Юрій Лукашевський

Юрій Лукашевський: Електронне урядування зробить владу у Львові максимально прозорою

Яна Янчевська,  2 грудня 2014

За даними громадської мережі Опора Львів посідає 11 місце поміж міст України за індексом прозорості влади.

Юрій Лукашевський, заступник начальника управління "Секретаріат ради", знає, що призвело Львів до втрати позиції у рейтингу і розуміє, як цьому запобігти у подальшому.

Як Ви оціните відкритість і публічність влади у Львові. На скільки влада у нас є прозорою?

Я не можу коментувати загальноміський рівень (міськраду чи мера) і тому можу відповідати лише за своє управління.

Якщо ж проаналізувати цей і попередній рік – то так, міська рада дещо втратила позиції, але лише тому, що інші міста нас фактично наздогнали.

Попереднього року Львів був одним із кращих міст України і тому на підставі звіту Опори (який ми взяли до уваги), на підставі деяких інших речей ми будемо цю ситуацію покращувати.

А як це можна зробити?

Це питання може вирішити абсолютний перехід на систему електронного урядування і Львівська міська рада поступово розпочинає цей процес, оскільки електронне урядування – це загальносвітова тенденція.

Так, наприклад, я переглядав проект коаліційної угоди і помітив, що одним із параграфів є впровадження електронного урядування в Україні.

Це, звісно, відбуватиметься не раптово, та я переконаний, що в більшості великих міст це таки буде впроваджено, бо головною перевагою електронного урядування є економія часу для прийняття рішень.

Наразі у Львові цей проект фактично реалізовується з впровадженням електронного  документообігу, опрацювання звернень громадян, проектів ухвал львівської міської ради, проектів рішень виконавчого комітету, проектів розпоряджень міського голови. Тобто публічних нормативних документів, що продукує міська рада.

Процес візування цих документів має бути переведений повністю на електронну форму.

Роботи з формуванню технічного завдання вже майже завершились, також успішно проведено тендер у якому перемогло ТОВ "Софт Експаншен Україна".

Тобто тоді, коли ця система буде впроваджена, то відповідно багато запитань щодо прозорості влади будуть зняті автоматично.

Що стосується електронного документообігу, то тут я можу коментувати ситуацію, що стосується проектів ухвал, тобто тим, чим займається управління "Секретаріат ради".

Зараз документообіг відбувається переважно на паперових носіях, папірець банально переноситься з одного кабінету в інший, і ось так ми отримуємо великі втрати часу.

Тому ми поступово переходимо на електронне візування, тепер паперові документи дублюються в електронній формі, і я сподівають, що вже незабаром увесь обіг буде виключно електронним.

Також є пропозиція перевести на електронну форму й внутрішнє спілкування між виконавчими органами Львівської міської ради (службові записки, доповідні та інші документи).

Це дозволить скоротити час на прийняття управлінських рішень, а також позитивно впливатиме й на якість самого управляння у місті Львові.

Наразі значна частина публічної  інформації на сайті міськради доступна для загалу, проте питання публічності комісій доволі неоднозначне. Чому так?

Якщо говорити про попередні роки, то практично всі постійні комісії публічно звітували на сесіях міськради, але цього року, через ситуацію в країні, звіти комісій не заслуховувались.

Звіт постійної комісії затверджує міська рада окремим рішенням.  Усі рішення міської ради є у вільному доступі на сайті міської ради.  Тобто формально інформація про звіти є доступною.

Проте було би значно краще, якби в розділі "постійні комісії" на сторінці кожної з постійних комісій можна було легко ознайомитись з звітами про їхню діяльність.

Окрім електронного, звісно, що є й офлайновий бік контактів влади та громади. Як головуючий на  громадських слуханнях, скажіть, чому рішення цих слухань не завжди впливають на остаточні рішення депутатів львівської міськради ?

Рішення на громадських слуханнях мають рекомендаційних характер. Не можуть сто чи двісті людей представляти цілісну думку громади.

За депутатами, посадовцями та виконавчими органами залишається звести різні позиції до консенсусу аби рішення було оптимальним для всіх зацікавлених сторін та з урахування інтересів всього міста.

Досвід більшості слухань показує, що якщо зауваження є предметними, то вони таки враховуються, а проекти ухвал і проекти рішень – допрацьовуються. Усі ті випадки, коли не враховувалась думка громада, є пережитком тих часів, коли влада була дуже закрита та корумпована. 

Наразі у Львові такого немає.

Що таке система "Віче"?

Система "Віче" – це фактично саме засідання, насамперед голосування, це система, що дозволяє повністю показати результати волевиявлення: за що і скільки депутатів голосувало, прийнято рішення чи ні.

Результати на табло сесійної зали, запис та протокол засідання і є результатами роботи системи "Віче".
Нещодавно у Львові було впроваджено онлайн-трансляцію пленарного засідання міської ради. У сесійній залі розміщено три веб-камери, що знімають залу з різних позицій та фіксують кожну позицію депутата.

Якщо депутат отримує слово, то його крупний план виводиться на монітори. У сесійній залі ця функція вже працює і ми готуємось її вивести в інтернет-мережу.

Так кожен львів'янин зможе безпосередньо заходити на сайт Львівської міської ради та бачити пленарне засідання в онлайн-режимі. Це повний набір інформації в активній фазі, де можна бачити кожен виступ депутата та результати голосування, а це деколи дуже важливо.

20 листопада була вперше задіяна система веб-камер у комплексному підході до візуалізації, а от інтернет – трансляцію плануємо запустити уже до кінця цього року.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.