Костюк вимагає любити його тендерно

Костюк вимагає любити його тендерно

Ірина Марушкіна,  13 лютого 2013

Голова Львівської ОДА Михайло Костюк на відверте запитання Варіантів якщо не збрехав, то, принаймні, відповів напівправдою. Чому?

12 лютого журналісти Варіантів звернулись до голови Львівської ОДА Михайла Костюка з проханням прокоментувати інформацію, яку видання отримало з районів області, про те, що Львівська ОДА ініціює передачу собі повноважень генерального замовника на проведення тендерів із закупівлі харчування, вугілля, ремонту доріг та ін., які здійснюються органами місцевого самоврядування за кошти державного та обласного бюджетів.

Нагадаємо, Костюк спочатку заперечив почуте, мовляв, «я не знаю про що йдеться», після чого попросив нас скерувати запитання у письмовій формі, адже за його словами «існують різні види делегування адміністративних повноважень».

Але згодом нам все ж вдалося частково отримати коментар по суті. Проте, як з’ясувалося сьогодні, Михайло Костюк був не до кінця щирим з нами.

Закупівля кам’яного вугілля

Отож ще 6 лютого керівництвом Львівської ОДА в райони був скерований лист за № 01/9-08-383 про те, що необхідно добитися від місцевих рад рішення щодо делегування повноважень на проведення тендерів з закупівлі кам’яного вугілля. А 12 лютого, тобто в день нашої розмови з Костюком, в райони полетів цілий пакет документів з інструкціями як втілити в життя плани керівництва ОДА. При цьому уточнюється, що йдеться про «концепцію організованої закупівлі кам’яного вугілля на 2013-2015 роки».

Як з’ясувалося, ще у вересні 2012 року перший заступник голови Львівської ОДА Богдан Матолич доручив головам районних державних адміністрацій  «організувати роботу щодо делегування повноважень з організації закупівлі вугілля у 2013 році для бюджетних установ (освіти, охорони здоров’я, культури, соціального захисту та інших) генеральним замовникам за рамковими угодами (головному управлінню освіти і науки облдержадміністрації, головному управлінню охорони здоров’я облдержадміністрації, управлінню культури облдержадміністрації, головному управлінню соціального захисту населення облдержадміністрації) за кошти відповідних місцевих бюджетів».

Натомість керівникам структурних підрозділів Львівської ОДА М. Брегіну, О. Середі, С. Бурку, В. Мартиняку було доручено «провести організаційно-підготовчу роботу щодо виконання функцій генеральних замовників для здійснення закупівлі вугілля за рамковими угодами». Про виконання доручень всі повинні були відзвітуватися до 15 січня 2013 року.

12 лютого головам  РДА були скеровані детальні пошагові інструкції, складені на підставі постанов Кабінету Міністрів України від 4 липня 2012 року № 602 «Про особливості виконання рамкових угод» та № 603 «Про затвердження Порядку визначення генеральних замовників та взаємодії замовників з генеральним замовником за рамковими угодами», як дотиснути місцеві ради у питанні передачі повноважень генерального замовника.

з/п

Послідовність кроків

з визначення генерального замовника по закупівлі вугілля

1

Районні управління освіти, головні лікарі районних лікарень (головні розпорядники коштів)  звертаються до голови РДА з проханням звернутися  до районної ради щодо делегування   райдержадміністрації повноважень з визначення генерального замовника для закупівлі вугілля з метою здешевлення вартості вугілля та покращення контролю за його якістю для потреб бюджетних установ за відповідні кошти місцевого бюджету (відповідно до постанову КМУ № 602 від 04.07.2012  та № 603 від 04.07.2012)

2

РДА на основі звернень  районних управлінь освіти, головних лікарів районних лікарень готують проект рішення сесії районної ради, яке передбачає делегування РДА повноважень щодо визначення генерального замовника для здійснення закупівель в інтересах замовника за рамковими угодами за кошти відповідних місцевих бюджетів у 2013-2015 роках.

3

На основі рішення районної ради РДА звертається до голови ОДА  щодо визначення генерального замовника по закупівлі вугілля за кошти місцевого бюджету  у 2013 – 2015 роках.

4

Директори департаментів освіти,  охорони здоров’я,  соціального захисту звертаються до голови ОДА щодо визначення генерального замовника по закупівлі вугілля для бюджетних установ обласного підпорядкування.

5

На основі звернень РДА приймається розпорядження голови ОДА про визначення  генерального замовника по закупівлі вугілля.

6

Генеральний замовник проводить на основі законодавства  процедуру тендерних торгів  для районів та галузевих управлінь на основі звернень, повідомляє розпорядників коштів про результати тендеру.

7

На основі тендеру кожний головний розпорядник коштів підписує трьохсторонню угоду (постачальник, генеральний замовник, розпорядник коштів) на задекларований попередньо об’єм,  безпосередньо проводить оплату і контролює кількісні та якісні  показники відповідної партії вугілля.

