Олег Баляш: Рівень бізнесової освіченості депутатів попередньої каденції облради був вищим

Олег Баляш: Рівень бізнесової освіченості депутатів попередньої каденції облради був вищим

Варіанти,  2 січня 2013

Із львівським бізнесменом, членом спостережної ради «ОКСІ-банку» Олегом Баляшем Варіанти розмовляли про підсумки року, що минув, в загальноукраїнському та місцевому фокусах, про оцінку діяльності виконавчої гілки влади і органів місцевого самоврядування Львівщини та про соціальну відповідальність підриємництва.

 

Яка Ваша оцінка підсумків діяльності уряду Миколи Азарова за 2012 рік, на Вашу думку, він обгрунтовано залишився на своїй посаді? 

Кращих фахівців в Україні, ніж Микола Азаров, які могли б ефективно управляти Кабінетом міністрів, я не знаю. І навіть повторне голосування у Верховній Раді за призначення його кандидатури навіть в дечому це підтвердило. Хоча б тим, що опозиція не внесла альтернативної кандидатури. Тобто голосування фактично було за одну-єдину особу. 

Зараз український уряд змушений працювати в умовах глибокої кризи – коли в нас немає закордонних запозичень, коли слід повертати борги і купувати газ за невиправдано високою ціною, а через це держава і виробництво мають надзвичайно високу затратну частину. Тому минулорічну роботу Кабміну я оцінив би позитивно.

А як Вам новий Кабмін?

Мені імпонує те, що його склад «омолодився», прийшли молодші, більш амбітні люди. З іншого боку, практично всі люди, що прийшли до нового уряду або залишились від попереднього – це професіонали високого класу. Мало кого з них, за винятком хіба Наталії Королевської – вона ніколи не працювала на подібних посадах і важко сказати, як справлятиметься зі своєю роботою, – можна звинуватити у нефаховості.

Позитивно я оцінюю створення єдиної митної та податкової служби, це хороший крок вперед. Об’єднання їх в одне міністерство дає змогу зробити єдину структуру, що наповнюватиме бюджет. Не матиме значення: сплачені кошти на митниці чи в податковій – вони йтимуть в це міністерство разом.

Окрім цього, я сподіваюсь, що об’єднання цих двох служб однозначно зменшить кількість працюючих державних службовців, що так само зменшить і затрати державного бюджету.

Аналогічно, коли прикордонну службу приведено до Міністерства внутрішніх справ, то це так само дає можливість говорити про скорочення і там кількості державних службовців, і підвищення контролю.

Нещодавно відбувся розподіл комітетів між депутатами Верховної Ради. Як Ви вважаєте, чи опинилися на своєму місці представники Львівщини, зокрема, колишні Ваші колеги з облради?

Вважаю, що всі представники Львівщини працюватимуть ефективно, тим паче, що всі вони пройшли «школу» обласної ради і є хорошими фахівцями.

Хочу звернути увагу на ту річ, що партії розділили між собою комітети пропорційно до кількості голосів у Верховній Раді. Цього не можна сказати про обласну раду, де «Свобода» мала більшість – тут практично всі керівники комітетів були «свободівцями» або ж із Фронту змін. Партії ж, які набрали меншу кількість голосів, керівних посад не отримали майже жодних. У парламенті порівняно з цим вчинили справедливіше і, я сподіваюсь, всі депутати із Львівщини гідно представлятимуть нашу область на державному рівні. Тим більше приємно, що за всі роки незалежності такої кількості депутатів від Львівщини у Верховній Раді ще не було.

Якщо перейти до Львівської облради – Ви працюєте в комісії, що опікується земельними питаннями: що можете сказати щодо підсумків роботи цієї комісії за рік?

Сьогодні земельна комісія займається тим, що розглядає якісь звернення, скарги громадян і тому подібне. Облрада не має серйозних повноважень щодо питань, скажімо, відводу земельної ділянки, змін меж населених пунктів – всі ці функції в неї зараз відібрані. Відтак такої серйозної роботи, яка проводилась комісією за попередньої каденції облради, вже немає. Тому ми зараз розглядаємо ті речі, що стосуються дотримання норм чинного законодавства, якихось спірних моментів.

Чому, на Вашу думку, в облраді зараз затягується процес призначення заступників?

Думаю, оскільки частина депутатів пішла у Верховну Раду, то реально менше депутатів можуть голосувати за, скажімо, те об’єднання, яке ситуативно утворилося в облраді. Тому, я вважаю, і голову обласної ради переобирали так швидко тому, що частина депутатів відходила до парламенту, а із заступниками, як то кажуть, просто не встигли «допрацювати». Однак, я вважаю, що новий заступник, а він залишається фактично один, буде обраний в найкоротші терміни.

А що скажете щодо депутатської групи, яку планують утворити в облраді з позафракційних депутатів на чолі з Мирославом Сеником?

Завжди добре, коли якась частина депутатів організовується і якщо депутати можуть говорити щось одне за іншого. А то часто буває – скільки людей, стільки й думок. Коли ж депутатів об’єднує спільна ідея, спільні можливості, спільні голосування – це, звісно ж, позитив. Це дає можливість швидко вирішувати певні питання.

