Зміст статті

16 липня 2020Микола Дорогенько

Кльозетна бентега Зеленого Львова

Розмова з директором з продажу ТзОВ "ТОІ ТОІ Системи Санітарні" Олегом Бурхановим.

Розмір має значення. ЛКП "Зелений Львів" переплачує 150 тисяч з бюджету за додаткові 2 см туалетів у парках міста.

Розмова з директором з продажу ТзОВ "ТОІ ТОІ Системи Санітарні" Олег Бурханов про те, як ЛКП "Зелений Львів" та його керівник Володимир Данилюк маніпулюють на тендерах.

Директор ЛКП "Зелений Львів" Володимир Данилюк стверджує, що туалетні кабінки встановили у парках ще у травні.

Так, їх встановили на підставі тимчасового договору. Саме зараз триває тендер на закупівлю цих послуг, фінал відбудеться 16 липня щодо ЛКП "Зелений Львів", а щодо дочірніх підприємствах "Зеленого Львова" – 20 і 21 липня. Це перший тендер, який проводить це комунальне підприємство, оскільки досі через систему Prozorro ЛКП "Зелений Львів" саме цю послугу не закупало на конкурсній основі.

Раніше ми, як й інші компанії, працювали з ЛКП "Зелений Львів" за договорами. Останній договір  ми уклали на період травень 2019 року – квітень 2020 року, і в ньому ціна обслуговування однієї кабінки становила 1200 гривень. Все було нормально, вчасна оплата, приємно було працювати.  Наші кабінки стояли у парках до 30 квітня. Потім їх зняли, і пояснили це тим, що через карантин туалети вже непотрібні. За два тижні, у середині травня,  нас запросили на розмову і запропонували знову поставити 50 туалетів у парках. Ми погодились, тому що наша компанія має 500 туалетів і ми можемо оперативно їх ставити, оскільки маємо спеціальні автомобілі. Ми готові були негайно та швидко це зробити, і за адекватною ціною – 1000 гривень за обслуговування одної кабінки щомісячно. Домовились. Наступного дня приїхали підписувати договір, але  керівник ЛКП "Зелений Львів" Володимир Данилюк показав пальцем вгору, натякаючи на те, чия це воля, і сказав, що нашу пропозицію вже не розглядають, тому що вже є інша компанія, яка це робитиме.

Пізніше ми дізнались, що вони уклали договори з іншою компанією за значно вищими цінами – на 60 та 100 відсотків, аніж ми пропонували. Однак коли ми побачили, що ці договори лише на два місяці, то зрозуміли, що варто подаватись на тендер. Тоді ми ще вірили, що конкурси відбуватимуться чесно. Написали комерційну пропозицію та зареєстрували її, щоб про нас не забули на тендері. Наступні місяці ми спокійно готувалися до тендера. У червні я телефонував до Володимира Данилюка, щоб переконатись, що тендер таки буде. Він підтвердив, що тендер відбудеться, але разом з тим зауважив, що ЛКП "Зелений Львів" не підходять наші сині туалети, тому вони, "як прищі". На цьому ми й закінчили розмову.

2 липня тендерні закупівлі ЛКП "Зелений Львів" та  дочірніх підприємств оприлюднили на сайті Prozorro. Я побачив, що там є три однакові тендери, в яких прописали дискримінаційні умови про виключний розмір, колір та рік виробництва туалетних кабінок. Тоді ми звернулись до юриста. Він  пояснив, що якщо тендер оголосили на суму до 200 000 гривень, то це допорогова закупівля. У подібному випадку контролюючі органи не зобов'язані реагувати на наші скарги. До АМКУ можна поскаржитись, якщо сума закупівлі більша за 200 000, і лише тоді він змушений реагувати на скаргу учасників тендеру. Але у цьому випадку все безкарно. Вони можуть через дочірні підприємства проводити допорогові тендери та прописувати будь-які, навіть дискримінаційні вимоги. І всі ці розміри аж до міліметра, і завищену ціну, і робити все під свої компанії.

Чому Ви вважаєте умови тендеру дискримінаційними?

У технічному завданні, яке розмістили в системі Prozorro, прописали специфічні розміни кабінок, фекальний бак на 260 літрів, особливий зелений колір, а також рік випуску не раніше 2018 року. У нашої компанії зараз є сім видів туалетів, на всі випадки життя, але таких саме розмірів, як вони прописали, немає. Ми звернулись на наш, український завод, який виготовляє біотуалети, щоб замовити  кабінки саме таких розмірів (про які йдеться в умовах тендеру),  тому що не хотіли відступати. Але нам відповіли, що вони не можуть виготовити кабінки саме таких розмірів. Тобто кабінки, які фігурують в тендері, закупили за кордоном, а не виготовляються в Україні. У Львові вони є лише в однієї компанії, яка подалась до участі у тендері, і під яку, вочевидь, прописали його умови.

