Нові медіа на варті розвитку суспільства

Нові медіа на варті розвитку суспільства

олександр ковальчук,  8 листопада 2012

Українські та польські вчені помітили зростання ролі нових медіа у виборчих процесах країн Східної Європи.

Таким є висновок он-лайн семінару «Нові медіа та вибори у Східній Європі», що відбувся 6 листопада за участі польських та українських вчених, журналістів та студентів Києва, Львова, Вроцлава та Ополе.

У виступах під час семінару зверталася увага на те, що нові медіа і, перед усім, інтернет-сайти та соціальні мережі відіграють дедалі вагомішу роль в інформуванні, формуванні політичних позицій, моніторингу виборчої кампанії, а також мобілізації виборців.

Водночас зазначалося, що вплив нових медіа поки що є обмеженим. Адже найактивніша частина виборців – люди похилого віку, які не користуються інтернетом.

До того ж, як засвідчує досвіт останніх виборів в Україні, інтернет-ресурси зазнають значних ризиків, як от хакерські атаки, що в будь-яку мить робить їх недоступними для користувачів.

Також під час семінару була обговорена проблема підміни соціальними мережами реальної громадянської активності виборців, коли індивіду простіше висловити свої політичні вподобання щирим, але банальним натисканням кнопки «Подобається» і на тому припинити свою громадянську активність – не переступаючи порогу дому для виходу на вулицю.

Своїми враженнями щодо перебігу виборів в Україні поділилися доктор політичних наук з кафедри соціальних комунікацій та журналістики Опольского університету Адам Дрошік та викладач з університету Пенн Стейт (Пенсільванія, США) Рассел Френк.

Також участь у семінарі взяли викладачі кафедри нових медіа ЛНУ ім. Івана Франка професор Борис Потятиник, доцент Юрій Залізняк, магістрант з відділу журналістики Вроцлавського університету Тарас Назарук, докторант Опольського університету (Польща) Петро Ріппа, асистент з Інституту політології цього ж університету Людмила Кашко, викладач Могилянської школи журналістики (Київ) Анна Полуденко, а також студенти Могилянської школи журналістики.

Учасники дискусії дійшли висновку, що аудиторія нових медій з часом лише зростатиме, бо чинні учасники соціальних мереж, блогери, автори Вікіпедії й надалі будуть жити і творити тексти он-лайн, а молодші покоління з віком доростатимуть до нових технічних засобів комунікації, таким чином, поповнюючи ряди користувачів нових медіа.

Водночас нові медіа було визнано лише засобом комунікації, а не чинником певних суспільних перетворень, зокрема, в політиці. І лише з поступом їх користувачів – людей, яких колись називали аудиторією, відбуватиметься і соціально-політичний розвиток суспільства.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.