Сьогодні передставники транспортних профспілок повідомили про підготовку до страйку через законопроект, який несе загрозу монополізації ринку транспортних перевезень.
Про це повідомляє кореспондент Варіантів.
Представники перевізників домовилися про необхідність створення страйкового комітету. Всі учасники круглого столу, на якому це обговорювали, до 25-го травня направлять уповноважених представників на установчі збори оргкомітету Страйкому.
Але зі страйком перевізники не поспішатимуть. Аби страйк був ефективним, розроблять чіткі вимоги до законопроекту.
Відповідно до законопроекту, пасажирські перевізники повиннні мати 225 пасажирських місць, тобто 10 автобусів. Для перевізників вантажу також прописана норма у 10 автомобілів, але до 2014 кількість автотраспорту сягатиме 20 одиниць.
Це ставить під загрозу перевізників, які мають на ринку перевезень менше автотранспорту. Вони повинні будуть долучатися до більших компаній.
Також у законопроекті запропонували заборонити здійснювати нерегулярні пасажирські перевезення тим компаніям, які не здійснюють регулярних.
Приватний підприємець або самозайнята особа повинна мати керівника-менеджера або сам має володіти такими знаннями.
У законопроекті йдеться і про введення мобільних касових апаратів та кондукторів, що збільшить вартість проїзду щонайменше на 20%.
“У нас зараз існує ліцензування. Я, наприклад, власник автомобіля і працюю з 1988 року як самозайнята особа. Я отримав ліцензію, ліцензійну карту на автомобіль - я працюю. Я впевнений, що я “легал”, я сплачую податки і впевнений у завтрашньому дні. При зміні того законодавства, при цій дозвільній системі, я не впевнений, що не опинюся поза роботою”, - Сергій Кабанов, голова Вільної профспілки “Автомобіліст України”.
Наразі на ринку вантажних перевезень є 50-60% приватників. Пасажирськими перевезення займається 80% приватних компаній, а на ринку таксі - 98% приватних перевізників.
Як зазначив заступник голови Вільної профспілки вантажних автомобілів Олександр Іванишин, найбільша біда у тому, що у більшості дрібних компаній-перевізників автомобілі взяті у кредит, відповідно траспорт є у заставі. Зідно з законопроектом, заставні автомобілі не здійснюватимуть перевезень.