Citroen C4 Cactus

Тест-драйв Citroen C4 Cactus

Юрко Кардашевський,  8 жовтня 2015

Автомобіль дуже несподіваний, як і його назва. Футуристичний дизайн та маленький двигун виділяють Cactus поміж конкурентів.

Де би ти не їхав, кожен хоче запхати око в Cactus і не боїться поколотися. І справді, назва кактус не несе колючих епітетів.

Хоч багато людей не вподобали дизайн нового Citroen, C4 Cactus цього року на автосалонах в Женеві та Нью-Йорк у отримав відзнаку World Car Design of the Year.

Citroen C4 Cactus, часто позиціонують як кросовер класу K1 та хетчбек клас між B та C.

То ж в якому класі C4 Cactus?

До класу C (Golf-class) Cactus не доріс лише 3 см (в довжину), але навіть за такої мізерної недостачі за габаратами, автомобіль все одно залишається в класі B. Тут питань не виникає, але залишається третій варіант: K1.

Саме до цього класу маркетологи Citroen відносять модель C4 Cactus.

Автомобіль не доступний у повному приводі, а кліренс нормальний  для автомобілів спрямованих на наш ринок. Та й виробники ніде не вказують кліренса.

Cactus проїде там, де сяде на пузо більшість представників класу B, але тільки через це називати Citroen C4 Cactus кросовером недоречно.

Якщо ж класифікувати лише за об’ємом двигуна, то бензиновий Cactus взагалі відноситься до класу особливо малих автомобілів А-class.

Щодо конкурентів, то у сегменті їх достатньо. Навіть за дикостю дизайну таких відразу можна відшукати декілька. Наприклад, Fiat 500L, хоча цей автомобіль візуально перегукується із Fiat 500, і не є такою дивиною як Cactus. Або ж Nissan Juke. Він колись так же несподівано явив свій дизайн світу, тому є сенс саме їх порівняти між собою по ціні та характеристиках.

Nissan Juke New в топі коштує 491 680 грн. За ці гроші пропонують передньопривідний, 1,6-бензиновий автомобіль на варіаторі. На механіці ціна становить майже на 40 тис грн. дешевше. В ці гроші входять 2 передні Airbag, бокові подушки безпеки-шторки. Системи ABS, ESP та легкосплавні диски R17. Клімат, круїз-контрол, система Bluetooth.

У Citroen C4 Cactus комплектація виглядає багатшою в топі: автоматичне блокування дверей на швидкості понад 10 км/год, ті ж Airbag, система Stop&Start, City Camera з камерою заднього виду, GPS, 6 динаміків, два USB-порти та керування аудіо на кермі, щоправда диски 16-го радіусу. Це все дилери пропонують за 452 900 грн грн.

На топову дизельну версію об'ємом 1,6 літра прайс становить 496200 грн. Наразі цих двигун в Україну не поставляють, але їх можна замовити.

Також  потрібно доплачувати за панорамний дах 13180 грн та шкіряний салон 14120 грн.

Двигун

Обирати можна між бензиновим  1,2-літровим та дизельним агрегатом об’ємом 1,6 літра. Для тест-драйву у Львові доступна бензинова версія C4 Cactus.

Потужність та крутний момент сягають 82 к.с. і 118 Нм . Спочатку важко повірити, що двигун об'ємом 1,2 літра взагалі на щось спроможний.

Приємна динаміка зумовлена не тільки добрим двигуном, а й малою вагою – споряджена маса автомобіля з водієм становить 1050 кг.

Цей двигун добре працює на високих обертах.  Для досягнення найвищого крутного моменту потрібно викрутити 2750 тис обертів на хвилину.  Але тут є нюанс: тахометра нема.

Впринципі, за кілька годин звикаєш до мотору і без тахометра розумієш оберти та чого хоче машина.

Під гору їде впевнено, не втрачаючи тяги на відносно малих обертах для цього двигуна, але трансмісія відносно довго перемикає швидкості.

На практиці у міському режимі розхід становить до 6,7 літрів на сотню, якщо керувати автомобілем без системи Start&stop. Загалом ця система лякає тим, що можеш не встигнути виїхати на головну, поки пропустаєш потік автомобілів, бо поки увімкнеться двигун, почнеш набір швидкості – вже знову потік автомобілів їде по головній, але в Cactus двигун вмикається не від натиску на педаль акселератора, як у інших автомобілів з цією системою, а коли відпускаєш педаль гальма, що пришвидшує процес рушання з увімкненою системою Start&stop.