Через відсутність в облради грошей на довибори, питання з ними зараз «зависло в повітрі». Кому може бути вигідне їх непроведення? Дехто називає серед таких зацікавлених «Свободу»…

Якщо чесно, то такої думки я не розумію. На багатьох мажоритарних округах, де виграли кандидати від «Свободи», вони мають такий же шанс перемогти знову. З іншого боку, можливо, коли люди вибираються десь на гору, їм вже стає нецікавим те, що відбувається внизу. До того ж, через два роки в нас мають відбутись місцеві вибори – і, з цієї точки зору, під питанням чи взагалі доцільно витрачати такі немалі кошти, аби депутати, грубо кажучи, пропрацювали рік. Та й навряд чи відсутність семи депутатів катастрофічно позначатиметься на роботі облради, адже не впливатиме ні на її кворум, ні на голосування.

Нещодавно облрада затвердила бюджет Львівщини на 2013 рік. Навколо нього точилось багато суперечок – хтось називав його реальним до виконання, інші ж звинувачували у несправедливому розподілі фінансування. Яка Ваша оцінка цього документу?

Цей бюджет однозначно є бюджетом проїдання. Він дійсно є економічним, проте, аби ми могли рухатись бодай трохи вперед, завжди слід у щось інвестувати. Коли ж бюджет закладається, аби залатати діри, то слід розуміти, що з року в рік він лише зменшуватиметься.

Облрада повинна закладати кошти в речі, які в перспективі приноситимуть прибутки для області. Слід працювати в напрямку розвитку підприємств, кількості збільшення робочих місць, аби надходження до місцевих бюджетів зростали. Необхідно робити певні програми, та інвестувати кошти в них.

В попередньому ж році програм підтримки підприємництва практично не було. А то виходить, що ми маємо дійну корову і не купуємо їй сіна, чекаючи, що отримаємо від неї молоко. Якщо ми не будемо підтримувати підприємництво сьогодні, то завтра не матимемо коштів та підтримку інших галузей, таких як освіта та культура, охорона здоров’я, сільське господарство.

Чому ж тоді, на Вашу думку, підприємництво Львівщини не отримує гідної підтримки?

Не хочеться ображати теперішніх депутатів облради, проте мені видається, що рівень бізнесової освіченості депутатів попередньої каденції був вищим.

Сьогодні ж ми маємо популістські налаштований депутатський корпус, який хоче показати людям щось хороше вже зараз. Умовно кажучи, дитині дають цукерку замість того, аби дати інструмент для заробляння на цю цукерку. Наші депутати немовби хочуть, щоб люди отримували від них ці цукерки «з руки».

Яскравою ілюстрацією цього є те, що в попередніх каденціях Львівської облради фонд допомоги голови облради був таким же, як і в інших депутатів. В цій же каденції фонд суттєво збільшили – аби це виглядало як безпосередня допомога від конкретної людини.

Чи якісно спрацювали цього року органи виконавчої влади на Львівщині – Львівська ОДА на чолі з Михайлом Костюком, як вважаєте?

Думаю, що такого голови облдержадміністрації як Михайло Костюк у нас на Львівщині за роки незалежності ще не було.

Ця людина – менеджер високого рівня. На попередній посаді керівника Укрзалізниці він керував приблизно такою ж кількістю людей, скільки проживає на Львівщині. Це свідчить про масштаб цієї людини, про здатність масштабно думати, розуміти та мислити на перспективу.

Я схвально оцінюю ті кроки, які на сьогоднішній день робить Львівська ОДА. Звісно, є багато зауважень, проте не помиляється той, хто нічого не робить.

Нещодавно облдержадміністрація проводила марафон з будівництва сиротинця для дітей, у якому брало участь і наше підприємство. Кошторис становив 850 тис. грн. і буквально протягом марафону ці кошти були зібрані. Це ті кроки, які показують, що підприємців можна об’єднуватись – вони готові жертвувати свої гроші на такі хороші справи.

Я сподіваюсь, що це лише перший дзвіночок, який в подальшому дасть можливість бізнесменам об’єднуватись для спільних справ і допомагати всій громаді Львівщини.

Тоді в цьому контексті питання про соціальну відповідальність підприємництва: наскільки це важливо для Вас, чи правда, що Ви підтримуєте львівську жіночу гандбольну команду «Галичанка»?

Так, ми дійсно підтримуємо цю команду, оскільки боляче дивитись на те, як держава не допомагає цим дівчатам, що присвятили спорту все своє життя. Ситуація із спортом у нас така, що мені хочеться плакати.

Особливо, коли олімпійським чемпіонкам видають квартири десь невідомо десь на Сихові, для галочки, що вони ж самі від таких «подарунків» відмовляються.

Вважаю, що в цьому аспекті слід виховувати патріотизм, про що сьогодні, на жаль, ніхто не говорить. Кожна партія чи політична сила мають свої ідеї, а от загальновизнаних цінностей немає. Тому, звісно ж, я що можу, те й роблю, допомагаю в міру своїх можливостей. Однак чиню так тому, що не можу спокійно на це дивитись.

В принципі, я б не хотів цим займатись, аби люди не вважали, що повинні дякувати мені за допомогу. Адже я працюю, хочу платити податки і хочу, щоб в моїй країні за ці податки всі добре жили. Це і є мій принцип. А кошти хотілося б виділяти на якісь цікаві, можливо, розважальні проекти, аби наше місто стало незвичайним, колоритним місцем, куди хотілося б приїхати, подивитись на нього.

 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.