Зміст статті

27 жовтня 2021Ксенія Савчук

Ігор Зінкевич про перший рік ВАРТИ у Львівській міській раді

Розмова з депутатом Львівської міської ради Ігорем Зінкевичем.

Варіанти розмовляють з депутатом Львівської міської ради Ігорем Зінкевичем (ВАРТА).

Інтерв'ю з Ігорем Зінкевичем є першим з серії публікації про стан реалізації передвиборчих обіцянок фракціями Львівської міської ради та обласної ради за перший рік каденції депутатів у межах проєкту "Моніторинг виконання передвиборчих обіцянок місцевими політиками Львівської та Запорізької областей", що реалізується за підтримки "Асоціація органів місцевого самоврядування "Єврорегіон Карпати Україна – Карпатська агенція регіонального розвитку".

Надалі на сторінці Варіантів у Фейсбуці знаходитиметься опитування щодо довіри тому чи іншому спікеру, де читачі матимуть змогу оцінити своє бачення реалізації передвиборчих обіцянок львівських депутатів за цей рік.

Програма партії ВАРТА складається з 55 пунктів. Скільки пунктів програми вам вдалося реалізувати за рік?

Наша програма розрахована на 5 років, саме тому вона так й називається – "5 років – 55 кроків". Попри те, що ВАРТА має невелику кількість депутатів, ми системно працюємо над реалізацією кожного пункту. Для нас точно є важливою ефективність реалізації, а не швидкість. Але якщо вже збираємося рахувати, то можу сказати, що у всіх 11 пунктах ми маємо суттєві напрацювання. 

Наприклад, ми зробили чимало щодо будівництва нових шкіл, дитячих садків, відпочинкових зон та парків. Нарешті відбудеться реконструкція озера на Панча, і це передусім заслуга активістів та громадськості. Цей проєкт успішно переміг у Громадському бюджеті Львові, а тому озеро вдалося не лише зберегти, але й в майбутньому воно має всі шанси стати однією з найкращих відпочинкових зон у Львові.

Раніше з величезною підтримкою небайдужих львів'ян нам вдалося зберегти сквер на Варшавській-Сосновій, а вже цього року виділили фінансування та зробили перші кроки для його доброустрою. Наша Неля Васюта стала співавтором ухвали про створення Парку Пам'яті, який був мрією нашої покійної колеги, депутатки Львівської міської ради Олени Пасевич, і минулого тижня ми нарешті втілили цю мрію в життя.

Також активісти ВАРТИ часто беруть участь у Громадському бюджеті Львові та, що найприємніше – їхні проєкти перемагають. Це і майбутній потічок у мікрорайоні Рясне-2, і оригінальний ігровий майданчик у парку Горіховому гаю, і сквер на Кульчицькій, а також численні проєкти щодо озеленення Львова. 

Суттєве збільшення фінансування програми "Громадський бюджет" – це одна з наших перемог, адже цей пункт ми вже виконали. Наступного року його збільшать до 2 відсотків від загального бюджету розвитку, а ще через рік до трьох відсотків, а це вже кілька десятків мільйонів гривень. Це була ініціатива нашої Наталії Шелестак, яку спочатку підтримала бюджетна комісія, яку вона очолює, а згодом й весь депутатський корпус. 

Щодо розбудови інфраструктури для альтернативних засобів пересування та мережі зарядних станцій для електроавтомобілів, то тут ми також зрушилися з мертвої точки. Голова фракції ВАРТА Юрій Мартинюк ініціював створення швидкої процедури встановлення зарядних станцій для електромобілів. Для втілення цієї ініціативи в життя також створили робочу групу, до складу якої увійшли відповідні підрозділи та профільні комунальні підприємства. Наразі триває розробка проєкту ухвали, що регулюватиме це питання.

Наші вартові також активно долучаються до програм та ініціатив, які впроваджують патріотичне виховання для наших дітей. Зокрема, цього літа Валерій Веремчук долучився до створення табору для дітей з прифронтових міст країни "Музика рятує", а також він є постійним волонтером навчально-виховного центру "Гайдамацька Січ", який займається національно-патріотичним виховання дітей та молоді. Попереду ще чимало цікавих проєктів та ініціатив.

Про регіональні медичні програми також би міг більше розповісти Валерій Веремчук. Але наразі нашою спільною перемогою з містом можемо вважати реформування медичної сфери у Львові та створення територіальних медичних об'єднань, яке дозволить зекономити чимало коштів, а також зробити так, щоб львів'яни могли швидко проходити необхідні обстеження та лікуватися в межах одного закладу.

