Утилізаційна мзда

Утилізаційна мзда

Юрко Кардашевський,  9 вересня 2013

Страх до Закону про утилізацію значно підігрів роботою МРЕВ ДАІ та перегонщиків, які за серпень ввезли стільки автомобілів, скільки їм дозволили їхні заощадження.

Окрім цього офіціні імпортери грілися грошима від українців, які купували автомобілі до вступу в дію Закону про утилізаційний збір.

Офіційні дилери навіть закликали  у рекламах купити автомобіль в серпні, щоб не платити більше у вересні.

Найстаранніше працювали "імпортери" чобітків та мікроавтобусів, які затягували за раз по декілька автомобілів (один на евакуатор, а до евакуатор причіпляли лавету ще з одним автомобілем) через кордон, аби машини були ввезені та на них не розповсюджувався утилізаційний збір.

Лише другого вересня, через день після вступу у дію закону про утилізацію, в ЗМІ поширилася інформація, про те, що автомобілі ввезені в Україну до першого вересня не підпадають під закон про утилізацію. До цього більшість автовласників не знали, що буде далі з їхніми автомобілями, навіть вже зареєстрованими у ДАІ.

Дивує те, що саме ДАІ надавало пояснення до закону, а не Кабмін, який вносив зміни до цього закону. Хоча тепер і ДАІ взяло на розгляд Закон про утилізаційний збір і, ймовірно, внесе свої зміни.

Дивно також і те, що 31 липня Президент Віктор Янукович підписав Закон, а менше, ніж через тиждень передав Кабміну на доопрацювання.

На заході України МРЕВ ДАІ мали вдвічі більше роботи, ніж зазвичай. Автовласники, для того щоб перестрахуватися в авральному порядку перереєстровали свої автомобілі куплені за дорученням, аби потім не плати збору, ставка якого становить 5,5 тисяч гривень.

Хоча Закон про утилізаційний збір прийнятий вже давно, проте його й досі переробляють та вдосконалюють (щоб зробити його хоч якось логічним), а українцям досі не відомо, як виглядатиме закон на практиці.

Та й Кабінет Міністрів України протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом повинен забезпечити прийняття нормативно-правових актів, передбачених цим Законом; привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом; забезпечити перегляд і скасування міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону.

Тобто закон діє, але не повністю виконується, тому й ціна на автомобілі поки що майже не змінилися.

Також тексті Закону йдеться, що цей Закон визначає правові, організаційні та економічні засади діяльності, пов’язаної з утилізацією транспортних засобів на території України з метою забезпечення екологічної безпеки, охорони навколишнього природного середовища, життя та здоров’я громадян.

Але працівники автомобільої сфери та журналісти розглядають зовсім інші версії призначення цього Закону.

Зокрема багато хто вбачає, що Закон про утилізацію автомобілів повинен скоротити імпорт автомобілів, що надасть перевагу вітчизняним автовиробникам, які не платитимуть утилізаційного збору, якщо самі утилізовуватимуть автомобілі.

На підтвердження цієї версії можна навести те, що Кабмін даватиме за старий автомобіль зданий в утиль 12 тис. грн. Ці кошти можна витратити лише на покупку українського автомобіля, тобто здавши автомобіль на утилізацію, ви отримаєте знижку на український автомобіль.

Також є версія, що Закон надасть роботу утилізаційним заводам, які в Україні простоюють без роботи. Стосовно цього, вигоду для утилізаційних заводів є величезна, бо роботи в них з'явиться більше, а гроші за утилізацію платитимуть наперед.

Мотиви Верховної Ради та Президента розглядати можна дуже довго, але наразі відомо одне: ціни на як на імпортні, так і на вітчизняні автомобілі піднімуться.

З повним текстом Закону можна ознайомитися тут

Наразі потрібно стежити за тим, що в цьому закону змінять та як Кабмін забезпечуватиме його виконання.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.