Бібліотеки як громадські інформаційні центри

Бібліотеки як громадські інформаційні центри

Варіанти,  27 листопада 2013

Технічні можливості нашого часу спрощують чимало процесів, зокрема новітні технології й спрощують доступ до отримання необхідної публічної інформації.

Про електронне врядування, про залучення громадських організацій та бібліотек до інформування населення щодо отримання адміністративних послуг, йшлося цими днями під час конференції проекту "Громадські інформаційні центри у Львівській області", в якій взяли участь представники громадських організацій, місцевої влади, бібліотекарі та експерти з України та Польщі.

За підсумками досліджень ГО Європейський діалог, яка є співорганізатором цього проекту, протягом цього року в Україні сталося чимало важливих подій у справі модернізації процесу надання адміністративних послуг населенню.

Цього року було прийнято нову редакцію Закону України Про доступ до публічної інформації, а також Закону України про адміністративні послуги і створення центрів надання адміністративних послуг.

Цього року збільшилась кількість Центрів надання адміністративних послуг по всій Україні.

Існує Єдиний портал адміністративних послуг, правда, там наразі неактивно з наповненням інформацією.

Існують також інтернет-приймальні при обласних держадміністраціях. За статистичними даними ЦНАПів, за останній рік збільшилась кількість наданої інформації.

Укрпошта також роз’яснює населенню, як найшвидше і без зайвих дій отримати потрібну інформацію та адміністративну послугу.

Сьогодні існує також ряд ініціатив активно залучати до цієї справи й бібліотеки, які у містах є майже всі комп’ютеризованими і мають доступ до інтернету. 

Виникає й питання про забезпечення комп’ютерами та інтернетом й бібліотеки у селах.

Уже протягом п’яти років в Україні працює програма Бібліоміст, завдяки якій було модернізовано бібліотеки по всій Україні, забезпечено комп’ютерами.

Але задля ефективного результату повинна відбуватись співпраця між органами місцевої влади та бібліотеками, яка в Україні тільки розпочинається.

Все це залежить від ситуації на місцях, від бажання та від можливостей, а також і від державних програм.

Щодо Львівщини, то завдяки програмі Бібліоміст було модернізовано 55 бібліотек, всі отримали комп’ютери, а от інтернет забезпечує місцева влада.

За словами Наталії Новакової, координатора програми Бібліоміст, члена Ради міжнародних наукових досліджень, якщо одна бібліотека в районі отримує комп’ютери та має доступ до інтернету, то інші теж шукають можливості отримати такі ж самі технічні можливості.

Значно дальше пішли поляки у цій справі.Там в основному кошти вкладають у ІТ-технології, що в подальшому дозволяє зекономити значно більше.

А також це спрощує процес отримання інформації, у польських центрах інформації всю довготривалу раніше і клопітку роботу з пошуком інформації у багатофайловій базі виконують машини.

У Польщі також активними є громадські організації, які надають мешканцям всю необхідну інформацію.

За словами Войцеха Деца, представника Zwi?zek Stowarzysze? Forum Lubelskich Organizacji Pozarz?dowych, у Польщі  існує чимало державних програм, які мотивують громадські організації приєднатися до цієї програми та надавати населенню необхідну інформацію, зокрема й фінансово.

В Україні, за словами спеціалістів Європейського діалогу, громадські організації здійснюють переважно моніторинг, а от, тих, які є посередниками між населенням і державними реєстрами, на жаль, дуже мало.

Польські партнери, які взяли участь у конференції, зізнались, що кілька років тому у них була схожа ситуація, але використовуючи досвід інших європейських країн їм вдалося вийти на цей рівень і оновити систему надання публічної інформації.

Наразі в Україні є важлива проблема не так в можливостях, як з обізнаністю населення в таких послугах.

За словами Олександра Софія, експерта ГО Європейський діалог, люди в Україні майже не знають на скільки легше можна отримати той чи інший документ. І тому інформування про це – це першочергове завдання.

Під час конференції, учасники працювали в групах та планували свої дії на наступний рік.

Нагадуємо, що Центр надання адміністративних послуг працює у Львівській ратуші, про діяльність якого можна дізнатись на сайті Львівської міської ради, у Львівській ОДА є також сайт та відділ, який надає необхідну інформацію.

Також інформують населення і у відділеннях Пошти.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.