Олександр Салюк на "Александров ралі"

Ралійний сезон URC 2013

Юрко Кардашевський,  30 жовтня 2013

Новий рівень змагань, дорогі бойові машини, респект від іноземців – так коротко можна описати сезон 2013-го Чемпіонату України з раллі URC.

В кінці 2012 року ФАУ оголосило конкурс зі створення нової cимволіки.

2013 рік для українського ралі розпочався ребрендингом: замість звичної назви Чемпіонат України з ралі, почали частіше використовувати абревіатура URC (Ukranian Rally Championship).

Українські топ-пілоти почали виступи на автомобілях класу 2 (S2000), що принесло неабияке видовище для вболівальників протягом сезону.

Екіпаж Олександра Салюка та Євгена Червоненка стартував у нинішньому сезоні за команду Astana European Rally Team на Skoda Fabia S2000 та Ford Fiesta R5.

Цей екіпаж завоював бронзу в підсумку Чемпіоната Європи з ралі та посів першу сходинку в Кубку Європи з ралі 2013. Крім цього, Олександр Салюк завершив Чемпіонат Болгарії на третьому місці абсолютного заліку.

Пілоти української команди Mentos Ascania Racing Валерій Горбань та Олексій Кікірєшко вивели на старт URC два бойові Mini JCW RRC.

Крім ЧУ, команда Mentos Ascania Racing взяла участь у декількох етапах Чемпіонату світу WRC в класі 2.

Крім Ascania Racing на WRC виступали й інші українські екіпажі. Зокрема Антон Кузьменко та Юрій Кузьмінов на Lancer EVO X завоювали бронзу фінському етапі чеміпіонату світу в класі WRC3.

Також українські топ-пілоти Юрій Протасов на Subaru Impreza STi R4, Ford Fiesta R5 та Олексій Тамразов Ford Fiesta RS WRC регулярно виступають на етапах WRC, але на чемпіонаті України ці гонщики не тусять.

Саме Юрій Протасов у 2011 став на другу сходинку п'єдесталу на етапі Чемпіонату світу в Швеції у класі Production  WRC (автомобілі групи N4, зараз клас називається WRC3). На цьому ж етапі, в цьому ж класі фінішував четвертим Валерій Горбань, а Олександр Салюк сьомим.

Зараз Юрій Протасов посідає 3 місце в класі WRC 2. Залишився лише один етап WRC, який пройде у Великобританії. Якщо Юрій Протасов зуміє фінішувати в призах на останньому етапі та обігнати свого переслідувача Nikolas Fuchs, то українець стане бронзовим призером Чемпіонату світу з ралі в заліку WRC2.

Минулого року Валерій Горбань завершив сезон Чемпіонату світу на третій сходинці абсолюту, але в класі WRC3 (колишній P-WRC).

З елітарної тусовки WRC повертаємося до Чемпіонату України. Наглядачі з Міжнародної федерації автоспорту відзначили хороший рівень організації гонок.

Про це свідчать високі оцінки гонок (Наглядачі оцінють траси, роботу організаторів та інше, після чого ставлять бали). До прикладу ралі Галіція, Александров ралі та Ялта ралі мають достатню кількість балів, аби приймати кубок Європи.

Якщо розвиток автоперегонів в України не припинятиметься, то є йморіність побачити в України зірок авторалі WRC.

Поки ми сподіваємося на проведення етапу WRC в Україні, до нас приїжджають менш відомі гості з-за кордону.

Перші з гостей URC, які па рускі нє бум-бум став екіпаж з Італії. На ралі Галіції, де половина екіпажів зійшла з дистанції, E. Bresolin – R. Pollet також не добралися до фінішу. В автомобіля класу 2 не витримав двигун, але до Галіції ми повернемося пізніше.

На українські гонки зачастили пілоти з Білорусі та Росії. Зокрема російський штурман Генадій Гендельман відзначив рівень організації Александров ралі та доброзичливість українських суддей.

Варто відзначити, що цьогоріч зробили першу онлайн трансляцію результатів на сайт ewrc-results.com.

Крім цього, будь-якій команді або приватному екіпажу при попередній заявки на участь у всіх етапах Відкритого Чемпіонату Україну давали 20-відсоткову знижку на сплату доброчинних заявочних внесків.

Цього року вперше вийшла на старт команда Junior Way Team, в яку входять спортсмени віком до 25 років.

