Новини

Політика

Фама

Фама

Соціологія "Фами" маніпулює руками Садового

П'ятниця, 16 жовтня 2015, 20:15, Прес-реліз

Напередодні місцевих виборів у Львові щотижня з’являються результати соціологічних досліджень.

Якщо людина не має чіткої позиції у тій чи іншій ситуації, і не є соціопатом, вона погоджується з більшістю, – пояснюють психологи.

Відтак цим вміло користуються політики: руками соціологів вони малюють собі завищені відсотки.

24 вересня соціологічна агенція "Фама" оприлюднює результати соціологічного дослідження.

Андрія Садового тоді готові були підтримати 55% львів’ян. Дмитра Добродомова – 17,4%, Володимира Гірняка – 12,4% виборців, Оксану Юринець – 5,5%, Ігоря Васюника – 3,9%, Руслана  Кошулинського – 3,7%.

Цим самим соціологи хотіли сказати, що вибори у Львові відбудуться в один тур з перемогою Садового.
      
Політолог Ігор Танчин каже, що деякі соціологічні дослідження є маніпуляцією. І це не рідкість напередодні виборів, що політики вдаються до таких маніпуляцій.

"Опитування дуже часто спотворюють в інтересах тих чи інших кандидатів, намагаючись показати, що в нього є прихильників більше, ніж воно є насправді. І якщо людина не має точки зору з цього питання орієнтується на те, куди більшість туди і я. Дуже часто для цього використовують соціологічні опитування, для того аби показати, що більшість підтримує того чи іншого  кандидата", – розповів Ігор Танчин.  

Вже 9 жовтня соціологи знову збирають прес-конференцію. Рейтинг Садового падає – свої голоси за нього готові віддати лише 47 % львів’ян. Далі у списку  Володимир Гірняк, Дмитро Добродомов, Руслан Кошулинський, Оксана Юринець, Ігор Васюник.

Відразу після шквальної критики мера Садового, де його звинувачують у  підігруванні електорату, корупційних схемах, зловживанні владою, співпраці з російським бізнесом, з’являється третє дослідження тієї ж соціологічної агенції "Фама".

За їхніми даними Андрій Садовий повертає свої голоси, і вже сьогодні має 53,6%, що означає перемогу в першому турі.  

"В даному випадку намагаються продемонструвати тенденцію, що голоси Садового не зменшуються, а збільшуються або коливаються, очевидно для того, щоб зібрати більшість голосів на його користь, аби забезпечити йому перемогу у першому турі. Думаю така мета,  якщо це дійсно спотворені результати",– коментує Ігор Танчин.

Оприлюднення результатів  соціологічного дослідження агенції "Фама" щоразу викликає хвилю критичних  коментарів у соціальних мережах.

Громадські активісти, а також журналісти висловили думку, що ця агенція підконтрольна чинному меру. За їх словами про це свідчить те, що "Фама" знаходиться в одному приміщенні з офісом "Самопомочі", а на співпрацю з Андрієм Садовим вказують подяки від нього, фото яких опублікували користувачі соцмереж.

Окрім того, відомо, що директор "Фами" Мар’яна Малачівська колись працювала в "Інституті міста", членом наглядової ради якого є Андрій Садовий. 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.