Новини

Соціум

ЛАЗ

ЛАЗ

Якщо ООН терпить Чуркіна, то Львів собі такого не може дозволяти, – Васюник про націоналізацію ЛАЗу

Середа, 9 вересня 2015, 16:14, Прес-реліз

Ігор Васюник виступає за необхідність ухвалення законопроекту про націоналізацію ЛАЗу.

Про це повідомила прес-служба народного депутата України, першого заступника голови Комітету ВРУ з питань транспорту та зв’язку Ігоря Васюника.

Наразі проект закону «Про націоналізацію майна товариства з обмеженою відповідальністю «Львівські автобусні заводи»» вже зареєстрований у Верховній Раді за ініціативи народних депутатів Ігоря Васюника, Володимира Парасюка, Борислава Берези, Ігоря Мосійчука та Павла Кишкаря.

За словами Ігоря Васюника, ЛАЗ, яким володіє росіянин Ігор Чуркін, знаходиться у стадії припинення з жовтня 2014 року, його обладнання вивозиться у невідомому напрямку, будівлі розпродаються за безцінь.

«Ні для кого не секрет, що у Львові працює таке собі ТзОВ «Львівські автобусні заводи», яке належить близькому родичу рупора Росії в ООН – «гражданіну» Чуркіну. Підприємство має національне значення для України і багаторічну історію успішної діяльності. Свого часу це було надпотужне держпідприємство, до того часу, поки його не дали приватизувати російському бізнесу. Що маємо нині? Розвалені будівлі підприємства, занедбані території і понад тисяча безробітних висококваліфікованих львів’ян. Відтак ми змушені робити кроки для захисту наших національних інтересів, а тим паче  в сьогоднішніх умовах агресії Росії. Якщо Генасамблея ООН терпить Чуркіна, то Львів собі такого не може дозволяти», – заявив львів’янин Ігор Васюник.

Зазначимо, що у пояснювальній записці до законопроекту наголошується, що відповідно до статей 13 та 41 Конституції України власність не повинна використовуватися на шкоду людині і суспільству. Також передбачається примусова націоналізація майна ТЗОВ «Львівські автобусні заводи» з мотивів суспільної необхідності – розбудови вітчизняного машинобудування.

«Львів може стати потужним центром автомобілебудування. Потенційна база ще не зовсім знищена. Питання в тому, в чиїх вона руках, і яким чином та за які кошти в них потрапила. Ми це знаємо. Тому цю проблему пора вирішувати. Зокрема – розпочати з прийняття Закону України про націоналізацію майна ЛАЗу», – підкреслив Ігор Васюник.

Відтак, автори законопроекту прогнозують, що у разі прийняття документу Верховною Радою це сприятиме захисту національних інтересів в умовах агресії Росії, зокрема, надасть можливість:

- ускладнити поширення диверсійної діяльності по всій території України, сприяти підвищенню рівня національної безпеки;

- відродити на базі державного сектору економіки державне підприємство «Львівські автобусні заводи»;

- захистити інтереси працівників підприємств, майно яких підлягає націоналізації, зберегти робочі місця працівників ТЗОВ «Львівські автобусні заводи»;

- підвищити соціальну спрямованість української економіки.

Нагадаємо, ЛАЗ був заснований у 1945 році. У 1994 році на базі підприємства було створено Відкрите Акціонерне Товариство «Львівський автобусний завод», контрольний пакет акцій якого належав Фонду Держмайна України. З 2001 року завод набуває статусу приватного підприємства з колективною формою власності.

У березні 2010 року уряд України вибрав ЛАЗ основним постачальником муніципального транспорту для міст, що приймають Євро-2012. В 2014 році холдинг змушений був зупинити виробництво на заводах у Львові та Дніпродзержинську. А сьогодні підприємство знаходиться у стадії припинення з жовтня 2014 року, його обладнання вивозиться у невідомому напрямку, будівлі розпродаються за безцінь.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.