Новини

Посібник для журналістів
ПАТ «ОКСІ БАНК»

Політика

Андрій Гречило

Понеділок, 19 вересня 2022, 11:02

Львів лишився без бомбосховищ через нерозвинену транспортну систему – Гречило

Андрій Гречило

Відсутність метро, підземних автостоянок та інших об'єктів сучасної транспортної інфраструктури позбавила Львів ефективної мережі укриттів і бомбосховищ.

Про це заявив доктор історичних наук Андрій Гречило під час засідання круглого столу клубу Великий Львів, де обговорювали транспортні проблеми міста.

Андрій Гречило звернув увагу присутніх на безпековий аспект проблеми розвитку траспортної системи та наголосив на тому, що в таких містах, як Київ та Харків, метро та підземна транспортна інфраструктура під час війни є надзвичайно важливим під час захисту населення від ракетних обстрілів та бомбардувань.

"Ми маємо зараз умови війни. Львів не зазнав значних бомбардувань, як Харків чи Київ. У цих двох містах питання захисту населення переважно вирішували завдяки великій кількості бомбосховищ, що пов'язані з підземним транспортом. Метрополітен там збудували ще за радянських часів, і він передбачав можливість захисту населення в таких форс-мажорних ситуаціях", – розповів він.

Гречило звернув увагу присутніх на те, що насправді у Львові немає 5 тисяч укриттів та бомбосховищ, як це декларує виконавча влада міста. Він назвав такі заяви міфічними, а те, що влада називає укриттям, він вважає звичайними підвалами будинків.

"У Львові є якихось міфічних 5 тисяч бомбосховищ. Я переглянув схему, що була в інтернеті для свого району, і насправді ніяких бомбосховищ немає. Це підвал. До нього неможливо дістатися, і він ще й закритий. Тобто це дурне, для галочки" – наголосив він.

Гречило переконаний, що в майбутньому розвиток траспортної мережі у Львові мав би передбачати також й таку важливу функцію, як захист людей у надзвичайних ситуаціях.

"Мова йде не тільки про підземний транспорт, це і система паркування, інших інфраструктурних транспортних об'єктів, які мали б вирішувати паралельно кілька завдань. У цьому випадку цікавою є думка про використання залізничної лінії у північній частині Львова, але це потягне за собою й розв'язання інших проблем землевідведення та створення нової гілки, яка мала б йти на київський напрямок. Та це далека перспектива", – пояснив він.

Блогер Юрій Ситник також вважає, що влада Львова безпідставно називає підвали укриттями, оскільки вони не відповідають чинним будівельним стандартам для подібних об'єктів, а їхню схему, яка раніше опублікували в інтернеті, назвав фейком.

"Чому всі мовчать? Влада ж просто дурить людей. Я також бачив цю схему, особисто оглядав будинки, підвали звичайних будинків. Укриття – це нормативна річ, вона передбачена містобудівними умовами, є норми, що стосуються укриттів. Відповідно до них є укриття, радіаційні сховища, бомбосховища. А у Львові в шкільних підвалах, що називають укриттями, смердить цвіллю", – сказав він.

Приєднуйтесь до нашого нового каналу в Telegram