Калічна магія вкраїнських колимаг

Калічна магія вкраїнських колимаг

Юрко Кардашевський,  1 жовтня 2013

Утилізацій збір мав би витягнути український автопром на новий, вищий рівень.

Проте, щоб дізнатися який рівень піднімати, ми детально ознайомимо вас із українськими автомобілями як сучасними, так і старими.

Завод "Комунар", який тепер і є "АвтоЗАЗом", випустив свій перший легковий автомобіль в часи великого і могутнього Радянського Союзу.

Це був маленький і не могутній, проте витривалий горбатий Запорожець.

Горбатий зійшов з конвеєра ще в 1961 році. Автомобіль мав назву 965.

Запорожець не був інноваційним автомобілем, але він мав експортний варіант компонування.

ЗАЗ 965 Ялта відрізнялась від звичайної моделі наявністю молдингів впродовж дверей та крил, шумоізоляцією всередині капота, дзеркалом заднього виду на лівому крилі, білим кермом й іншою обшивкою салону.

За чотири роки перед виходом ЗАЗ 965, італійці випустили Fiat 500. Крім того, що італієць вийшов першим, він був і досконалішим. Він й у сьогоденні має логічного послідовника, який також називається Fiat 500, але відповідає потребам сучасних автоспоживачів.

Ці задньопривідні та задньомоторні автомобілі взув Austin Mini. Мінік вже у 1959 році мав передній привід, а двигун був розташований попереду.

Також у британця не було суїцидальних дверей, як у горбатого запорожця. Mini як і Фіат має продовжувача роду: Mini Cooper, Mini Countyman, Miny Clubman та інші.

Але повернемося до ЗАЗу. У 1967-му році світ побачив  автомобіль ЗАЗ 966. Він був більшим, але двигун також залишився з повітряним охолодження і розташований ззаду автомобіля.

Потім був ЗАЗ 968 та 968М. Вони також не мали нічого революційного, навіть в середині СРСР.

В Україні є дуже цікавий ЗАЗ 968, який дає тягла потужним спорткарам на дистанції в чверть милі.

Із заводським вухастим запорожцем Халка майже нічого не зв'язує, тож повернемося до конвеєрних варіантів ЗАЗу.

В 1988 вийшов зовсім інший ЗАЗ. Це була Таврія, яку вважали ВАЗівською вісімкою для бідних. Якість ЗАЗу була гіршою, салон "не фонтан", гірша керованість та менша потужність.

Проте Таврія мала одну перевагу над ВАЗ 2108 – економічність, яку так весело використали рекламники.

Далі ЗАЗ випускав лише модифікації Таврій: Таврія-Нова (ті ж яйця, тільки у профіль), Дана (чотирьодверний універсал), Славута (чотирьодверний седан) та Таврія з кузовом пікап.

Після випуску цих моделей АвтоЗАЗ геть злінувався. В часи СРСР, хоч технічні рішення змальовували із іномарок, але багато роботи над створенням автомобіля виконували самі.

Сьогодні ЗАЗ підібрав марки іноземних виробників під себе і випускає з шильдниками "ЗАЗ".

Крім легковиків, ЗАЗ випускає автобус I-VAN А07А.

Першими під такий розклад попали Deawoo Lanos, які стали українцями і отримали нове ім'я – ЗАЗ Lanos.

Потім ЗАЗ придумав ZAZ Forza. Хоч модель наче унікальна, але це лише ззовні. Дизайн автомобіля розробило італійське ательє Torino design. Forza створена на Chery A113 також на ЗАЗ встановлюють двигуни від Chery.

На відміну від Таврій та Запорожців, Vida має комплектації Basic plus, Comfort, Luxury. Раніше ж ЗАЗ пропонував комплектації в залежності від інвалідності водія ( для інвалідів, які мають здорові одну руку і одну ногу; для інвалідів, у яких пошкоджені або ампутовані обидві ноги та інші)

Я знайшов у інтернеті оголошення про продаж ZAZ Forza. Комплектація Luxury, а пробіг лише 5 тис. км.

Проте в автомобіля рульове колесо (по-простому кермо) зі значком Chery. Виникає резонне питання: чому? Стріляв Airbag?

Продавець запевнив, що значок китайського автомобіля був під наклейкою ЗАЗ.

Долю Lanos повторила модель Vida, яка колись була Chevrolet Aveo. Проте автовиробники запевняють, що автомобіль буде комплектуватися бульшістю українських деталей.

ЗАЗ вже готує до виробництва ЗАЗ Vida Special Version в кузові седан.

За такою ж схемою працює "Богдан", який зробив російську десяту серію ВАЗів українською.

Зокрема, завод випускає автомобілі Богдан 2110, 2111, 2310, 2312. Але є ще Богдан А092 — 7-метровий автобус середнього класу українського виробництва, що випускається корпорацією "Богдан" з 2003 року. Автобус випускають з дизельним двигуном Isuzu-4HE1-TC.

Також заслуговує уваги Луцький автомобільний завод, який раніше випускав всім відомі  Волинянки. Вони, до речі, мали такі ж двигуни, як і Запорожці.

Зараз ЛуАЗ нічого не випускає і має великі борги з виплат заробітних плат.

Львівський "Електрон" випустив електроавтомобіль, який дійсно є українським та має перспективу.

Але не всі українські автовиробники стараються зробити справжній український автомобіль, який можна вважати хоча б вітчизняним до мозку кісток автомобілем.

Чи то брак коштів, чи то лінь не дає виробникам народити щось толкове.

Навряд чи утилізаційний збір витягне українське автомобілебудування на вищий рівень, оскільки якогось такого рівня, там немає взагалі.

фото: drive2.ru та auto.ria.ua

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.