Якщо вмикати систему, то в 5,5 літрів на 100 км можна легко вписатися. Цих цифр можна досягти, навіть якщо їхати більш-менш агресивно в потоці автомобілів.

Робот

Звичного ричага, який потрібно переводити у певні положення для зміни напрямку руху, немає. Є лише 3 кнопки та ричаг парковочного гальма.

Роботозована КПП має 5 швидкостей на бензиновому та 6 на дизельному двигунах.

Робот досить на перший погляд сильно тупить, але пауза зумовлена тим, що електроніка зберігає ресурс трансмісії, скидуючи оберти двигуна і плавно набираючи їх після увімкнення вищої передачі.

Під кермом є пелюстки, якими можна власноруч перемикатися, але якщо ж ви доведете двигун до критичних обертів, то коробка сама увімкне вищу передачу. Робот адекватно розуміє, що ви хочете: чи при 70 їхати на четвертій передачі, чи набрати сотню на третій.

Airbump

Хтось куражиться, хтось каже, що це жахливо продуманий елемент декору, а реалісти розуміють, що це захист. Тобто автомобіль по колу обвішаний бамперами, що ще раз доводить приналежність кактуса до розряду міських автомобілів, а не кросоверів.

Airbump не втрачає пружності при різних критичних температурах, оскільки зроблений по спеціальній технології, на яку французи отримали патенти.

Як тільки починаєш котитися по парковці на малих обертах, починаєш уявляти, як тебе будуть обганяти всі тихоходи. Інтер’єр автомобіля настільки симпатичний, що ти вже миришся з тим, що мимоволі тошнитимеш у потоці.

Тільки виїжджаєш на дорогу, починаєш розгін і на «своїх» обертах Cactus їде. Обганяєш маршрутку, таксиста, студента на маминому хетчбеку і розумієш, що у міському трафіку Cactus досить конкурентоспроможний. Звичайно, якщо пересісти на нього з 180-сильного седану, знудишся, але звикнеш.

Автомобіль чітко проходить повороти, хоча певний крен проситься. Ходова частина спрощена, поки автомобіль новий і ходова не розстріляна, кузов не буде нахабно кренитися при проходжені поворотів.

Але як би це все гарно не звучало, дуже активно на цій машині не хочеться їхати. Як би її добре не тримала на асфальті підвіска, високий кліренс (високий для цього класу автомобілів) дасть про себе знати після 90-100 км/год. Вже такого приємного зацепу з дорогою не буде.

Інтер’єр

Інтер’єр симпатичний: спереду замість сидінь розміщений диван, кермо «обрізане» у нижній та верхніх точках.

Бардачок для пасажира розміщений там, де у більшості автомобілів схована подушка безпеки, тому об’єм в нього достатній. А сам Airbag сховали над головою пассажира, тому сонцезахисні піддашки довелось перенести трохи назад.

Задні вікна не опускаються, а вікриваються точно так, як задні вікна у дводверних автомобілів.

В інтер'єрі, як і в цілому автомобілі все спрощено на стільки, на скільки це можливо: ніяких крутилок, кнопок на приборній панелі ви не знайдете, все розміщено на кермі, та 7-дюймовий екрані з тачпадом. Тачпад не дасть заснути у корках. Є інтернет, калькулятор, бортовик, коротка інструкція для Cactus та ще багато різних функцій.

Ззаду достатньо простору для пасажирів, коліна не впираются у передній диван, а в задніх дверних картах є гігантські ніші, в які можна закинути добротний «тормозок» для дальньої дороги.

В багажнику достатньо місця, для міського, а іноді трансміського користування. Об'єм багажника – 348 л. В багажнику схована повнорозмірна запаска та ЗІП для заміни пробитого колеса.

Плюси:

Цікавий дизайн;

Економний двигун;

Проста підвіска, яка не вибаглива та дешева в ремонті;

Приємний інтер’єр;

Ціна на тлі конкурентів сегменту.

Мінуси:

Маленький двигун, який потрібно викручувати майже до 3 тис обертів на хвилину, щоб відчути тягу автомобіля;

Відсутність вибору механічної трансмісії;

Спочатку важко звикнути до інтерфейсу на екрані, щоб увімкнути тепло чи кондиціонер потрібно трошки поклацати по тачпаду.

Технічні характеристики:

 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.