратись. Тому дуже часто ті, хто скористався допомогою сайтів із зони ххх, отримують від Google так звані "листи щастя", в яких вимагається забрати посилання з нелояльних сайтів, бо лише тоді їхній сайт знову появиться в зоні видачі.

Використання нецензурних слів на сайтах також не вітається, оскільки пошукова система також стоїть на позиції захисту моралі. Вона намагається викидати з рейтингу сайти, що використовують нецензурну лексику. Вона не може перебити лише соціальні мережі, які просто йдуть в обхід такого стандартного індексування.

Внутрішні лінки

Проведемо аналогію. Бере мама темний мішок, насипає туди однакових драже жовтого кольору, кидає одну туди зелену і просить дитину дістати саме зелену цукерку. Це дуже важко, оскільки там співвідношення 1000 до 1. Якщо ж ми змінимо пропорцію, наприклад, 1000 до 100, то дитина, якщо не з першого, то з десятого разу точно витягне зелену цукерку.

За таким принципом працює і алгоритм, що витягує сайти догори. Чим більше у вас цитованого, тобто проіндексованого контенту, тим більшою є ймовірність того, що сайт попадете у топ. Коли приходить робот на головну сторінку і починає іти деревом сайту, то він знаходить проіндексовані сторінки. Якщо ви в середині сайту лишаєте перелінковки чи посилання на різних сторінках, то ви збільшуєте кількість проіндексованих сторінок.

Часто клієнти запитують, як їм попасти на першу сторінку за таким запитом, хоча вони насправді навіть не знають, що вони вже є в топі Google. Неможливо попасти на першу сторінку за усіма запитами. Складно знайти ключові слова для новинарних сайтів, оскільки є такі поняття, як генератори переходів і частотності запитів.

Високочастотні запити – це запити, які робить вся маса людей в інтернеті в межах місяця. Мова йде про сотні тисяч запитів. Середньочастотні – це 10 000 і низькочастотні – це 10-100 запитів в місяць.

 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.