Олександр Слободський

Олександр Слободський: Я не підтримую і не засуджую Майдан

Тереза Абіс,  2 квітня 2014

Розмова з пастором Церкви адвентистів сьомого дня у Львові Олександром Слободським.

Варіанти продовжують досліджувати географію та природу львівських Церков, конфесій та деномінацій.

Скільки церков адвентистів сьомого дня є у Львові?

У Львові є чотири такі церкви.

Скільки парафіян налічує Ваша церква?

Чисельність членів Церкви адвентистів сьомого дня у Львові налічує понад 1000 осіб.

Це правда, що адвентистам не можна працювати в ЗБУ та воювати в армії? Ваша релігія базується на пацифізмі?

Згідно постанови Кабінету міністрів про перелік релігійних організацій, які не використовують зброю, ми також відносимось до таких організацій.

Ми не використовуємо насилля, але разом з тим ми і не заперечуємо можливості участі у захисті свого народу у воєнний час без використання зброї. Наприклад, служба у господарських, або медичних частинах.

Я прочитала, що через те, що людина працює в ЗБУ, наприклад, вона може бути відлучена від Церкви адвентистів сьомого дня.

Це писали адвентисти чи це писали про адвентистів? Якщо це стверджували сторонні люди, то думаю ви там ще багато чого цікавого можете прочитати. Має значення авторство.

Взагалі ми зброю не використовуємо, ми не допускаємо насилля. У випадку, не доведи Господи, війни, ми можемо приймати участь у цій війні на миротворчих засадах.

Я, особисто, наприклад, готовий йти рятувати ранених, бігти поруч з солдатом, але зброю в руки я брати не буду! Ми не використовуємо зброю.

Церква АСД має позицію за принципом Ісуса Христа: "Богові – Боже, а кесарю – кесареве".

Тому, ми не є повністю відстороненими від суспільства, від держави. Ми платимо державі податки. Ми чесні перед державою. Ми стараємось виконувати усі державні постанови, що не суперечать Святому Письму.

Тому, якщо наш народ страждає, ми від нього не відсторонюємось і не кажемо: "Це ваша війна!", ми будемо підтримувати людей, але у жодному випадку ми не будемо використовувати зброю та насилля.

Під час Євромайдану, чи брали Ви особисто, або парафіяни Вашої церкви участь у революції? Чи їздили вони в Київ, чи допомагали?

Я не можу говорити про кожного окремого члена церкви. Як організація, Церква адвентистів сьмого дня поза політикою. Ми не коментуємо рішень нашої держави, або окремих політичних партій відносно того, чи іншого політичного курсу.

Те, що стосується Майдану, я, як служитель, не підтримую і не засуджую. Тому що, на жаль, там були досить неприємні прояви, як з одного, так й з іншого боку.

Закон говорить про те, що громадянин має право мирним способом відстоювати свої права. Це загальне правило. Але на практиці все часто відбувається зовсім інакше.

Коли тебе б’ють, ти захищаєшся, щоб тебе не вбили.

Так, самозахист має місце, але у кримінальному кодексі є й таке поняття, як перевищення меж самозахисту.

На Майдані, як би там не було, вирішувалось політичне питання. Напрямок держави в один чи інший бік. Церква цих питань не коментує.

Ісус Христос жив на Землі в період дуже серйозних загострень між євреями і Римом, але жодного разу в Євангелії ми не бачимо, щоб Ісус Христос коментував політичну ситуацію, чи політичний курс.

Навіть коли його компрометували на цю тему говорити. Наприклад, коли питали, чи потрібно римлянам віддати податок Кесарю. Тобто, чи потрібно підкорятись Риму, чи все ж потрібно Палестині стати незалежною. Ісус на це відповідав: "Віддайте Богові – Боже, а кесареві – кесареве".

У нього була духовна, миротворча місія – спасіння людей. Якщо Церква буде втручатись в політичні справи, навіть, якщо вона буде мати благородні мотиви, то ця вона просто загрожує втратити свою Небесну місію. Вона спуститься до вирішення земних питань і не зможе проповідувати Царство Небесне.

Простий приклад. Якщо Церква займе політичну позицію на одному боці барикад, то вона, на жаль, не зможе говорити про Царство Боже на іншому. І місія Церкви буде втрачена.