Ралі-таксі також одна з новинок цьогорічного чемпіонату. Олександр Салюк старший катав у штурманському сидінні бойового Lancer EVO чиновників з областей, де проходили гонки.

На таку халяву під час ралі Галіція підписався і наш міський голова Андрій Садовий. Після цього він чомусь перестав дозволяти провидити автоперегони в місті лева, але це регіональні проблеми, повернімося до ЧУ з авторалі.

Перша гонка відбулася на Херсонщині 18-19 травня. Перед ралі "Чумацький шлях 2013", гонщики взяли участь у дружньому картинговому турнірі.

Після цього, відбулася показова паралельна гонка. На паралельці гонщики не мали шансів заробити великого часового відриву від суперників, тому паралельна СД була лише видовищем для глядачів.

Всім було відомо, що найвидовищніша боротьба відбуватиметься між пілотами дорожчих автомобілів, класу 2.

Перший день "Чумацького шляху" завершив лідером Олександр Салюк, але на другий день Валерій Горбань зумів відіграти програний час та відірватися на 12 секунд вперед.

Наступний етап URC пройшов у Маріуполі 14-15 червня.

Екіпажу О. Салюк – Є. Червоненко не було на цій гонці, а лідер поперднього етапу Валерій Горбань отримав 10-хвилинний штраф та вибув з боротьби.

Топ 10 на "Ралі Маріуполь" виглядало таким чином:

1. О. Кікірєшко – С. Ларенс,

2. А.Кузьменко – К. Несвіт,

3. Ю. Кочмар – С. Коваль,

4. В. Пушкар – І. Мішин,

5. М. Чмих – О. Вільчинський,

6. Д. Сидоров – О. Бондарев,

7. Д. Тагіров – В. Тагіров,

8. Д. Радзівіл – П. Кононов,

9. М. Соболев – Т. Кравцова,

10. М. Кузнецов – В. Євтєхов.

Наступний етап Чемпіонпату України з ралі приймала Львівщина. Цей був перший цьогорічний етап URC спарений з кубком Європи.

Десяте "Ралі Галіція", як ніколи було недоброзичливим: лише половина екіпажів змогла проїхати усі 149 бойових кілометрів. Також до фінішу не добрався італійський екіпаж на Peugeot класу WRC 2 E. Bresolin – R. Pollet.

Перший день ралі Галіція пройшов на користь Олександра Салюка: він здобув чималий відрив від Валерія Горбаня всього за дві спецділянки.

Сума проходження двох СД становила 13 хвилин 32, 6 секунд. Це на 24 секунди краще ніж найближчий переслідувач Валерій Горбань на Mini Coutryman.

Але на другий день через не вчасне прибуття на контроль часу, цей екіпаж отримав штраф +27 хвилин до свого результату.

Тож Валерій Горбань зі штурман Володимир Корсею спокійно доїхали до першої сходинки абсолютного заліку.

Ця гонка відбулася 12-13 липня, а через місяць гонщики поїхали на Буковину, аби взяти штрумом перевал Шурдин у рамках Александров ралі 2013.

"Александров ралі" також відбулось спільно з кубком Європи.

На цій гонці екіпаж Astana racing team Салюк – Червоненко виїхали на Ford Fiesta R5.

На першій спецділянці вони набрали 18,4 секунд відриву від основного конкурента в чемпіонаті України з ралі Валерія Горбаня.

До кінця гонки Валерій Горбань скорочув відставання. На останню СД гонщики виїхали з відривом 6,1 сек. на користь екіпажу Салюк – Червоненко.

На останній СД, Валерій Горбань переміг лише на одну секунду, тож за підсумками всіх СД етапу, програв 5,1 сек.

В заліку Чемпіонату України Олександр Салюк наблизився до Валерія Горбаня, а гонка у Ялті повинна була визначити шанси екіпажу О. Салюк – Є. Червоненко на чемпіонство.

На старт "WOG Yalta Rally Fest" Олександр Салюк зі штурманом Євгеном Червоненком виїхав на Fabia S2000, а не Fiesta R5, на якій перемогли на Александров ралі.

Горбань незмінно стартував на Mini Cooper S2000 1.6T.

Вгадав з ґумою Дмитро Радзівіл, який обійшов усіх пілотів N-групових автомобілів і відставав лише від двох пілотів на автомобілях S2000.

