Депутати звернулися до правоохоронців з вимогою відкрити кримінальне провадження щодо посадовців виконавчого комітету Львівської міськради.
Сьогодні, 29 вересня, на сесії Львівської міської ради депутат від фракції Європейська Солідарність Юрій Ломага зачитав звернення до генпрокурора, МВС, ДБР та БЕБ з вимогою розпочати кримінальне провадження щодо членів виконавчого комітету Львівської міської ради за наповнення статутних капіталів комунальних підприємств.
"Мені, як депутату Львівської міської ради, члену депутатської комісії фінансів та планування бюджету постійної комісії міськради, в ході розгляду певних питань стало відомо, що виконавчим комітетом Львівської міської ради систематично вчиняються дії, які містять ознаки кримінально протиправної діяльності посадових осіб, відповідальність за які передбачено Кримінальним кодексом України" – наголосив Ломага.
За його словами, посадовці виконкому приймають рішення щодо наповнення статутних капіталів комунальних підприємств, що утворені міською радою, яка є їх власниками. Зокрема, це: ЛКП "Ратуша-сервіс", ЛКП "Муніципальна обрядова служба", ЛКП "Львівелектротранс", ЛКП "Львівсвітло", ЛКП "Львівавтодор", ЛКП "Лев", ЛМКП "Львівводоканал", ЛКП "Інститут просторового розвитку" та інші.
Таким чином виконком порушує норму статті 26 ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні", статтю 78 Господарського кодексу України, якою чітко визначено, що:
- комунальні унітарні підприємства утворюються компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління;
- орган, до сфери управління якого входить комунальне унітарне підприємство, є представником власника – відповідної територіальної громади і виконує його функції у межах, визначених цим Кодексом та іншими законодавчими актами;
- майно комунального унітарного підприємства перебуває у комунальній власності і закріплюється за таким підприємством на праві господарського відання (комунальне комерційне підприємство) або на праві оперативного управління (комунальне некомерційне підприємство);
- статутний капітал комунального унітарного підприємства утворюється органом, до сфери управління якого воно належить. Розмір статутного капіталу комунального унітарного підприємства визначається відповідною місцевою радою;
- статутний капітал комунального унітарного підприємства підлягає сплаті до закінчення першого року з дня державної реєстрації такого підприємства;
- річна фінансова звітність комунального унітарного підприємства може підлягати обов’язковій перевірці незалежним аудитором в порядку, передбаченому рішенням відповідної місцевої ради. Критерії відбору незалежного аудитора та критерії віднесення комунальних унітарних підприємств до таких, фінансова звітність яких підлягає обов’язковій перевірці незалежним аудитором, встановлюються рішенням відповідної місцевої ради;
- комунальне унітарне підприємство оприлюднює інформацію про свою діяльність, крім випадків, установлених законом, шляхом розміщення її на власній вебсторінці (вебсайті) або на офіційному вебсайті суб’єкта управління об’єктами комунальної власності, що здійснює функції з управління підприємством, у строки та в порядку, визначені рішенням відповідної місцевої ради. Доступ до таких вебсторінок та вебсайтів є цілодобовим і безоплатним;
- обов’язковому оприлюдненню підлягає така інформація: цілі діяльності комунального унітарного підприємства; квартальна, річна фінансова звітність комунального унітарного підприємства за останні три роки, включаючи (за наявності) видатки на виконання некомерційних цілей державної політики та джерела їх фінансування; аудиторські висновки щодо річної фінансової звітності комунального унітарного підприємства за останні три роки, якщо аудит проводився відповідно до вимоги закону або за рішенням наглядової ради комунального унітарного підприємства (у разі її утворення) або суб’єкта управління об’єктами комунальної власності, що здійснює функції з управління підприємством; статут комунального унітарного підприємства у чинній редакції, а також у редакціях, що діяли раніше; річні звіти керівника та наглядової ради (у разі її утворення) комунального унітарного підприємства.
"На жодному пленарному засіданні сесії Львівської міської ради 8-го скликання не розглядались питання щодо збільшення/зменшення та затвердження статутних капіталів комунальних підприємств утворених та що є у підпорядкуванні Львівської міської ради, а рішення щодо збільшення/зменшення та затвердження статутних капіталів комунальних підприємств утворених та що є у підпорядкуванні Львівської міської ради приймались посадовими особами Виконавчого комітету Львівської міської ради в порушення вище зазначених норм чинного законодавства України.
Вищевикладене, дає мені обґрунтовані підстави стверджувати, що мало місце вчинення злочину, що передбачені статті 364 Кримінального кодексу України, – зловживання владою або службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для самої себе чи іншої фізичної або юридичної особи використання службовою особою влади чи службового становища всупереч інтересам служби, якщо воно завдало істотної шкоди охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян або державним чи громадським інтересам, або інтересам юридичних осіб, а саме посадовими особами виконавчого комітету Львівської міської ради – міським головою А. Садовим, керуючою справами виконавчого комітету Львівської міської ради – Н. Алексеєвою, першим заступником міського голови – А. Москаленком.
Виконавчим комітетом Львівської міської ради приймались № 197 від 24.03.2022р, №200 від 30.03.2022 р., №228 від 07.04.2022 р. № 234 від 11.04.2022, № 688 від 12.08.2022, № 639 від 05.08.2022, №827 від 16.09.2022, та багато інших які прийняті лише в 2022 році рішення про наповнення статутних капіталів комунальних підприємств та внесків в комунальні підприємства.
Враховуючи викладене, статтями 60, 214 Кримінального процесуального кодексу України, статтею 13 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад", – прошу:
- розпочати досудове слідство за ознаками вчинення кримінального правопорушення – злочину, передбаченого статтею 364 Кримінального кодексу України, шляхом внесення відомостей про вчинення кримінального правопорушення (злочину) до Єдиного реєстру досудових розслідувань протягом 24 годин з моменту отримання цього звернення;
- надіслати належним чином завірену копію з постанови про відкриття кримінального провадження;
- проінформувати про закінчення досудового розслідування;
- поінформувати про результати розгляду даного звернення" – повідомив Ломага.