Також додам, що реконструкція та модернізація комунальних медичних закладів цьогоріч відбувається достатньо системно та активно. Звісно, що частково це пов'язано з пандемією, що стала лакмусовим папірцем для розвитку медицини, але у цьому є заслуга й наших депутатів. Адже цьогоріч на медичну сферу з бюджету розвитку виділили рекордну суму – 300 мільйонів гривень. Це кошти, які місто спрямувало на проведення ремонтних робіт, реконструкцій та закупівлю медичного обладнання. І це б було неможливо без командної роботи Валерія Веремчука та Наталії Шелестак, яким вдалося переконати весь депутатський корпус у необхідності підтримки нашої медицини.

Створення мережі сучасних бібліотек/медіатек у всіх мікрорайонах міста для усіх вікових груп – цей пункт нашої програми також перебуває в активній фазі реалізації. Вже незабаром у приміщенні колишнього кінотеатру "Арлекіно", що в Залізничному районі, відкриють сучасну іннотеку – інноваційний простір для освіти та креативного дозвілля львів'ян. За своїм наповненням це буде унікальний освітній центр не лише для Львова, але й для всієї України. Ініціатором створення іннотеки є наш Тарас Ворко. Спочатку ми запустимо її, а згодом почнемо працювати над створенням подібних просторів в інших районах Львова.

Також за його ініціативи в наступному році на вулиці І. Виговського, 1-А, що у Залізничному районі Львова, відкриють новий дитячий садок №111 на 10 груп. А на днях у цьому ж районі вже вдруге відбувся футбольний турнір між школярами  "Кубок Сигнівки", який ще у 2019-му році започаткували наші вартові Тарас Ворко та Валерій Веремчук. Це справді крута ініціатива, яка дозволяє згуртувати молодь та показати їм альтернативу класного, драйвового проведення часу без смартфонів, а в колі своїх однолітків.

Щодо підтримки місцевих свят, які організовують мешканці для згуртування та спілкування між собою, то тут також нам вже є чим пишатися. Наші вартові Юрій Добуш та Володимир Баб'як стали цьогоріч організаторами "Рясне Фест" для всіх мешканців цього мікрорайону. На ньому проводили безліч безплатних майстер-класів, виступало багато музичних гуртів, а також вдалося зібрати велику суму грошей для лікування Вікторії Полюги. В майбутньому радо підтримаємо всіх, хто захоче організувати щось схоже в інших районах, а також самі точно організовуватимемо свята для мікрорайонів Львова.

А 28 жовтня спільно з Жіночою Діловою Палатою України ВАРТА проводить форум "Сильна. Вільна. Спроможна" для жінок, які мають інвалідність чи виховують дітей з інвалідність. Про цю ініціативу більше б могла розповісти Наталія Шелестак. Єдине, скажу, що такий форум в Україні проводиться вперше. Він стане передумовою напрацювань щодо створення центру для діток з інвалідністю, а також багатьох інших ініціатив, зокрема, щодо доступності в освітніх закладах, супроводу дітей з інвалідністю в профучилищах.

У 2015 році інтернет-видання 032.ua у вступі до інтерв'ю написало, що "За рік він встиг стати чи не найпопулярнішою людиною у місті, витратити майже 40 тис. доларів своїх заощаджень на громадську діяльність та змінити відносини між правоохоронцями та львів'янами". Чи доводиться вам і тепер витрачати власні кошти на зміни у Львові?

Депутати Львівської міської ради не отримують заробітної плати. Я, як і інші мої колеги, працюю на офіційній роботі, щоб мати змогу забезпечити себе та свою сім'ю. Звісно, що частина цих коштів також йде на те, щоб ефективно виконувати свою громадську місію, а саме депутатську діяльність. Чи то на паливо, чи то на каву під час робочої зустрічі. А, якщо ви маєте на увазі благодійність, то я вважаю, що вона має бути тихою, а тому говорити про це не бачу сенсу.

Програма партії декларує подолання транспортної кризи у Львові. Які конкретні кроки в місті щодо покращення транспортного сполучення та комфорту реалізували саме за ініціативи партії ВАРТА?

Першочерговим кроком для подолання транспортної кризи є створення департаменту міської мобільності та вуличної мережі. Він розпочав свою роботу нещодавно, з середини жовтня, хоча його створення я ініціював ще декілька років тому. Цей департамент має нарешті правильно налаштувати роботу транспортних комунальних підприємств та адаптувати всю транспортну систему Львова так, щоб вона була комфортною для кожного львів'янина.

Якщо цей департамент функціонуватиме професійно та сплановано, то тоді у львів'ян не виникатиме проблем у користуванні громадським чи приватним транспортом. Ці завдання більше покладені на керівника даного департаменту, якого мають призначити після результатів відкритого конкурсу. Вважаю, що саме це й стане стартом подолання "транспортної кризи" та "колективної безвідповідальності".

