Зміст статті

10 грудня 2021

Нюанси львівського е-квитка

Депутат Львівської міської ради Ігор Зінкевич про нюанси впровадження е-квитка у Львові.

Депутат Львівської міської ради, голова комісії транспорту, зв'язку та міської мобільності Ігор Зінкевич (ВАРТА) про актуальні нюанси впровадження е-квитка у Львові.

Я очолюю комісію транспорту, зв'язку та міської мобільності Львівської міської ради, а тому ми колегами, напевне, перші, хто вимагав від посадовців назвати конкретну дату впровадження е-квитка. Наша комісія таку відповідь отримала – 13 січня 2022 року.

Ми контролюємо реалізацію цього проєкту від самого початку, а тому можу сказати напевне, що зауважень до технічної складової у нас немає. Зараз працівники підприємства АТП-1 вже встановили валідатори для е-квитка майже у всіх необхідних автобусах.

Процес встановлення випереджає графік, а тому гадаю, що до початку нового року вже увесь транспорт Львова обладнають необхідною технікою. Якщо в технічній складовій я впевнений, то економічна, а саме схема оновленої транспортної мережі та маршрутів, може таки дещо зіпсувати цей проєкт. Тому загадувати не буду, але в тестовому режимі з січня наступного року е-квиток має точно запрацювати.

Львів'яни з нетерпінням чекають е-квитка, але чиновники Львівської міської ради якось по-своєму трактують деякі пункти чинного законодавства, а це може спричинити в майбутньому проблеми.

Наприклад, вони пропонують, що особи, які мають право пільгового проїзду, але не зареєстровані у Львівській територіальній громаді, мають право безплатного проїзду за умови купівлі пластикової транспортної картки. Але згідно з чинним законодавством надана пільга має бути повністю безплатною, зокрема, і для мешканців інших територіальних громад.

Також чиновники пропонують лише 60 поїздок для пільговиків, однак законодавство не обмежує кількість поїздок, а орган місцевого самоврядування не може встановлювати будь-які обмеження.

Гадаю, що ці порушення можуть згодом призвести до блокування запровадження електронного квитка. Ці дрібні нюанси можуть нести небезпеку для впровадження електронного квитка. Будь-яка юридична чи фізична особа, яка представляє права пільгових категорій, може подати в суд та скасувати ці рішення, а це вже може призвести до паралічу системи та навіть блокування рахунків.

Ще чиновники Львівської міської ради пропонують обмежити кількості поїздок учнів львівських шкіл – також 60 поїздок, однак вони не вносять водночас жодних змін у первинний документ. Але хочу нагадати нашим чиновникам, що маємо чітко дотримуватися законодавства. Якщо є зауваження, то мусимо подавати свої пропозиції, звернення депутатського корпусу до Міністерства інфраструктури чи Верховної Ради України, а не трактувати закони на власний розсуд.

Також додам, що виникає чимало запитань щодо нових маршрутів під електронний квиток тестового періоду самої системи з фізичним тестуванням валідаторів роздачі пластикових карток майбутнім користувачам.

Хочу наголосити ще на тому, першочерговим кроком для подолання транспортної кризи є створення департаменту міської мобільності та вуличної мережі. Він розпочав свою роботу нещодавно, з середини жовтня, хоча його створення я ініціював ще декілька років тому. Цей департамент має нарешті правильно налаштувати роботу транспортних комунальних підприємств та адаптувати всю транспортну систему Львова так, щоб вона була комфортною для кожного львів'янина.

І якщо департамент міської мобільності та вуличної мережі функціонуватиме професійно та сплановано, то тоді у львів'ян не виникатиме проблем у користуванні громадським чи приватним транспортом. Ці завдання більше покладені на керівника даного департаменту Олега Забарила. Вважаю, що саме це й стане стартом подолання "транспортної кризи" та "колективної безвідповідальності".

Якщо ж повернутися до вартості транспортних карток "ЛеоКарт", то нагадаю, що  виконавчий комітет Львівської міської ради затвердив 19 листопада вартість транспортних карток "ЛеоКарт".

Базова вартість транспортної картки "ЛеоКарт" – електронного квитка для проїзду у громадському транспорті Львівської ОТГ становитиме:

– пільгова картка "ЛеоКарт" (персоналізована) – 60 грн;

– загальна картка "ЛеоКарт" (персоналізована) – 60 грн;

– загальна картка "ЛеоКарт" (неперсоналізована) – 60 грн.

Картку "ЛеоКарт" можна буде отримати у Центрі надання адміністративних послуг, Центрі обслуговування ЛКП "Львівавтодор" чи в інших пунктах для подачі документів з метою отримання персоналізованої транспортної картки "ЛеоКарт".

Безплатно пільгову картку "ЛеоКарт" можуть отримати учасники бойових дій, особи з інвалідністю, пенсіонери. Електронний квиток на проїзд у транспорті планують впровадити з 13 січня 2022 року, а вже з листопада розпочали видавати пільгові картки на проїзд у транспорті терміном на 5 років.

Нагадаю, що переможцем тендеру на впровадження електронного квитка у Львові став чесько-український консорціум компаній Mikroelektronika spol s r.o. та SoftServe – Municipal Technologies LLC.

Загальна максимальна вартість проєкту – 11,2 мільйона євро (10 мільйонів євро – кредит ЄБРР, 1,2 мільйона євро – місцевий внесок). Ще раз нагадаю, що проєкт впровадження е-квитка мав запрацювати у Львові до 2021 року.


Публікація у межах Програми висвітлення діяльності Львівської міської ради, її виконавчих органів, посадових осіб та депутатів у засобах масової інформації.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.