Новини

Вибори 2012

Висвітлення виборів у ЗМІ: польський досвід

Висвітлення виборів у ЗМІ: польський досвід

facebook.com

Висвітлення виборів у ЗМІ: польський досвід

Понеділок, 22 жовтня 2012, 15:40

20 вересня редактор польського "Радіо Жешув" Марек Цинкар та головний редактор газети «Nowiny» Станіслав Сова у Львові поділитися із українськими колегами власним досвідом щодо специфіки функціонування ЗМІ у період виборів.

 

"Засіб масової інформації ні в якому разі не повинен стати рупором жодного політичного лідера!", – переконував Цинкар. Він вважає, що аудиторію в першу чергу цікавить незаангажована позиція журналіста, яку він подає у власній статті, аніж чергова профінансована агітка.

Політичні гасла, обіцянки та інші методи залучення виборців, які так вдало використовують українські кандидати, слід подавати виключно на сторінках, відведених під рекламну площу і чітко відмежовувати їх від журналістських матеріалів.

"За замовні статті у нас відразу звільняють з редакції. Поставити своє ім’я під такою публікацією – сором для кожного фахівця власної справи", – розповів журналіст.

Головний редактор регіональної газети "Nowiny" Станіслав Сова продемонстрував на прикладі свого видання як варто висвітлювати вибори у пресі. Увесь процес можна розділити на три частини: перед виборами, у день виборів і після них. Знайомити читачів з кандидатами слід заздалегідь. Для цього найкраще підійде система порівняльних публікацій, метою яких є максимально зрозуміло пояснити виборцям ключові моменти програм усіх партій. Акцент знову ж таки на об’єктивності та незаангажованості журналістів.

"Ми пишемо для людей. Вони потребують чесної інформації. Жодної упередженості чи симпатії до котрогось з кандидатів» – наполягав Станіслав Сова.

Ще одним важливим аспектом є заклик до виборців не проігнорувати власний обов’язок і прийти на виборчу дільницю. «Вибери вибори!» – з таким гаслом на першій сторінці «Nowiny» виходили протягом тижня до дня волевиявлення. Українським ЗМІ також слід підключитися до процесу активізації громадянської свідомості населення, оскільки це на пряму вплине на результат виборів.

Наталія Опанович

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.