Чи налагодила партія ВАРТА співпрацю з приєднаними населеними пунктами до Львова, особливо, що стосується розроблення нового Генплану, і як ви реагуєте на ініціативи громад, які приєднали до Львова?

Насправді нашою принциповою позицією у цьому питанні було дотримання законодавства насамперед міським головою Львова. Відразу після виборів ми неодноразово підіймали питання необхідності визначення старостинських округів та обрання старост. На жаль, законодавство сформували таким чином, що перше слово щодо розв'язання цього питання має міський голова, який повинен був правильно організувати процес, а також подати кандидатури старост.

Незабаром вже закінчиться рік, як приєднані території живуть без можливості мати власного представника та висловити з його допомогою свою позицію, а також заявити про свої проблеми. За цей рік ні у кого не виникає сумнівів у тому, що приєднані території мають велику необхідність щодо реалізації своїх прав саме через наявність якісних представників у виконавчих органах місцевої влади.

Новий Генплан – це питання надзвичайно велике та складне. Ми розуміємо його важливість та нагальність, і на цьому постійно акцентуємо. Також тут варто зазначити, що всі ініціативи та проєкти, які ми почали впроваджувати у Львові, відтепер поширюються і в громадах, які приєдналися до Львівської МГ.

Питання впровадження е-квитка стало одним з пунктів вашої політичної кар'єри. Ви неодноразово наголошували на цьому у передвиборчих програмах депутата на місцевому рівні, кандидата у депутати до Верховної Ради України та у програмі партії ВАРТА, яку ви заснували. Чи є вже якісь зрушення у цьому питанні? Чи користуватимуться львів'яни е-квитком з січня 2022 року?

Я очолюю комісію транспорту, зв'язку та міської мобільності Львівської міської ради, а тому ми колегами, напевне, перші, хто вимагав від посадовців назвати конкретну дату впровадження е-квитка. Наша комісія таку відповідь отримала – 13 січня 2022 року. Ми контролюємо реалізацію цього проєкту від самого початку, а тому можу сказати напевне, що зауважень до технічної складової у нас немає. Зараз працівники підприємства АТП-1 вже встановили валідатори для е-квитка майже у всіх необхідних автобусах. Процес встановлення випереджає графік, а тому гадаю, що до початку нового року вже увесь транспорт Львова обладнають необхідною технікою.

Якщо в технічній складовій я впевнений, то економічна, а саме схема оновленої транспортної мережі та маршрутів, може таки дещо зіпсувати цей проєкт. Тому загадувати не буду, але в тестовому режимі з січня наступного року е-квиток точно запрацює.

Програма партії Варта – це структурований та розширений текст меморандуму про взаємодію, який ви підписали з партіями Європейська Солідарність та Свобода за Вашої ініціативи. Чи виконують зазначені партії свої зобов'язання згідно з меморандумом? Які конкретні ініціативи партії підтримали підписанти меморандуму?

Направду велика кількість програмних засад кожної партії у Львівській міській раді є доволі схожими. Увійшовши до складу міської ради, ми намагалися запропонувати інший формат політичної культури та поведінки та об'єднати зусилля всіх депутатів, обернувши їх на користь місту, а не на догоду політичним чи партійним інтересам. Щодо виконання зобов'язань, то тут варто наголосити, що меморандум є своєрідною декларацією про наміри.

Водночас в поточній діяльності нашим представникам доводиться часто переконувати колег, і не лише з-поміж підписантів меморандуму, але й з-поміж усіх депутатів, у необхідності підтримання тієї чи іншої ініціативи, або ж ефективності для міста тих чи інших проєктів. У багатьох бюджетних питаннях, зокрема, щодо перегляду відсоткових ставок на нижчі, спрямування коштів на пріоритетні об'єкти у сфері медицини та освіти, необхідність реалізації інфраструктурних проєктів, то наші ініціативи отримують підтримку не лише в колег, які підписали меморандум, але й поміж депутатів усіх політичних партій. Всі ми разом є представниками, які працюють заради добробуту Львова та його мешканців. І саме такої філософії ми будемо дотримуватися у майбутньому.

Про впровадження безпекового SmartCity у Львові йдеться ще з 2015 року. Коли запрацюють перші камери відеоспостреження у межах реалізації програми?

Це питання знову ж стосується департаменту транспорту Львівської міської ради. Моє бачення, як керівника комісії транспорту, безпека міста та Smart City має стати ще одним першочерговим завданням нового департаменту транспорту та міської мобільності. Наразі ми маємо чотири складові різних комунальних підприємств, інституцій та окремих спеціалістів, які дбають про безпеку у Львові. Це Центр безпеки міста, ЛКП "Муніципальна варта", інспектори, які контролюють систему паркування у Львові, а також окремий відділ КП "Львівелектротрансу", який виконує контроль за рухом транспорту.