кабінки Про Еко

Колір туалетних кабінок в цій історії відіграє якусь фатальну роль?

Це абсурд. Ми поїхали у львівські парки, щоб подивитись на кабінки, які зараз там встановила інша фірма. Так от, є там як зелені, так і сині. Тобто комусь можна ставити сині кабінки, а наші блакитні – не підходять. У багатьох містах України, де ми працюємо, у парках чи зонах відпочинку встановлюють кабінки різних кольорів. Ніколи за 5-6 років нашої участі в державних конкурсах ми не мали такої ситуації, щоб замовникам був потрібен конкретний колір, розмір і дата випуску кабінки. В будь-якій кабіні, будь-якого розміру можна ходити у разі потреби. ЛКП "Зелений Львів" замовили кабінки 1.12 х 1.22. У ТОІ ТОІ є 1.14 х 1.14 та 1.20 х 1.20 м. Тобто різниця лише в декількох сантиметрах. І варто розуміти, що це ні на що не впливає.

кабінки Про Еко

Чи справді кабінки ТОІ ТОІ не пристосовані до обслуговування людей з особливими потребами?

Брехня. Маємо кабінки для маломобільних груп населення, і ми про це говорили Володимиру Данилюку. Це великі кабіни з широкими дверима. І у нас їх більше, аніж 4 одиниці, як замовило ЛКП "Зелений Львів". З технічного завдання можна зрозуміти, що маломобільні групи населення  отримають можливість скористатись туалетом лише в чотирьох парках, а не в 17, де ставлять туалети. А ми можемо поставити туалети для людей на візках у всіх 17 парках.

Але у Вас нема малогабаритного спецтранспорту, який може рухатись парковими доріжками?

Ми запрошуємо пана Володимира Данилюка до нас, на підприємство у Львові чи Києві. Ми покажемо наш автомобільний парк, в якому є 3,5 тонні автомобілі "Варіо", які ми можемо використовувати.  Але ніхто такого завдання нам не ставив. В умовах  тендеру  також немає пункту про 3,5 тонні автомобілі. Скажу більше, біля наших туалетів, які раніше стояли в парках, є сміттєві баки. Великогабаритні сміттєвози, 10-15-тонні авто, їздять парками, возять сміття, і це нормально. За таких умов критика щодо наших автомобілів є незрозумілою. Згідно з документами, малогабаритні автомобілі компанії, яка зараз обласкавлює керівництво ЛКП "Зелений Львів", знаходяться у Києві. Саме там вони беруть участь в тендерах на обслуговування пляжів і саме там надають свої послуги.

Мешканці Львова справді часто нарікають на Вашу роботу?

На нашому обладнанні великими літерами нанесено назву компанії  та номер телефону. Якщо людина бачить якусь проблему, вона може відразу нам про це повідомити. Ми фіксуємо кожен номер та кожну розмову. Ми перевірили всі дзвінки зі Львова за весь минулий рік і першу половину цього року. Жодної скарги зі Львова не було. Також ми не мали жодних скарг від ЛКП "Зелений Львів" чи на пошту чи телефоном. Ми можемо надати докази.  Все було ідеально. Слова Данилюка про скарги – це наклеп. Також безпідставними є його закиди, щодо того, що ТОІ ТОІ не сплачує місцеві податки. У мене є зареєстрована наша пропозиція з підписом і датою від ЛКП "Зелений Львів". Ми там пишемо, хто ми та за яких умов готові надавати послуги. Там вказано, що ми зареєстровані у Львові, і що вже 20 років сплачуємо місцеві податки в міський бюджет Львова.

Скільки реально втратить бюджет Львова на тендерах з обслуговування туалетних кабінок у парках Львова?

Ми запропонували ЛКП "Зелений Львів" ціну 1000 гривень за обслуговування однієї кабінки. Відповідно,  вартість обслуговування 34 кабінок  до кінця року – це понад 200 тисяч гривень. Якщо взяти ціну, яку зараз сплачує підприємство за обслуговування однієї звичайної кабінки – 1600 гривень та за обслуговування кабінки для людей з особливими потребами – 2000 гривень, то за сім місяців до кінця року ЛКП "Зелений Львів"  витратить на це 360 000 гривень. Різниця між нашою пропозицією та пропозицією компанії-фаворитки Данилюка становитиме 150 000 гривень. Це не 100 гривень, як стверджує керівник ЛКП "Зелений Львів" Володимир Данилюк. Це суттєва сума.


Компанія ТОІ ТОІ є єдиним представником в Україні міжнародного концерну "TOI-TOI та Діксі", які є світовими виробниками туалетних кабін, душових контейнерів. Представництва відкриті в 45 країнах світу. ТОІ ТОІ працює в Україні з 2000 року у сфері послуг з оренди біотуалетів, залучає в Україну інвестиції, закуповує обладнання в українських виробників.

Автор: Микола Дорогенько