Ми за державу, ми поважаємо владу. Ми підтримуємо і сповідуємо принципи, які написав апостол Павло у посланні до римлян, де сказано, що всяка влада від Бога, що владу потрібно поважати.

Ми дотримуємося державних законів в тих межах, в яких це не порушує волі Божої. Наприклад, в мирний час держава дає можливість замінити військовий обов’язок альтернативною, невійськовою службою. Ми підкоряємось цьому і йдемо служити.

В Росії, наприклад, православна Церква займає дуже політичну нішу. У нас греко-католицька Церква бере на себе вирішення якихось політичних питань. Також, вони займали активну громадянську позицію на Майдані. Це неправильно на Вашу думку?

Я не хочу їх осуджувати і коментувати їхнє рішення. Я хочу сказати, що якщо Церква займе ту політичну позицію, яка популярна, наприклад, на Західній Україні, то вона втратить духовний авторитет в людей на сході України.

Церква не може опускатись до політики,яка часто розділяє людей, тому, що її завдання показувати усім людям дорогу до того Царства, яке поза політикою, поза національністю, поза конфесійністю.

Тобто Ваша Церква займає певну позицію збоку, оскільки в політику ви не втручаєтесь?

Я б радше сказав, що не збоку, а посередині. Ми не закриваємось від суспільства. Ми йдемо до людей і пропонуємо їм вихід.

Для адвентистів субота є святим днем і тому так надзвичайно важливо її шанувати та святкувати?

Я б не сказав, що це основний пункт, можливо він просто більше кидається в очі. Цим відрізняється Церква АСД від інших конфесій.

Є основні стовпи віри і тут навіть не вшанування суботи є головним. Нашою першою фундаментальною істиною є те, що своє вчення ми засновуємо лише на Слові Божому.

Але я знаю, що окрім Священного писання Ви визнаєте також праці Елен Вайт. Ви вважаєте її пророком?

Що стосується Елен Вайт, то ми віримо, що вона є особливою людиною, через яку свого часу Господь давав пророцтва. Вчення про духовні дари повністю відповідає Біблії.

Вона не любила, коли її називали пророком, тому що вона не була пророком в тому розумінні, як це поняття уявляли собі люди того часу. Вона називала себе "Божою вісницею".

Певний час Бог передавав через неї певні пророцтва, видіння, які були духовною підтримкою для людей і які мають важливе значення. Деякі з цих пророцтв вже збулися.

Є таке поняття, як велике і мале світло. Велике основне світло – це Святе Письмо. На ньому ми будуємо нашу віру. Пророцтва Елен Вайт лише направляють увагу людейдо Святого Письма.

Які пророцтва Елен Вайт збулись?

Наприклад, у 1850 році вона отримала видіння про те, що спіритизм увійде в релігію. Що цікаво, тільки за два роки до цього були перші задокументовані прояви спіритизму. Дві маленькі дівчинки в Штатах почули постукування у своїй кімнаті та почали відстукувати у відповідь. Батьки переселили їх в інше місто, тому що були побоювання.

З того часу спіритизм почав набувати дуже серйозного розмаху. І коли Елен Вайт лише через два роки опісля написала, що спіритизм увійде в Церкву, то це було нонсенсом.

Тоді Церква офіційно виступала проти проявів будь-якого спіритизму. Це було глибоким язичництвом.

Елен Вайт пише: "Коли Церкви приймуть вчення спіритизму, для тілесного серця перестануть існувати будь-які обмеження і зовнішнє сповідування релігії стане ширмою, яка приховує найнижчі пороки. Віра у спіритичні прояви відкриє дорогу духам підступним і наукам демонським".

А які саме Церкви практикують спіритизм?

Ось які факти є щодо спіритизму: у 1893 ріці спіритизм вважав себе Церквою і почав програму з навернення світу. Наступного року він вже заявляв про 60 мільйонів своїх послідовників.

У 1913 році його прихильники заснували так звану Прогресивну духовну церкву з утвердження спіритизму. Тобто вже тоді, під час реєстрації в державних органах, вони називали себе церквою.

Але коли священик освячує хліб і вино для Причастя, він теж, спілкується з духом?

