Роман Павлів: Епідемію менінгіту видумали журналісти

Роман Павлів: Епідемію менінгіту видумали журналісти

Андрій Тимчишин,  15 серпня 2013

Про санітарні проблеми Львова та нові правила роботи санстанції у розмові з головним державним санітарним лікарем області Романом Павлівим.

Санітарно-епідеміологічні проблеми Львівщини

Журналісти самі, на «хлопський розум», розтлумачили захворювання у Бузьку, як епідемію менінгіту

Наразі на стаціонарному лікуванню перебувають 9 людей з Буського району з діагнозом серозний менінгіт.

Однак говорити про зародження епідемії можна тільки після оприлюднення результатів лабораторного дослідження.

Всі необхідні дані по цій справі надіслані у вірусологічну лабораторію, але остаточна відповідь прийде не раніше, ніж через 25-30 днів. Тільки після цього варто робити висновки про причини цього захворювання, яке наразі лише клінічно, за симптомами визначили як серозний менінгіт.

Журналісти роблять передчасні підсумки, та посилаються виключно на клінічні прояви. Коли людина потрапляє в лікарню клініцисти ставлять їй лише первинний діагноз по ознаках, що притаманні для певного захворювання.

Остаточні результати оприлюднять лише до кінця наступного тижня, адже лабораторні перевірки навіть по перших випадках захворювань у Бузькому районі ще не завершилися.

Працівники ЗМІ не розуміють суті питання, дають пояснення «від себе». Називають спалахом захворювання там, де його немає.

Зазначу, цю хворобу ніколи не виділяли в окрему нозологію захворювань, як цього року. Зазвичай, менінгіт вводили до загальної статистики захворювань.

Окрім того, на сайті Держсанепідслужби у Львівській області розміщена інформація про профілактику захворювання на серозний менінгіт, однак не слід це сприймати як офіційне попередження можливої епідемії.

В період відпусток та вилазок за кордон жителям області загрожує навіть банальний грип

Особливо в літню пору небезпечними для жителів області є повітряно-крапельні інфекції, зокрема і грип. Шляхи поширення їх дуже швидкі.

Для прикладу, під час подорожей літаками в салоні функціонує єдина система кондиціонування повітря. В цьому випадку, якщо один пасажир заражений – всі люди у салоні літака також інфікуються.

Коли вони повертаються з відпусток, а захворювання проходить інкубаційний період, ці особи продовжують заражати людей в місцях своєї діяльності.

В нас завжди спостерігається ріст гострораспіраторних захворювань в період кінця серпня-початку вересня. Причина цього поїздки за кордон, міжособистісні контакти, швидкі шляхи сполучення, які прискорюють поширення інфекції в певному регіоні чи по всій області.

Бабусі, які торгують продуктами просто на вулиці, санстанцію не цікавлять

Питання несанкціонованої торгівлі харчовими продуктами не відноситься до компетенції санстанції. За чинним законодавством органи місцевої виконавчої влади приймають рішення по ліквідації місць стихійної торгівлі харчовими продуктами.

А вже працівники районних чи міських відділів міліції у Львівській області здійснюють контроль за виконанням цих рішень.

За гризунів санстанція теж не відповідає

Люди звикли, що це питання санстанції, і далі до нас звертаються. Однак це давно не в нашій компетенції. Раніше були профілактичні відділи при нашому управлінні, які робили дезінфекцію у плановому порядку. Наразі цим займаються приватні структури, які надають такі послуги за певні кошти.

Ми неодноразово повідомляли органи виконавчої влади про небезпеку лептоспірозу, туляремії, що переноситься гризунами. Саме вони повинні проводити профілактику восени та навесні, проте як завжди грошей на це не вистачає.

Перевірки львівських підприємств-забруднювачів

Через реорганізацію санстанції ми 3 місяці не проводили перевірок, адже проходило узаконення в питанні акредитації. Лише після початку функціонування обласного лабораторного центру, є можливість провести комплексні дослідження цих підприємств, що заплановані на вересень-жовтень.

Також є постанова Кабінету Міністрів про небезпечність виробничих об’єктів. Відповідно підприємства з високим ступенем перевіряють раз на рік, середній раз в три роки, і низького – лише раз на 5 років.

Найбільше Львів’ян турбують нові «кафешки», в районах області – вигрібні ями

50% звернень до санстанції мешканці Львова – це незручності в проживанні через нові заклади громадського харчування, що створюють шум, неприємні запахи.

Проблемними для жителів міста є порушення санітарно-гігієнічних норм в магазинах і кіосках, та облаштування контейнерних майданчиків для сміття. Причина таких звернень – невідповідність умов приміщень та потужностей виробництва.

Дуже часто такі заклади повідомляють про одні типи продуктів, що виробляють, а насправді готують інші страви в невідповідних умовах. Щодо жителів районів області – найчастіше вони зверталися з питанням самовільного встановлення вигрібних ям, каналізації.

Нові правили роботи санстанції

Після поправок до законів «Про підприємництво», «Про засади в господарській діяльності», і «Про звернення громадян» робота нашої служби частково змінила свої повноваження.

Думаю, декілька нових нормативних документів не покращать захист населення. Особливо це стосується тих, хто реалізовує продукти на єдиному податку, так звані «спрощенці», яких ми взагалі не маємо права перевіряти.

А вони основна маса підприємців, що забезпечують населення області продуктами харчування. В цьому випадку якість продукції покладається лише на совість тих осіб, що їх продають, а не на державні перевірки.

Санітарна бюрократія

Наразі санстанція навіть не можемо сама закривати проблемні об’єкти. Тепер слід оформити акт порушення норм санітарії і передати його до суду. Раніше ми мали такі повноваження від держави. Відповідно могли в той же день закрити проблемне підприємство.

Відтепер наша робота – це своєрідна бюрократія. Ми подаємо заяву до суду протягом 15 днів. І допоки він не прийме рішення, підприємство може спокійно існувати.

Втрата оперативності

Раніше ми могли серед ночі приїхати на проблемний об’єкт. Якщо була скарга громадян, то навіть протягом кількох годин виїжджали на місце події. Тепер без дозволу з головного управління нас навіть на поріг не пустять.

Основна проблема в тому, що будь-яку скаргу громадян тепер можуть розглядати в місячний термін, а якщо є додаткові матеріали справи то протягом 45-ти днів.

Що казати, якщо навіть про планові перевірки ми особисто попереджаємо власників закладів за 10 днів до їх проведення. Як нам роз’яснили, такі зміни роботи санстанції мають спростити ведення господарської діяльності підприємцями.

Незабаром санстанція буде діяти, як ДАІ

Наразі ми ще можемо штрафувати підприємців, але і в цьому питанні можливі зміни.

Орієнтовно через три місяці є імовірність, що ми будемо діяти як ДАІ. Тобто складати протоколи, відправляти їх в суд, і лише після судового рішення підприємця зможуть оштрафувати.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.