Юлія МакҐаффі: Наша стратегія – go social, go visual, go mobile

Юлія МакҐаффі: Наша стратегія – go social, go visual, go mobile

Оля Вишня,  10 квітня 2013

Головний редактор сайту korrespondent.net під час виступу в Школі журналістики УКУ розповіла про механізм роботи одного з найпопулярніших новинних сайтів в Україні, що сьогодні має важливе значення для новинних сайтів і за чим майбутнє.

Приклади для наслідування

Для себе взяла за рольові моделі сайти ВВС, СNN, російськомовний сайт Радіо Свобода української редакції, The Guardian і завжди рекомендую ці сайти моніторити нашим новим співробітникам.

Еволюція сайту korrespondent.net

На початку рейтинг сайту korrespondent.net становив 1800-1900 відвідувачів в день, сьогодні – 300 тисяч.

За 7 років сайт перетворився на велику контентну структуру, яка складається з багатьох елементів. До новин почали додаватись фото, відео, з'явилась рубрика Я-Кореспондент, Блоги.

З'явився редактор мультимедіа, блог-редактор, два роки тому – SMM-редактор і не знаємо, редактор чого може з'явитися за кілька років.

Інтернет динамічний і непередбачуваний. 15 років тому ми не знали, що буде youtube, facebook, а зараз вони стали новими медіа.За кілька років може появитись щось таке, що може кардинально вплинути на нашу роботу.

Темпи роботи, які зараз у нас – 300 новин у день, режим роботи – 24/7. Кількість осіб в команді – 36.

Стратегія correspondent.net – go social, go visual, go mobile

Мобільні платформи

Коли говорити про методи розвитку тих сайтів, які є зараз, треба тримати в голові мобільний фактор, а не тільки на новини і нові рубрики звертати увагу.

Проникнення смартфонів навіть в Україні дуже велике. Все це буде рости і розвиватися. Минулого року я була на Мобільному конгресі у Барселоні і чула прогнози, що користування Інтренетом з мобільних пристроїв у найближчі 5 років збільшиться у 18 разів.

Ми одні з перших зробили мобільний додаток для айфонів, потім для андроїда і інших мобільних платформ. Але у чому суть мобільних додатків? Це має бути не спрощений варіант сайту. Сьогодні наш мобільний додаток не пропонує додаткових сервісів і функцій.

Кілька місяців тому ми вирішили, наслідуючи тенденції відомих світових медіакорпорацій, відмовитись від додатків, а зробити всі наші сайти в адаптивному дизайні (responsive design).

Це будуть абсолютно нові версії сайту для всіх мобільних носіїв. Вони будуть розроблені спеціально для нас і це нам гарантує незалежність, доступ до статистики і вільне оперування нашим контентом.

До нашої річниці, 1 вересня цього року, ми запустимо сайт у новому дизайні і будуть готові також версії сайту в адаптивному дизайні для мобільних пристроїв. Це для України дуже прогресивний проект.

Соціальні мережі

Я кажу працівникам, що зайти на сторінку свого видання в соцмережах, це те саме, що помити руки після туалету. Постять у нас всі, не тільки SMM-менеджер.

Vkontaktе

Ми несерйозно поставились до сторінки Vkontaktе. Створили її, але не займалися нею. Потім побачили, що у наших конкурентів у цій соцмережі захмарні цифри, а у нас ганебні 12 тисяч читачів.

Минулого року ми почали займатись мережею Vkontakte і вивели її в пріоритет. У нас колись був автопостінг налаштований, а потім ми почали все вручну постити, з редакційними анотаціями і за 5 місяців збільшили свою авдиторію з 20 до 70 тисяч. У Vkontakte у нас найактивніший ріст читачів.

Ми також завжди думали, що там несерйозна публіка, якій наші серйозні новини не потрібні. Це виявилось неправдою. Ми спробували протягом тижня тільки несерйозний контент постити – шоу-бізнес, лайфстал, спорт, і трафік впав у два рази. Коли ми повернули попередній алгоритм, знову повернули свою авдиторію.

Twitter

Твітер не приводить багато людей на сайт, bigmir навіть статистику не показує. Але фоловерів у нас більше 50 тисяч. У твітер ми все постимо руками. У робочі дні SMM-редактор постить, а у вихідні – той, хто а зміні.

Сьогодні з facebook до нас переходить 10-12 тисяч читачів, а з Vkontakte менше – 7-8, разом з соцмереж до нас приходить на сайт 9-12% аудиторії. 

Соцмережі – повноцінне джерело інформації

У друзях наших редакторів є багато журналістів інших видань, які перебувають на подіях і пишуть про це. На них можна завжди посилатися.

Я помітила, що люди дуже люблять читати про себе. Зараз дуже популярною є вибірка цитат користувачів соцмереж з приводу певних подій.

Про нового папу ми робили вибірку, потім про снігопад. Я в ту суботу, коли випав сніг відкрила вранці facebook і там побачила багато постів про це.

Я сіла і зробила вибірку цитат, на сайті до 9 години ранку вже це розмістила. Цей матеріал у той день прочитало 60 тисяч людей, а наступного – 20.

Для порівняння, у нас найпопулярніша новина – це 20 тис. переглядів, а тут 80. Для аудиторії цікаві підбірки – «10 статей, які читачі korrespondent.net лайкали найбільше». Думаю, таке можна робити щомісяця.

Соцмережі стали джерелом різного контенту, це добре джерело відео- і фотоматеріалу.

Часто чую, що facebook скоро загнеться. Це повноцінне мас-медіа, але якщо воно загнеться і перестане бути популярним, як це сталося з ЖЖ, то з'явиться щось нове, що буде впливати на нашу роботу і буде додатковим джерелом інформації.

Блоги для сайту

Блоги потребують доброго блог-редактора і тоді вони дуже добре працюють. Після того, як ми запросили блог-редактора, ця рубрика стала дуже популярною. Блоги забезпечують велику аудиторію читачів.

Мультимедіа vs тексти

Ми нарощуємо мультимедійний контент, але святе на korrespondent.net – стрічка новин! Її найбільше відвідують наші читачі.

Про новини

Є основні новини, є і новини «чисто поржати», таке мусить бути. Є таке поняття як потенціальний інтерес цільової аудиторії. Крім обов'язкових новин, мають бути цікаві новини, але необов'язково смішні. 

У цьому році у нас стратегічний пріоритет – розвиток розділу lifestyle. Нам також дорікають, як ми можемо об'єднувати шоу-біз і культуру, я це визнаю, але розвивати культуру ми не маємо у планах на часі.

Хоча завжди підтримуємо культурні події. У даному випадку все не ідеально, але постараємось відповідати очікуванням.

Журналіст для korrespondent.net

Всіх людей, які до нас приходять працювати, я попереджаю, що це робота для тих, хто любить новини. Є таке поняття сьогодні news junkie – новинні фріки у позитивному сенсі цього слова.

Нашу роботу я також називаю могилою невідомого солдата, новини не підписуються. І ця робота потребує великої концентрації.

Ти маєш добре вміти вибирати пріоритети. Якщо розпорошуватись по всіх темах, то можна так і з'їхати з глузду. Треба дати собі зрозуміти, що всіх новин ти не зможеш поставити. Треба вміти балансувати між важливим і цікавим, вміти відсікати сміття. Це також і командна робота.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.