Зміст статті

15 липня 2019олександр ковальчук

Сакральний Пиріг 2

Друга частина персональної виставки Мар'яна Пирожка "Сакральний гербарій" у Львові.

Документальний проект-кодекс "Сакральний гербарій", хроніки ботанічних сьятих (частина друга) від львівського художника та музиканта Мар'яна Пирожка.

Виставка Мар'яна Пирожка – це дослідження духовного виміру ботанічного світу, сторінки з енциклопедії священних таїнств рослин, вікно в архаїчну космогонію, в якій немає залежності святого від людини. Зворотня путь до стану Празернини, містичний хід подій у царстві флори. Між сакральними світами людини і рослини існує лише ілюзорна подібність і метафоричний переклад, звідси алюзії на біблійні тексти, релігійні атрибути, обряди й ритуали. Якщо виставковий простір першої частини символізував собою передпокій прахраму де зберігаються сторінки кодексу Хронік Ботанічних Сьятих, то друга частина переносить нас у підземний храм – крипту, де зберігаються нетлінні мощі.

Тож у крипті виставлені саркофаги, раки, менси, а також скляні ковчеги, в яких зберігаються мощі, починаючи від Сьятої зернинки аж до Сьятої гілочки, адже світ рослин у розмірах своїх сягає неабиякого різноманіття. І аби глибше пізнати нетлінну красу ботанічного мікросвіту, Вам допомагатимуть оптичні елементи, як алюзія близького контакту з незримим. Завершує метафоричний архітектурний комплекс Сакрального Гербарію "Дзвіниця", яку символізує звукова частина проекту – "Співи і Казання Ботанічних Сьятих", презентація якої відбулась на відкритті і стала звуковим супроводом на весь час експонування.

Виставку можна відвідати з 2 липня по 11 серпня в Галереї сучасного сакрального мистецтва Iconart за адресою: м. Львів, вул. Вірменська 26, з 11 до 19 год. щоденно, крім понеділка (у неділю галерея працює з 12).

Окрім інших сюрреалістичних тіней з першої частини виставки Пиріжка, у другій її частині варто також згадати про Джозефа Корнелла з його вправно припасованими боксиками та ящичками. Все це знову чистий кайф від Мар'яна Пиріжка, який краще привідкриває янгольську класифікацію та природу, ніж "Ангели" Возняка та Гудімова, які тихенько нензають збоку. Особливо та їхня пластмасова інсталяція на третьому поверсі, доречна хіба що на прикладі апофатики, яка прекрасно демонструє відсутність будь-якого знання про ангельські сили у сучасних людей. Але, де збільшується гріх, там зарясніє благодать.

Автор: олександр ковальчук