Зміст статті

12 березня 2018Катя Косів2775

Інстаграмні Діви

Чотири історії про інстаграмних блогерок Львова та України.

Поради щодо ведення блогу в Інстаграмі збирала фотографиня та блогерка Катя Косів у відомих українських блогерок: Христини Соломахи, Насті Карпчук і Тані Пренткович.

Дівчата мають абсолютно різні за стилями профілі, а тому шляхи до успіху в них також були різними.

Христина Соломаха @sala4ka

Христина Соломаха @sala4ka – львів'янка, фотографиня, веде блог у бірюзовому кольорі, який переглядає 67 тисяч підписників.

"Якість та стиль блогу – це запорука успіху. Щоб досягти успіху, варто бути оригінальним та щирим в спілкуванні з аудиторією. Задля цього вартує створювати, показувати та розповідати історії" – ділиться секретами успіху Христина. З самого початку Христина просто виставляла фото, які їй подобались, і навіть не помітила, як у профілі зібралось 10 тисяч підписників. Чому ж цей профіль так подобається фоловерам?

Христина креативно підходить до його наповнення, всі фотографії творчі та обов'язково у бірюзовому кольорі, це її фішка. Багато фото самої Христини, Львова, предметних фото. Христина використовує технології регулярного постингу – у середньому пост виходить один раз на добу. Тексти під фото невеликі. Особливістю контенту є те, що він часто містить прохання про певні поради. Це викликає інтерес та зворотну реакцію, а відтак сприяє  залученню до діалогу її підписників.

Аудиторії блогу Христини – живі люди, адже авторка негативно ставиться до накрутки лайків. "Не варто себе обманювати. Всі комерційні пости в моєму блогу маркуються позначкою "реклама" або "рекомендації". Вважаю, що це правильна стратегія, бо програми з накрутки залучають неживих підписників (ботів)" – зазначає Христина.

Отож, Христина чудово знає свою аудиторію: "Переважно це молодь. Але інколи до мене на вулиці впізнають і підходять поспілкуватись люди років 35-40, які також слідкують за моїм блогом. Це мене вражає, бо розумію, що насправді моя аудиторія різноманітна і кожен знаходить для себе щось своє".

Для Христини наповнення блогу в Інстаграмі – це повноцінна робота, якій приділяється багато часу і яка приносить не лише задоволення, але й заробіток: "Блог почав приносити непоганий дохід ще з минулого року, – розповідає вона.   – Але агресивної прямої реклами у профілі мало, переважно в історіях я розміщаю рекомендації своїм підписникам щодо підписки на різноманітні сторінки та профілі інших блогерів".

Настя Карпчук @nastyakarpchuk

Настя Карпчук @nastyakarpchuk стала популярною завдяки Vine Video (смішні короткі відео). Дівчині лише 19 років, але її блог в Інстаграмі має 130 тисяч підписників. "Усе почалось із того, що я в 10 років стала ведучою програми "Зіркові посиденьки", гостями якої серед інших були Ольга Фреймут, Юрій Нікітін, Влад Дарвін, Арсен Мірзоян. Так я потрапила в журналістику", – розповідає Настя.

В Інстаграмі вона зареєструвалася з думкою, що це примітивна мережа і що вона тут ненадовго.  Але два роки по тому, бажання збільшити частку українського контенту в інтернеті, спонукало її розпочати знімати відео скетчі або відео вайни, мета яких, як визначає Настя, "змусити людей посміхнутись, впізнавши себе в різних життєвих ситуаціях". Ці відео з акторською грою та жартами збирають понад 200 тисяч переглядів. 

У Насті виготовлення контенту для блогу в Інстаграмі займає також багато:  створення одного коротенького відео може тривати навіть тиждень. Але визначених критеріїв до роботи вона не має. "Не стояти на місці та вдосконалюватись" – це правило, як вважає Настя, повинно бути головним в роботі блогерки.

"Моя мета – зацікавити моїх читачів емоцією та щирістю, я не звертаю увагу на стиль та порядок розміщення фото та сюжетів, їх колористику, я не ставлю себе в умовні рамки, мені важливо отримувати задоволення від того, що роблю. А це можливо для мене, коли все спонтанно, коли роблю те, що хочу саме в цей момент" – зізнається блогерка.

На противагу іншим Настя не дотримується правила регулярного постингу, не пише текстів, не використовує хештеги та геотеги, а також програми з "накрутки" аудиторії. Її блог завдячує популярності унікальному контенту та формі його подачі – відео вайнам. Проте своєю головною перевагою Настя вважає власну щирість та відкритість, яка високо цінується її аудиторією.
Тому багато часу в неї займає direct (спілкування в месенджері Інстаграм), де вона відповідає на питання читачів, домовляється за співпрацю з рекламодавцями.

