Ернест Абкілямов

Ернест Абкілямов: Просити дозвіл на будівництво мечеті ми наразі не хочемо

Варіанти,  11 квітня 2015

Розмова з лідером мусульманської громади Львова, головою громадської організації "Земляцтво кримських татар" Ернестом Абкілямовим.

Кримсько-татарська громада, можливо, є наймолодшою за часом свого створення у Львові.

Лише у березні вона відкрила у місті мусульманський центр "Іхсан".

І тому ця розмова з Ернестом Абкілямовим про те, як живеться у мультикультурному Львові майже двом тисяч кримських татар, як вони себе почувають та як вибудовують свої стосунки з місцевим населенням.

Що спонукало кримських татар у Львові до створення мусульманської громади?

Ми, як носії своєї культури, окремої релігії – ісламу, маємо власні духовні потреби. Нам потрібно було об'єднати людей, які сповідують нашу віру.

Саме тому у вересні минулого року було створено мусульманську громаду Львова.

Чим займається релігійна громада мусульман у Львові?

У жовтні ми організували і провели релігійне свято Курбан-байрам у львівському Sky Park. Так ми познайомили львів'ян з одною із важливих культурних традицій кримських татар.

У грудні ми виступили з ініціативою і попросили владу міста допомогти нам з місцем, де би ми могли молитися. Тобто територію для Дому молитви мусульманської громади.

Ініціатива пролунала під час круглого столу, що був організований Львівською міською радою, і за участі міського голови Львова Андрія Садового, представників Української Греко-Католицької Церкви, Української Православної Церкви, мусульманської громади Львова, громадських діячів та журналістів.

Для нас такі зустрічі є важливими, адже ми хочемо налагодити діалог зі всіма мешканцями Львова та залишити для наших дітей розуміння й знання один про одного, знання про релігію та культуру.

Хто фінансово допомагає мусульманській громаді у Львові, наприклад, хто спонсорує утримання офісу у центрі Львова?

Офіс орендуємо за власні кошти, але нам також допомагають партнери.

Львівська влада відреагувала на Ваше звернення щодо виділення землі чи будинку під молитовний дім?

Прохання надати приміщення для створення Дому молитви з нашого боку було. Однак економічна та політична ситуація сьогодні така, що влада міста має інші пріоритети і повинна дбати за зовсім інші речі.

Міськрада зараз не має такої можливості. Ми не засмучуємся. Мусульмани приходять в офіс "Іхсан" та моляться у спеціально відведеній для цього кімнаті.

Мусульманська громада стрімко зростає чисельно у Львові. У пресі неодноразово вже лунали припущення про потребу будівництво мечеті?

У Криму ми мали повне право будувати мечеті, розвивати свою культуру, мову і традиції. Але тут, у Львові, становище дещо інше.

Просити владу міста надати нам дозвіл на будівництво мечеті ми наразі не хочемо і не будемо.

Тому що нам залежить на реакції і ставленні людей до нас. Знаємо, що буде відсоток тих, хто негативно до цього поставиться.

Переконані, що спочатку потрібно, щоб громада звикла до того, що ми є тепер її невід'ємною часткою.

Схоже на те, що кримські татари оселились у Львові надовго?

Коли їхали до Львова, були впевнені, що це тимчасово і більше, ніж на 2-3 місяці ми ту не залишимося. Але минув вже рік і, якщо ситуація у країні не стабілізується, то кримські татари залишаться у Львові.

Тому нам потрібно думати про майбутнє нашого народу тут.

Кримські татари поки що у Львові живуть на орендованих квартирах, які винаймають за власні кошти. Влаштовуються на роботу. Соціальні служби працюють на совість, тому дітки відвідують  дитячі садки та школи.

Зараз відбувається процес створення громадської організації "Земляцтво кримських татар". У співпраці з нею ми плануємо вчергове звернутись до влади Львова, але тепер вже з проханням надати кримським татарам територію під створення культурного центру в якому плануємо також відкрити школу.

Ми також хотіли б збудувати житло для переселенців-кримських татар, де б вони компактно проживали. Ми не проситимемо для цього гроші у влади, відшукаємо інвесторів, які допоможуть нам.

Разом з тим ми свідомі того, що таке будівництво може з'явитись лише за умови повної згоди щодо його параметрів та умов з боку громадськості і влади міста.

Як все ж таки реально налагоджується діалог між кримськими татарами й іншими культурами у Львові?

Кримські татари у Львові прагнуть не лише зберегти свою національну ідентичність, але й дати знання іншим про іслам, мусльманську культуру та її носіїв.

Не таємниця, що існують певні стереотипи щодо ісламу, якими живе християнське суспільство. Тому одне з наших завдань – дати правильне та аргументоване пояснення тим речам, якими цікавляться носії інших віросповідань та культур.

Ми творимо живий діалог між мусульманською громадою та львів'янами.

Хочемо бути корисними для Львова і в іншій спосіб. Наприклад, плануємо взяти участь у озелененні міста – висадити Кримську алею.

Для цього запросимо спеціалістів, які допоможуть посадити у Львові південні дерева, що ростуть у Криму. Експерти стверджують, що кримські фруктові дерева, висаджені у Львові, навіть зможуть приносити плоди.

Така конкретна справа, на мою думку, принесе більше користі, ніж будь-які заяви чи обіцянки.

Чи можуть представники інших релігій відвідувати мусульманський центр "Іхсан"?

Для львів'ян та й взагалі для будь-кого двері офісу мусульманської громади Львова "Іхсан" завжди відчинені. Кожен бажаючий може прийти та поспілкуватися з представниками кримсько-татарського народу.

На будь-які  релігійні запитання, про культурну спадщину нашого народу, про політичні погляди Вам з радістю розкажуть.

Ми вдячні львів'янам за розуміння, підтримку та допомогу.

Валерія Андрійчук

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.