Зміст статті

27 січня 2022

Володимир Квурт: Ми створили інвестиційний хаб Львівщини

Розмова з депутатом Львівської облради Володимиром Квуртом про вебплатформу "Інвестиційні ресурси Львівщини".

Розмова з депутатом Львівської обласної ради, головою постійної комісії з питань бюджету та соціально-економічного розвитку Володимиром Квуртом про створення вебплатформи "Інвестиційні ресурси Львівщини".

Завдання економічного розвитку регіону та пошуку інвесторів для громад задля утвердження їхнього спроможного статусу нині, попри всі інші глобальні проблеми, залишається пріоритетом для Львівської обласної ради.  

Львівщина, зрештою як і вся Україна, потребує змін в економіці та нашого відношення до економіки.

Якщо в нас не зростатиме ВВП, якщо наші підприємства не нарощуватимуть свою потужність, якщо у нас не створюватимуть нові підприємства та не використовуватимуть нові технології, то нам важко буде говорити про те, що Україна відбудеться як економічно незалежна держава з чудовим потенціалом, високими заробітними платами та дієвим соціальним захистом.

Такий погляд змушує шукати нові ефективні підходи до формування та ведення економічної політики, а також залучати сучасні інструменти до її реалізації.

Успіх всіх наших планів був би неможливим без партнерства у питанні економічного розвитку територій держави та місцевого самоврядування. Адже основне наше завдання – це ріст економіки. Без росту економіки ми не забезпечимо збільшення всіх інших показників, зрештою й стабільність та сталість регіону загалом.

Функції держави та місцевого самоврядування в забезпеченні інвестиційного клімату в регіоні є різними, але вони мають спільне завдання – формування позитивного іміджу області та можливість безперешкодно та безпечно працювати на теренах регіону. Держава та місцеве самоврядування  є партнерами під час пошуку та залучення додаткового ресурсу в громади.

Створення вебплатформи "Інвестиційні ресурси Львівщини" є прикладом подібного партнерства заради розвитку економічного потенціалу регіону, який демонструє нові підходи під час вирішення стратегічних та практичних питань.

Фахівці Львівської обласної ради спільно з колегами з департаменту економіки Львівської ОДА працювали над створенням сервісу та його наповненням більш як пів року. Нині цей цифровий інформаційно-аналітичний продукт вже готовий. Він працює на платформі CRM, яка дозволяє набагато ширше використовувати інформацію користувачам, ніж інші інструменти, які були чи є в їхньому користуванні. 

У чому суть проєкту вебплатформи "Інвестиційні ресурси Львівщини"?

Якщо коротко, то ми створили інвестиційний хаб Львівщини. Платформа дозволяє оперативно показувати на мапі Львівщини в розрізі громад питання, які можуть зацікавити передусім інвесторів, але й не лише їх. На ній громади  можуть розміщувати інвестиційні пропозиції щодо земельних ділянок чи майнових об'єктів.

За адміністрування платформи відповідає Львівська обласна рада та Львівська обласна державна адміністрація. Всі 73 громади матимуть на платформі власні кабінети, а отже й доступ до наповнення, а також до прямого спілкування з інвесторами. Тобто наш проєкт має потужних партнерів в особі громад області.

А в чому його відмінність від інших подібних вебресурсів, які раніше створювала обласна влада чи громадами?

Це динамічна платформа, яка дозволяє споживачам її послуг відстежувати всі зміни в пропозиціях та обсягах майже в реальному часі. Платформа дає максимально доступний обсяг інформації про інвестиційні пропозиції, а також всю необхідну інформацію про область, зокрема, і в розрізі громад.

Це основне інтерактивне місце зустрічі громад з інвесторами чи експертами. Після запуску платформи головним спільним завданням Львівської обласної ради та ЛОДА є саме промоція цього сервісу, щоб якомога більша кількість потенційних інвесторів про нього дізналася та розпочала ним користуватися.

Хто відповідає за зміст інформації на платформі?

Передбачаються різні рівні адміністрування, які забезпечують контроль та перевірку інформаційного наповнення платформи. Ми прагнемо, щоб громади змогли наповнювати платформу інформацією про себе, подавали її так, як вони вважають максимально корисним для своїх планів економічного розвитку. Громади, демонструючи на платформі Львівщину, також мають можливість конкурувати між собою у сенсі залучення інвесторів. Львівська обласна рада та ЛОДА – лише адмініструють, супроводжують та популяризують.

Яка вартість цього проєкту?

Львівська обласна рада вклала 100 тисяч гривень в розроблення інтерактивної мапи на базі CRM-системи. Видатки Львівської ОДА я не коментую, оскільки не знаю їх. Зараз в змінах до бюджету розробляють пропозиції щодо фінансування промоції вебплатформи "Інвестиційні ресурси Львівщини", оскільки для нас є принципово зробити нашу платформу відомою та популярною. Поміж іншого ми плануємо розширити подачу матеріалів різними мовами, тому що нині вони є українською та англійською.