Для просування профілю Настя також активно використовує функцію Instagram Stories. У цьому розділі вона щоденно публікує значну кількість фото- та відеоконтенту про своє життя, надаючи підписникам можливість слідкувати за тим, що її цікавить, у режимі реального часу. Реклами у профілі Насті мало, зазвичай у Stories. Вона розповідає, що перша рекламна пропозиція надійшла наприкінці 2016 року.

Таня Пренткович @tanyaprentkovych

Таня Пренткович @tanyaprentkovych – одна із перших, хто започаткував в Україні блог мами. Це сталося в 2016 році. Таня починала вести блог у стилі предметного фото з лаконічними підписами, які нерідко зводились лише до самих смайликів. "Тоді були холодні відтінки, стиль мінімалізму" – згадує вона.

Блог мами народився зі знімком із УЗД її сина Івана. Сьогодні Іванові вже півтора рочки, а блог його мами в Інстаграм читає 228 тисяч підписників. "Сторінка в Інстаграмі – це щоденник мого життя, яким в один момент почали цікавитись інші. Сьогодні мій блог – це теплі та насичені фото і дописи в lifestyle про мою сім'ю й про наше життя, які викликають емоції в аудиторії, і ці є емоції є запорукою його успіху" – вважає Таня.

Таня Пренткович використовує одну модель постингу: дописи виходять регулярно в певний час доби,  не менше трьох публікацій в день. Фото зроблені у красивих локаціях, відредаговані. Блогерка активно використовує функцію Stories для просування блоку і спілкування з аудиторією, яка, зрозуміло, переважно складається з молодих жінок, мам, які мають аналогічні зацікавлення і проблеми.    

Ведення блогу сьогодні для Тані стало основною роботою, яка займає 8-10 годин в день. Відколи блог зібрав 30 тисяч читачів, він почав приносити авторці дохід від реклами. У профілі справді зустрічаємо  багато реклами, можливо, саме тому Таня у шапці профілю навіть зазначила "Обережно, реклама!"

Так, в Stories розміщено рекламу інших блогерів з проханням підписатись на них, реклама одягу, у якому авторка на світлинах. Як і її колеги, Таня не використовує додаткові сервіси для "накрутки" лайків та підписників. "Я зауважила, що активний приріст аудиторії відбувається після розіграшів призів, тому  використовую лише цей інструмент для просування блоку" – розповіла вона. Головною порадою для тих, хто хоче вести успішний блог в Інстаграм від Тані є побажання бути самим собою, адже люди тягнуться до особистостей.

Катя Косів @katyaakosiv

Настав час і самій Катя Косів @katyaakosiv (35, 5 тисяч підписників) поділитись власним досвідом життя і роботи блогерки в Інстаграмі. Уже другий рік я займаюсь своїм блогом  і розвиваю український lifestyle контент. Я професійний фотограф, і в Інстаграм прийшла як фотограф. Я ціную творчість та люблю займатись художнім фото. Мій профіль в Інстаграм в теплих кольорах, і цей стиль це перше, що запам'ятовують люди.  

Починала вести блог, залишавши тільки смайл та кілька хештегів. Потім фотографувала Львів, кафе та робила предметні фото. Особистих кадрів було мало, бо в той час мало хто показував себе, не було моди фотографуватись на вулиці в різних образах, до того ж я й комплексувала.  Тому профіль виглядав, як галерея красивих картинок ні про що.

У той час в Інстаграмі  були популярними фото їжі, з кавою та стравами, зроблені зверху. Для того, щоб зробити такий кадр, доводилось вставати на стілець та фотографувати над столом. Фото були всі однотипні, але позаяк вони користувались шаленою популярністю, всі блогери фотографували їжу саме в такий спосіб. Бо, якщо хочеш бути в тренді – фотографуй, що б там не було. Часом доводилось пити вже холодну каву та їсти холодні страви, зате фото самої їжі в Інстаграмі було гарним і збирало сотні лайків.  Як зараз згадую, то смішно, а часом й соромно.

А ще блогери не відвідували заклади, де було темно, негарний інтер'єр та "неінстаграмна" їжа, адже всі ходили заради однієї цілі – зробити гарне фото в Інстаграмі. Вони могли чекати на столик, який гарно би виглядав у кадрі, по півгодини. Хоч ця ситуація мала й інший бік – власники кафе та ресторанів почали розробляти та змінювати дизайн закладів і дбати про оформлення їжі з врахування того, аби блогери могли робити красиві фото.