Так, але зі Святим. Це не спіритизм. Наш Бог Триєдиний, ми віримо в Трійцю.

Спіритизм – це спілкування з духами людей, які колись жили. Святе Письмо каже, що коли людина померла, то вона знаходиться в могилі у несвідомому стані і там вона очікує славного приходу Ісуса Христа та воскресіння із мертвих.

Віра в другий прихід Христа є характерною рисою ЦАСД. У вас був пророк Міллер, який пророкував другий прихід Ісуса Христа ще у 1844 році.

Це дуже велика помилка. Ті, хто допускаються цієї помилки неправильно розуміють АСД. Міллер був вихідцем з баптистів і ніколи не був адвентистом. Міллерський рух з 30-х років до 1844 року проповідував про прихід Ісуса Христа саме в цій даті.

На той час Церква АСД не існувала, оскільки офіційно вона починає свою історію з 1863 року, коли була створена її структура. Інші люди, які перебували у русі Міллера були вихідцями з різних церков і не тільки протестантських.

Вони неправильно розтлумачили одне пророцтво Даниїла і вірили, що саме у 1844 році прийде Христос. Ці люди називали себе адвентистами, тільки тому, що слово adventus – означає швидкий прихід, але їх не можна пов’язувати з Церквою адвентистів сьомого дня.

Коли Христос не прийшов, то цей рух розпався. Дехто пішов просто в світ, дехто повернувся у свої колишні церкви, а дехто організувався в інші церкви. Одна з таких церков – Церква АСД.

Сьогодні адвентисти не визначають жодної дати Другого приходу Христа.

А Елен Вайт хіба не говорила про другий прихід?

Елен Вайт була піонером Церкви АСД. Вона слухала проповіді Міллера і була учасником цього руху. Вона вірила у швидкий прихід Ісуса Христа, але, щоправда, на той час їй було 15 чи 16 років.

Коли і як уявляють собі другий прихід Ісуса Христа адвентисти сьомого дня?

На основі біблійних пророцтв те, що зараз відбувається, особливо воєнні чутки, пророкують дуже швидкий прихід Ісуса Христа. Але разом з тим ми не віримо, що в Біблії відкрита якась дата чи якийсь конкретний час. У жодному разі. Але пророцтва говорять, що вже от-от.

Під час Приходу відбудеться воскресіння мертвих. Біблійне вчення каже, що людина після смерті знаходиться у могилі в несвідомому стані. В такому стані вона буде знаходитись аж до воскресіння. Якщо не підтримувати це біблійне вчення, то тоді немає логіки в тому, як це помилково розуміє більшість людей.

Ісус Христос приходить на землю і під час його приходу люди мають воскреснути. Написано, що відкриються гроби і люди на хмарах піднімуться на зустріч Христу. Але якщо людина померла, тіло поховали, а душа полетіла у рай чи пекло, тоді який сенс у приході Ісуса Христа?

У цьому тоді немає логіки. Тому треба чітко відділяти поняття дух і душа. Тіло + дихання Бога = душа. Про це написано в Книзі Буття 2:7. Тому душа – це і є жива людина.

Тобто душа на думку адвентистів не може існувати без тіла?

У Святому Письмі немає такого поняття душі, як окремої мислячої субстанції. Так, після смерті тіло людини розкладається і саме тому в книзі Йова написано: "Останнього дня Він підійме із пороху цю шкіру мою, яка розпадається". Коли людина помирає, то з неї виходить дух і йде до Господа. Душа, тобто людина у цей час припиняє своє життя.

А вчення, що тіло і душа – це окремі речі пішло з грецької філософії. Тоді була популярною теорія, що все, що від тіла – це грішне і погане, а все, що від душі – добре. Що тіло – це лише оболонка для душі.

Ця грецька філософія поступово проникла в християнство і так виникла теорія, що в тілі живе ще й душа.

Більшість релігій дотримуються думки, що все, що походить від тіла – це погано. А якої думки про це адвентисти сьомого дня? Чи засуджуєте Ви тілесне. Наприклад секс до шлюбу?

Господь створив Адама та Єву чоловіком та жінкою. Це початок інституту шлюбу і тому ці стосунки можливі тільки в шлюбі. Попри те, що довгий час у християнстві сам факт цих взаємин вважався гріхом навіть у шлюбі, то саме поняття статевих стосунків ми не вважаємо гріхом.