Які плани щодо розширення функціоналу платформи?

Вже зараз платформа містить інформацію у форматі "паспорт громади". Тобто на ній є все те, що дозволяє об'єктивно та максимально оперативно прийняти рішення про інвестиції в певну територію.

Додатково буде можливість розміщувати інформацію про стратегію окремо взятої громади, щоб розуміти, що для неї є пріоритетом та на що вона буде звертати увагу. Гадаю, що вся інформація про громаду з'являтиметься на платформі насамперед за ініціативи самої громади, але також й за підтримки Львівської обласної ради чи ЛОДА.

Подібний функціонал, навіть ширший, пропонує наразі громадам, наприклад, Дія.

Дія, звісно, потужний ресурс у межах цілої країни, але ми говоримо про дещо інші, локальні формати, а тому я переконаний, що наша інформація у певних питаннях буде навіть більш цінною.

До того ж на нашій платформі не буде стільки обмежень та бар'єрів, як це є в Дії, вона є більш відкритою та комфортною для користувачів. Я бачу тут лише переваги. Зрештою ми можемо  надавати супровід інвесторам в їхніх проєктах чи додаткову інформацію, яка йому необхідна для ухвалення рішення, а це також є нашою перевагою.

Чи використовуватиме Львівська обласна рада цей портал?

Безперечно. Мапа, наприклад, дозволяє проводити порівняльний аналіз використання коштів обласного бюджету розвитку громадами. Це допомагає під час підготування питань до розгляду на комісіях та сесійних засіданнях Львівської обласної ради.

На мапі буде інформація про всі інфраструктурні, соціальні та безпекові об'єкти в громадах, вона дозволяє оцінювати стан та якість дорожньої мережі, тобто практично вся інформація, що стосується розвитку господарки регіону, буде на цій карті.

Як ви оцінюєте готовність громад самостійно працювати з платформою?

Важливо, щоб громади зрозуміли, що платформа не є ще однією інтерактивною забавкою чи примхою. Біда в тому, що чимало громад достатньо формально ставляться до інформаційної та промоційної складової своєї праці. Тобто викладають інформацію для галочки.

Тут хочеться, щоб вони відчули, що це інструмент, який дозволить залучати ресурси. Тому на етапі запуску проєкту ми створимо команду, яка відвідає всі 73 громади та проведе тренінги, де  розповість про важливість, мету та наповнення платформи.

Які ще пропозиції планує Львівська обласна рада щодо підсилення економічної спроможності та розвитку регіону?

Нагадаю, що Львівська обласна рада відповідає за всю стратегію розвитку області та розвиток громад, а не лише за економічний блок. В умовах енергетичної кризи та потужних політичних викликів, як ніколи важлива чітка та узгодження праця всіх гілок влади в області. Лише так ми зможемо забезпечити цьогоріч виконання усіх завдань, що стоять перед нами, а також впевнено моделювати свій майбутній розвиток.

Я, як голова бюджетної комісії, вважаю вкрай необхідним ухвалення Львівською обласною радою Бюджетного регламенту, який чітко визначає відносини між Львівською обласною радою та Львівською ОДА на всіх етапах бюджетного процесу. Бюджетний регламент принесе у комунікацію між цими гілками влади прозорість та чіткість, а також позитивно вплине на виконання бюджету.

Другим важливим для нас етапом є внесення змін до порядку розгляду програм.  Це необхідно зробити для того, щоб депутати та виконавці програм чітко розуміли, що це не просто форма здійснення бюджетного платежу, а документ, що дозволяє досягнути певних результатів, які передбачені Стратегією розвитку Львівщини.

Третім важливим завданням є внесення змін до Стратегії розвитку Львівщини, оскільки це найбільш важливий документ для Львівської обласної ради. Однак у ньому немає тих важливих змін, які сталися у житті області за останні роки. Насамперед йдеться про зміни в адміністративній організації (у нас з'явилися 73 громади), про зміни, які в наше життя внесла енергетична криза, пандемія тощо. Варто час від часу переглядати стратегічні цілі, щоб це був робочий документ. Відповідно зміни потрібно вносити також у план заходів, що ухвалюється для виконання Стратегії розвитку.

Проєкт Бюджетного регламенту вже готовий, і ми вже пропонуватимемо його до розгляду. Також ми підготували проєкт нового порядку розгляду програм, і зараз напрацьовуємо методологію підготовки самих програм, тому фахівці мають чимало застережень до структури програм та критеріїв оцінювання їхнього виконання.

Сподіваюся, що нові підходи дозволять покращити ефективність нашої праці. А щодо Стратегії, то тут робота складна, серйозна та кропітка. Вона передбачає відбір за напрямками фахівців, лідерів, які пропрацюють свою ділянку та підготують висновки. Згодом все це потрібно опрацювати, зібрати в один документ і лише тоді Стратегію можна буде винести на розгляд Львівської обласної ради.


фото: Фб Львівська обласна рада

Інтерв'ю для публікації надала пресслужба Львівської обласної ради.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.