Всі ці складники входять до різних комунальних підприємств та є різними інституціями. Зважаючи на це розроблення та впровадженням Smart City наразі є недоцільним. Спочатку необхідно всі ці комунальні підприємства віддати у підпорядкування одного управлінського центру, а лише потім впроваджувати Smart City. Адже управління транспорту виконуватиме ще й роль організації безпеки у Львові. І ми зі свого боку прописали це як окрему функцію у роботі цього відомства.

У своїй програмі ви декларували створення першого банку грудного молока у Західній Україні. А напередодні, влітку 2020 року, містяни створили петицію, яка набрала необхідну кількість голосів, щоб винести питання на сесію. Як просувається зараз реалізація цього пункту програми вашої партії?

Ідея створення першого банку грудного молока у Західній Україні втілюється у життя. Наші вартові разом з директоркою Львівського обласного клінічного перинатального центру Марією Малачинською активно працюють над реалізацією цього проєкту. Наскільки я знаю, то у перинатальному центрі вже виділили приміщення, де знаходитиметься банк грудного молока, і зараз триває активний пошук коштів, щоб вже незабаром реалізувати цю важливу для громади ініціативу.

Програма передбачала затвердження донорської програми "Варта-Донор". Якою має бути реалізація проєкту, що мають зробити та на якому етапі впровадження вона перебуває зараз?

На жаль, через пандемію та погіршення епідеміологічної ситуації цей проєкт призупинили. Однак ще до пандемії наші вартові, які стали учасниками програми, здали значну кількість крові, а це допомогло врятувати людські життя. А в майбутньому, коли все стабілізується, то ми продовжимо працювати над втіленням цієї програми, тому що розуміємо її потребу нині.

Певні пункти програми перегукуються з тими, що зараз впроваджуються на державному рівні. Чи беруть участь представники партії ВАРТА в обговоренні загальнодержавних ініціатив, зокрема, освітніх, таких як: здорове харчування, боротьба з булінгом чи патріотичне виховання?

ВАРТА – це насамперед об'єднання громадських активістів, волонтерів та просто небайдужих громадян, які ще з часів Революції Гідності мають стійкі та ефективні горизонтальні комунікаційні зв'язки. Багато громадських активістів й нині працюють на високих посадах загальнодержавного рівня. З багатьма з них ми продовжуємо спілкуватися та радитися щодо багатьох питань.

А тому, можливо, саме тому вже кілька років поспіль держава намагається звернути увагу на ті проблемні питання, які сформували, зокрема, й члени та прихильники нашої організації. Наприклад, безпека наших дітей, співпраця з поліцією, а передусім необхідність якісного патріотичного виховання. Цим вже кілька років займаються наші члени, які були ще учасниками не лише політичної партії, а різноманітних громадських рухів.

39 пункт Вашої програми – це запрошення топових світових компаній відкривати своє офіційне представництво у Львові. Скільком таким топам партія ВАРТА надіслала запрошення цьогоріч?

Все ж 39 пункт нашої програми – це не лише запрошення топових компаній, а передусім створення умов праці для них. Тому перед тим, як розсилати запрошення, все ж необхідно попрацювати над створенням цих умов. У Львівській міській раді є комісія підприємництва, інвестицій, цифрової трансформації та спадщини. Її членом є депутат фракції ВАРТА Орест Печенко, а тому він міг би більше розповісти про напрацювання в цій сфері.

Також важливо розуміти, що пандемія внесла свої корективи у співпрацю з іноземними компаніями, а тому повірте, що цей процес співпраці лише ускладнився, зокрема, й щодо вимог дотримання всіх карантинних заходів. Тому фракція ВАРТА ще влітку ініціювала створення дорожньої карти для всього бізнесу у Львові на випадок чергового локдауну, і, як бачите, на жаль, цей випадок таки настав. Тому запрошення топових чи простих іноземних компаній точно чекатиме нас у майбутньому.

Чи перевірятиме ВАРТА свою програму після 25 жовтня на актуальність та чи напрацює нову стратегію реалізації тих питань, які не вирішуються з тих чи інших причин?

Ми однозначно постійно переглядатимемо актуальність нашої програми, а також ефективність наших дій щодо реалізації її пунктів. Але вважаємо, що неправильно напрацьовувати нову стратегію лише з підстав, що не вдається наразі відшукати шляхи розв'язання поставлених задач. Наше завдання в тому, щоб знайти механізми, які б могли допомогти розв'язувати нагальні проблеми. Питання лише стосується пріоритетів, які саме з "55 кроків" ми намагатимемося реалізувати першочергово.


фото: партія ВАРТА

Автор: Ксенія Савчук

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.