Проте активно розвивати блог я стала у 2016 році, коли зауважила, що людей цікавить моє життям, а також мої зацікавлення. Разом з тим я змінила своє ставлення не лише до контенту, але й до його якості. Отож, здолавши комплекси, вирішила більше фотографувати себе та розповідати про свою роботу. Зауважила, що читачам зміни подобаються. І тоді відважилась на ще один крок – почала активно робити дописи до фото, спілкуватись з читачами, чого раніше не робила.

Великим поштовхом у розвитку блогу стала моя співпраця, як фотографа, з відомими брендами, як Daniel Wellington, Loreal та інші. Відтоді бренди почали присилати різні товари на огляд, і в моєму профілі в інстаграмі з'явилась реклама. Але спочатку я не сприймала це серйозно, просто подобалось фотографувати. Разом з тим блог активно набирав обертів і кількість підписників стрімко росла.

Саме тоді я зрозуміла, що в Інстаграмі фото відрізняються від реальності, що реальність, яка створюється в цій соцмережі, є позитивною і зазвичай мало має спільного з реальністю життя. Усвідомлення того, що користувачі Інстаграму хочуть бачити ідеальну картинку, змусило мене ще більше приділяти уваги процесу редагування фото.

В моєму арсеналі інструментів з'явились різноманітні програми для обробки фото, завдяки яким фото "до" публікації деколи зовсім не було схожим на фото "після". Процес створення фото тепер міг займати від години до цілого дня, адже для предметного фото потрібно було лише денне світло, а щоб створити той самий ідеальний кадр, потрібно було продумати композицію, деколи зробити до 1000 кадрів, професійно відредагувати.

Одного разу я зламала ногу, про що, звісно, повідомила свою аудиторію. Читачі бурхливо відреагували на цю подію, почали мене підтримувати. Разом з тим я зауважила, що саме в той час активність була скажена, адже підписники чекали прямі трансляції, відео про те, як це сталось і загалом їм було цікаво, як проходять два тижні вдома. Хтось міг би радіти, що така активність, а мені було дивно та сумно. Саме тоді я зрозуміла, що людей цікавить "екшин", нестандартні ситуації, в які потрапляють люди.

Подібне стосується розлучень, сварок між блогерами. Такі відео/фото найбільше збирають лайків та переглядів. Прикладом є львівська блогерка Саша Чістова, яка має 1,4 мільйон підписників. Вона записала відео зі своїм хлопцем на Ютуб,  про те, що вони розійшлись, яке набрало більше мільйона переглядів. Якщо у Саші це була правда, то часом блогери зловживають цією тягою людей до "екшин" і створюють штучні івенти (події) задля хайпу (ажіотажу). На жаль, люди не завжди розуміють, що це все робиться спеціально, і охоче слідкують за такими фейками.

Мода на предметні та фото їжі остаточно відійшла у минуле десь на початку 2017 року. В Інстаграмі розпочалась ера fashion блогерів, які фотографуються у різних образах та локаціях. Тренд фотографувати себе підхопив ледь не кожен блогер. Стимулювала появу цієї моди реклама, адже брендові речі з одягу потрібно було на комусь фотографувати. Саме в цей період багато блогерів стали медійними особами, а їх сторінки в Інстаграм перетворились на особисті бренди.

Я ж ще певний час не відчувала цієї нової тенденції, продовжувала постити фото, як з програми з картинками. І лише взимку цього року наважилась виступити в ролі  fashion блогера: знаходила цікаві локації, підбирала образ та фотографувалась.Чим більш креативним було фото, тим відчутнішою була віддача аудиторії. Але зміна концепції призвела до зміни наповнення моєї сторінки. Люди це відчули і частина з підписників пішла. Тому я стала активно записувати відео у Stories для просування блогу і одразу ж побачила хороший фідбек.

На початку цього року я вирішила ще раз ввести зміни в концепцію блогу, які відповідають найновішому тренду в Інстаграм – завела мотивуючий профіль, зробивши акценти на спорт, роботу та самовдосконалення. Стала писала про свої цілі та як їх досягаю. Багато знімала відео з спортзалу, писала пости про спорт та мотивувала людей робити те саме, створивши хештег #шлях_до_змін, під яким люди також могли ділитись своїми досягненнями та мріями. Читачі почали мені писати, що я надихаю їх робити щось схоже. Саме тоді я зрозуміла, що все, що я роблю, недарма.

Мотивуючий блог я веду вже понад два місяці. Цей досвід переконав мене втому, що людям в Інстаграмі подобається не лише гарна картинка, вони хочуть бачити справжнє життя, як людина розвивається і досягає успіху. Разом з тим, вони залишаються байдужими до того, що відбувається в реальності.


головне фото: instagram.com/katyaakosiv/

Автор: Катя Косів