   

Начальник управління паливно-енергетичного комплексу                     З. М. НОВІКЕВИЧ

У додатку також міститься проект ухвали сесії ради з даного питання:

                                                                       "УКРАЇНА

____________________ РАЙОННА РАДА ___ сесія ___ скликання

РІШЕННЯ

від «   » ___________ 2013 року  №

Про делегування повноважень з визначення генерального замовника для закупівлі вугілля у 2013 – 2015 роках для бюджетних установ за рамковими угодами за кошти районного бюджету

Відповідно до ст. 43, 44 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.13 Закону України «Про здійснення державних закупівель», Постанови Кабінету Міністрів України від 4 липня 2012 року № 602 «Про затвердження Порядку визначення генеральних замовників та взаємодії замовників з генеральним замовником за рамковими угодами» та Наказу Міністерства економічного розвитку та торгівлі України від 24.04.2012 № 504 «Про особливості укладення рамкових угод», враховуючи висновок постійної комісії, районна рада

ВИРІШИЛА:

1. Делегувати ____________ райдержадміністрації повноваження з визначення генерального замовника для закупівлі вугілля у 2013-2015 роках для бюджетних установ району за рамковими угодами за кошти районного бюджету та надати право передачі функцій Львівській обласній державній адміністрації в особі департаменту житлово – комунального господарства, розвитку інфраструктури та паливно – енергетичного комплексу.

2. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію __________районної ради.

Голова районної ради _____"

Працездатність та турбота службовців Львівської облдержадміністрації про своїх колег в місцевих радах зворушила нас до сліз.

Нагадаємо, що в коментарі Варіантам Михайло Костюк заявив, що буде наполягати на тому, щоб закупівля вугілля у 2013 році проводилися централізовано, бо «сьогодні вугілля закуповується різне, неякісне і не в місцевого виробника», тобто не у державної компанії «Львіввугілля». Останнє підприємство, як відомо, сьогодні має проблеми зі збутом своєї продукції і з виплатою зарплати шахтарям.

Однак, дозволимо припустити, що державний протекціонізм в ситуації із ДП «Львіввугілля» – не є дієвим механізмом вирішення проблем цього підприємства. Від цього аж ніяк не поліпшиться якість вугілля, яке воно продукує. А от питання контролю якості вугілля, що закупить Львівська ОДА для державних установ області, викликає великий сумнів. Адже, наскільки нам відомо, Львівська ОДА, як генеральний підрядник, немає жодного досвіду, механізмів і відповідних кадрів для того, щоб здіснити реальний контроль якості послуг, які вона закупить для державних установ області. 

Ремонт комунальних доріг

12 лютого на запитання Варіантів щодо ситуації з проведенням тендерів на ремонт доріг не було прямої відповіді, проте Михайло Костюк наголосив: «Ремонтом доріг та доглядом за ними в області може займатися лише одна структура – Облавтодор і наше завдання забезпечити його фінансами для цього».

Насправді ж, ще 11 лютого у Львівській ОДА відбулася нарада під головуванням Костюка, на якій, як випливає з протоколу, що є в розпорядженні Варіантів, доручено до 18 лютого:

«І. Грунику, головам районних державних адміністрації

12. Провести роботу з головами органів місцевого самоврядування у питанні передачі функцій замовника робіт на дорогах комунальної власності, які будуть фінансуватись за рахунок субвенції з державного бюджету для обласного бюджету та для місцевих бюджетів органів місцевого самоврядування».

Дивно, що розмовляючи з журналістами, голова Львівської ОДА забув про своє ж доручення.

 Запитання, на які ще не отримано відповіді

Варіанти обіцяли Михайлові Костюку у письмовій формі скерувати питання, які виникли у зв’язку з останніми ініціативами голови Львівської ОДА у сфері державних закупівель.

Отож хотілось би отримати відповіді на наступні питання (вони сьогодні ж офіційно будуть скеровані на електронну адресу голови Львівської ОДА):

  1. Чому Михайло Костюк приховав від журналістів свої кроки в сфері реорганізації державних закупівель на Львівщині, а саме наявність листів та розпоряджень на адресу голів РДА щодо процедури передачі  від місцевих рад Львівській ОДА повноважень генерального замовника у проведенні закупівель, що здійснюються за державні кошти?
  2. У своїх діях щодо централізації закупівель кам’яного вугілля Львівська ОДА намагається  отримати статус гензамовника посилаючись на ряд постанов Кабміну, проте чи була узгоджена ця ініціатива обласного керівництва з Києвом і чи є письмові підтвердження цьому?
  3. Чи узгоджена з Кабміном та профільними міністерствами ініціатива Львівської ОДА щодо централізації державних закупівель на проведення ремонту комунальних доріг в області? Чи є письмові підтвердження цьому?
  4. Чи голова Львівської ОДА Михайло Костюк проводив зустрічі з керівниками органів місцевого самоврядування щодо обговорення питання делегування Львівській ОДА повноважень генерального замовника на проведення закупівель, що здійснюються за державні кошті? Якщо ні, то чому? Якщо так, то якою була реакція останніх на ініціативи державної виконавчої влади в області?
  5. Закупівлю яких видів послуг, що здійснюються за державні кошти, окрім закупівлі кам’яного вугілля та ремонту доріг, планується централізувати на Львівщині?
  6. Яким чином Львівська ОДА здійснюватиме реальний контроль за якістю послуг, які надаватимуться державним установам області на підставі угод, в яких вона виступить генеральним замовником? Які ресурси необхідні для цього і які бюджетні кошти передбачено на ці цілі?

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.