Прес-реліз,  30 липня 2019

Ростислав Кісіль: Meest склав конкуренцію основним гравцям ринку поштових послуг всередині України

Ростислав Кісіль: Meest склав конкуренцію основним гравцям ринку поштових послуг всередині України

Розмова із засновником і президентом міжнародної поштово-логістичної компанії Meest Group Ростиславом Кісілем.

Розмова із засновником і президентом міжнародної поштово-логістичної компанії Meest Group Ростиславом Кісілем про виклики на ринку поштової логістики, сучасні тенденції та інновації його розвитку.

Що таке поштова логістика сьогодні у світі, який швидко змінюється?

Світ, дійсно, змінюється швидко, але й сьогодні поштова логістика займає вагоме місце в житті людей. Електронна торгівля стала трендом сучасності, люди активно купують і продають в інтернеті. Але ці товари потрібно доставляти. Вага і місце поштово-логістичних компаній в тому процесі важлива. Але, щоб задовільнити вимогам клієнтів, ми повинні постійно розвиватись, змінюватись, пропонувати нові послуги, а не лише доставляти товари.  

Meest пропонуєте доставку он-лайн покупок з інтернет-магазинів майже з будь-якої точки світу.  Що і де найчастіше замовляють українці?

Українці найчастіше замовляють одяг або дрібні аксесуари.  Значно рідше замовляють коштовні речі, бо в законодавстві України є бар'єри у формі податків, мита тощо. Meest працює майже по всьому світові: від Китаю до Англії, Північна Америка, Канада і Сполучені Штати. Всі українці, і не лише вони, можуть спокійно зайти в інтернет і в будь-якому інтернет-магазині Китаю,  інших азіатських чи європейських країн, Америки купити товар, відправити його на склад Meest, який є в тих країнах і отримати широкий спектр послуг від Meest. Адже цей товар ми групуємо, складаємо, пакуємо, оформляємо документи, відправляємо в Україну, розмитнюємо і доставляємо до рук адресата різними способами.

З 1 липня введено ПДВ на закордонні відправлення та новий безмитний ліміт до 100 Євро.  Як це вплине на ринок Е-торгівлі? 

На жаль, в Україні відбувається постійне посилення вимог для тих, хто користується послугами інтернет-магазинів. Ліміт на безмитні відправлення за останні роки зменшився з 1000 доларів до 100 Євро. Мені складно коментувати логіку дій урядовців та політиків. Вони вважають, що в такій спосіб збільшать поступлення доходів до державного бюджету.  На мою думку, значно ефективнішою в тому плані була би реальна боротьба з контрабандою товарів. Якщо ми зупинимо контрабанду, то це в тисячі раз збільшить поступлення в бюджет.

Хто зацікавлений в обмеженні ринку Е-торгівлі в Україні?

Відповідь на це питання мають дати правоохоронні органи. Я ж наведу приклади ставлення інших держав до своїх громадян в питанні розвитку ринку Е-торгівлі. В країнах колишнього СРСР діє ліміт безмитної торгівлі 1000 євро. У США на особу можна пересилати товар без мита на суму 800 доларів з будь-якої країни світу. Це країна, яка має 350 млн. населення, розвинуту економіку, і тим не менше американцям дають можливість отримати товари без мита на суму, яка перевищує в 8 раз діючі обмеження в Україні. В Європі діє податок з суми в 22 Євро. Всередині ЄС немає мита на відправлення.  Ринок ЄС – це  28 країн, понад 550 млн. споживачів. Більшість товарів вони купують на внутрішньому ринку ЄС. Тому європейську ситуацію не можна порівнювати з українською. Більшість товарів, які купують українці в інтернет-магазинах, в Україні не виробляються. Переконаний, жорсткі обмеження на ринку Е-торгівлі призведуть лише до падіння рівня життя українців та росту контрабанди.

Яким є вплив держави на приватний бізнес в Україні?

Тут важливо: не помагаєте – не зашкодьте! За останні роки ніякого впливу не помітив. Я прихильник дерегуляції або зменшення впливів держави на економіку. Вільний ринок і конкуренція – рушії розвитку, тому вони корисні для людей.  Очевидно, що держава повинна створити рівні умови для всіх гравців на ринку поштово-логістичних послуг. На жаль, ця умова не виконується. Тому ми збираємось звернутись до структур Європейського союзу за підтримкою  в питанні скасування бар'єрів для розвитку вільного ринку поштово-логістичних послуг в Україні. Meest працює в 20 країнах світу, в тому числі практично в усіх європейських країнах як поштово-логістичний оператор. Ніде немає таких штучних перешкод.

В яких саме країнах працює Meest?

Компанії Meest цього року виповнюється 30 років. Це поважний ювілей. Ми починали ще до оголошення незалежності України як перше українсько-канадське підприємство.  Ми перші, хто збудував мости між українською діаспорою, українськими організаціями Канади, Америки і України. Ці мости виявились дуже надійними, адже працюють сьогодні.  Згодом Meest проклав мости в інші частини світу. Ми відкрили свої представництва практично у всіх країнах Європи, в Китаї, Казахстані, Узбекистані, Ізраїлі й Туреччині. Всі ці мости  проходять через Україну і товарні потоки рухаються як в один, так і в інший бік.  В тому наша місія і ми її добре виконуємо.  В 2018 році Meest отримав нагороду Гордість Львова в номінації міжнародна співпраця. Це абсолютно заслужено. Переконаний ми кращі в загальнонаціональному масштабі, бо аналогів таких компаній, чесно, без пафосу, в Україні ми не знаємо.

Кого вважаєте свої основним конкурентом на українському ринку поштово-логістичних послуг?

Нова пошта, вона займає достатньо велику нішу на українському ринку, якщо не сказати є монополістом. Meest значно пізніше зайшов на внутрішній український ринок, в 2010 році. Наша головна спеціалізація – це міжнародна логістика. В сегменті міжнародних відправлень Meest  є лідером в Україні.

 У травні Meest розпочав проект створення сучасної мережі пунктів відправки та отримання посилок в Україні. Ви плануєте боротись за лідерство на внутрішньому українському ринку?

В основу проекту поклаkb модель розвитку поштово-логістичних послуг в країнах Європи, в тій же Польщі, наприклад.  Ми не відкриваємо власні відділення, як Укрпошта чи Нова пошта, а  працюємо за схемою outsource, тобто поштова послуга надається нашими партнерами – магазинами чи торгівельними мережами. Другий напрямок розвитку даного проекту, де ми вже сьогодні є лідерами, це встановлення поштоматів – автоматичних поштових терміналів видачі та отримання відправлень. У Польщі  працює вже сім тисяч поштоматів, які обслуговують великий сегмент ринку. Це складний на початках проект. Подібний до того, як колись відбувався перехід від звичайних телефонів до смартфонів.  Клієнтам складно міняти свої звички, але потім  складно уявити, що колись було інакше. За поштоматами – майбутнє. Meest планує збільшити кількість поштоматів в Україні з 1600 до 3000. Нашим партнером в проекті виступає Європейський Банк Реконструкції і Розвитку. Ми прийшли на український ринок і безперечно складемо конкуренцію його основним гравцям. Конкуренція – це добре для всіх клієнтів поштових послуг.

Тепер ви можете стежити за новинами Варіантів на Telegram-каналі.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.