Тому після першої секції першого дня в трійку абсолюту увійшов Дмитро Радзівл та його штурман Вадим Чернега. Проте після спізнення на контроль часу до кінця першого дня молодий пілот на Subaru Impreza STi N12 скотився в абсолюті.

Після цієї помилки Радзівіл – Чернега так і не зуміли повернутися у Топ 10.

За підсумками цієї гонки Олександр Салюк вдруге постпіль обігнав Валерія Горбаня, тож зберіг шанси на чемпіонство.

В топ десятці абсолютного заліку завершили гонку:

1. О. Салюк – Є. Червоненко,

2. В. Горбань – В. Корся,

3. Ю. Кочмар – С. Коваль,

4. А. Кузьменко – О. Скочик,

5. В. Пушкар – І. Мішин,

6. М. Чмих – О. Вільчинський,

7. О. Кікірєшко – А. Ніколаєв,

8. Д. Тагіров – В. Тагіров,

9. В. Петренко – А. Рощенко,

10. В. Кондратенко – А. Афтаназів.

Тож головні опоненти вийшли на старт "Ралі Трембіта", що пройшло на Франківщині 19-20 жовтня.

І Салюк, і Горбань перед стартом були налаштовані лише на перемогу.

На передстартовій прес-конференції Євген Червоненко заявив, що до його екіпажу ставляться упереджено через кахську прописку команди та нарікав на спецділянки "Ралі Трембіта".

Старт ралі невдався для Олександр Салюка. На першій спеціальній ділянці "Ралі Трембіта" екіпаж не проїхав і кілометра. Причина сходу – аварія, після якою екіпаж припинив виступ на франківському етапі.

На "Трембіті" нарешті добрався до фінішу львів'янин Михайло Серветник. Львівський пілот не фінішував на ралі Галіція через технічні проблеми, а на Александров ралі взагалі не стартував.

На останньому етапі львів'янин окрім фінішу, зумів завоювати третю сходинку в класі У4000.

Тож Валерій Горбань став чемпіоном України з ралі в своєму класі та абсолютному заліку.

Так виглядає абсолютний залік після шести етапів Чемпіонату України з ралі:

1. Горбань Валерій (Україна) 194 очки,

2. Салюк Олександр (Казахстан)148 очків,

3. Кікірєшко Олексій (Україна) 129

4. Кочмар Юрій (Україна) 121

5. Пушкар Віталій (Україна) 116

6. Кузьменко Антон (Україна) 100

7. Тагіров Дмитро (Росія) 82

8. Чмих Микола (Україна) 75

9. Сидоров Денис (Україна) 60

10. Радзівіл Дмитро (Україна) 57

11. Важеєвський Юхим (Україна) 48

12. Бєсєдін Станіслав (Україна) 45

13. Кондратенко Володимир (Україна) 44

14. Панов Олексій (Україна) 34

15. Єрохін Вадим (Україна) 32

16. Брославський Генадій (Росія) 30

17. Шимаковський Анатолій (Білорусь) 25

18. Сайфудінов Олексій (Україна) 22

19. Жигунов Андрій(Росія) 21

20. Макогончук Володимир (Україна) 19

21. Шаповалов Юрій (Україна) 18

22. Мячін Дмитро (Росія) 16

23. Касім Юрій (Україна) 15

24. Філіппов Микита (Росія) 12

25. Скріпніков Михайло (Росія) 11

26. Прусс Станіслав (Україна) 11

27. Ганджа Борис (Україна) 10

28. Суховенко Євген (Росія) 10

29. Долот Олексій(Україна) 9

30. Балакірєв Дмитро (Росія) 9

31. Халфон Ітан (Туреччина) 7

32. Самарін Микола (Росія) 7

33. Кілунін Володимир (Росія) 6

34. Крічевський Василь (Росія) 4

35. Яроменко Андрій (Україна) 3

–  Бресолін Едуардо (Італія) 0

–  Кадученко Ярослав (Україна) 0

–  Лаур Андрус (Україна) 0

–  Луценко Іван (Україна) 0

–  Ніколаєнко Дмитро (Україна) 0

–  Петров Олексій (Росія) 0

– Седих Максим (Росія) 0

–  Чорний Сергій (Україна) 0

–  Шевченко Євген (Казахстан) 0

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.