Дехто вважає, що секс можливий тільки для зачаття дитини і люди від цього страждають. Апостол Павло каже: "Краще не одружуватись, але якщо ти відчуваєш, що розпалюєшся, то краще одружись!"

А на той період, коли людина ще неодружена у Біблії багато сказано, наприклад, про стримання. Ми це підтримуємо. Піст, молитва.

Легко себе стримувати тим людям, які ведуть правильний спосіб життя. Шоколад, кава, сигарети, алкоголь – збуджуючі речовини. Ми сповідуємо спокійний, поміркований спосіб життя.

Дотримання здорового способу життя є обов’язковою нормою для адвентиста? Люди, які вживають алкоголь можуть бути членами ЦАСД?

Якщо людина курить і вживає алкоголь, то ми рекомендуємо їй це залишити. Спершу ми її просимо, через деякий час зробимо зауваження. Ще через деякий час ми цю людину можемо виключити із членів ЦАСД.

Є й інші норми, які ми пропонуємо виконувати, але вони не настільки принципові, як алкоголь та тютюн. Наприклад, ми радимо людям відмовитись від м’яса.

А Ви вегетаріанець?

Частково. Був період, коли я повністю був вегетаріанцем, але в мене розпочались деякі проблеми зі здоров’ям і тимчасово повернувся до деяких видів м’яса, хоча з часом я все ж планую стати вегетаріанцем повністю.

Ми рекомендуємо це робити, але якщо хтось із членів церкви їсть м’ясо ми нормально це сприймаємо.

Також, ми рекомендуємо не їсти шоколаду і не пити цих кольорових шипучих сумішей.

Часто люди звертаються до релігії у важкі моменти життя. Наприклад під час наркозалежності. До Вас часто приходять такі люди? Як Ви їм допомагаєте?

Так, звісно ми їм допомагаємо. Наша Церква вірить в зцілення, але тут я хотів би зробити одну поправку – ми віримо у зцілення не просто у вигляді якихось надприродніх проявів.

Саме слово "зцілення", походить від корення "ціл" – цілісність. Тому, біблійне зцілення – це приведення людини в цілісність. Це не просто так відбувається, що людина прийшла до нас з проблемою, ми над нею помолилися і проблема відійшла.

Ні, ми запропонуємо їй кидати палити та пити більше води. Порекомендуємо їй незбуджуючу їжу, наприклад, каву чи шоколад. Ми запропонуємо людині впорядкувати своє життя в цілому. Це і є біблійне зцілення.

Проте пастор часто молиться над хворим. І часто буває так, що після молитви людина зцілюється (іноді навіть від одержимості) просто на місці. У нас є такі випадки.

Ми практикуємо зцілення різними шляхами: перший – це звісно молитва. По-друге – ми пропонуємо людям впорядкувати свій спосіб життя. Святе письмо каже, що наше тіло стає храмом Святого духа і тому ми не можемо його занечищувати.

Якщо людині важко самостійно привести своє життя в порядок, то у нас є бази відпочинку, профілактичні заклади, де людині можуть допомогти.

А у Львові є така така база?

Не у самому Львові, а в місті Новий Розділ. Туди можуть їхати абсолютно всі люди, не обов’язково члени ЦАСД. Поки що, це не санаторій, він ним має стати у процесі.

Там пропонують десятиденні курси відпочинку. Кожній людині підбирають комплекс вправ і це не медичні процедури, це профілактичні процедури. Люди там не просто відпочивають, а можуть навчитись правильного способу життя. І це біблійна позиція.

Як стати членом Церкви Адвентистів Сьомого Дня?

Ісус Христос сказав: "Ідіть і навчіть всі народи, христячи їх в Ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа". Ми стараємося виконувати це повеління і слідувати цій послідовності: "навчіть", а потім – "хрестіть".

Тому ми пропонуємо людині вивчати Святе Письмо і коли вона буде готова прийняти свідоме рішення про посвячення свого життя Богу – даємо можливість людині укласти особистий завіт з Господом через Водне хрещення.

Після цього людина приймається в члени Церкви адвентистів сьомого дня.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.