Вартість євроколії між Львовом та Варшавою, яку будуватимуть протягом 2019-2021 років може сягати 50 млн євро.
Про це у відповідь на інформаційний запит депутата ЛМР Ігоря Зінкевча повідомив заступник міністра інфраструктури Юрій Лавренюк.
За його словами, модернізація залізничної колії Рава-Руська – Жовква – Брюховичі та її продовження до Варшави потребує щонайменше 50 мільйонів євро. Таких грошей АТ "Укрзалізниця" не має, тож у міністерстві планують залучати гранти.
Будівництво колії передбачає Національна транспортна стратегія на 2019-2021 роки. Для реалізації проекту необхідно добудувати 58 км суміщеної колії 1435 мм та 1520 мм, реконструювати 5 станцій, 9 переїздів, 18 штучних споруд та пристроїв сигналізації, зв’язку та електропостачання.
Наразі проект перебуває на затвердженні у Кабінеті Міністрів. Після цього його ще мають погодити з польською стороною. Якщо проект реалізують, то він може стати частиною маршруту між Львовом і Любліном, який буде проходити через Раву-Руську – Гребенне (Польща) – Замость.
"Це дуже важлива для Львова звістка – якщо проект євроколії буде реалізований, то ми будемо мати пряме сполучення не тільки із столицею Польші, а, у перспективі, із Німеччиною і іншими країнами Північно-Західної Європи", – заявив Зінкевич.
Для реалізації потрібно погодження із польською стороною і кошти європейських інвесторів, адже "Укрзалізниці" бракує коштів.
"Я, як депутат ЛМР, як львів'янин підтримує цей проект, який перетворить Львів у потужний залізничний пасажирський "хаб" (пересадочний вузол). Розчаровує тільки те, що на рівні міста чиновники від транспорту нічого про нього не говорять", – запевнив депутат.
Додамо, що різні стандарти колій в Україні та ЄС є однією з причин, чому Україна не може прокладати прямого залізничного сполучення з Європою. Це також заважає виходу на українську залізницю приватних європейських лоукост-компаній.
Нагадаємо, 13 червня Укрзалізниця запустила маршрут до Болгарії через Львів.