Державний аудит виявив порушення у бюджетному процесі Львівської міської ради на 102,7 млн грн

четвер, 3 липня 2025 р. о 11:22

Державний аудит Львівської міської ради за період з 1 січня 2021 року до 30 червня 2024 року виявив порушення у бюджетному процесі на суму 102 757,18 тис. грн через неправомірне делегування повноважень виконавчому комітету.

Про це йдеться у Звіті про результати фінансового аудиту бюджету Львівської міської територіальної громади за період з 1 січня 2021 року по 30 червня 2024 року, який є у розпорядженні Варіантів. 

Згідно зі звітом, Львівська міська рада делегувала виконавчому комітету повноваження, які належать до її виключної компетенції, зокрема внесення змін до бюджету громади. Це дозволило виконавчому комітету без належного затвердження радою перерозподіляти видатки, спрямовувати кошти до бюджету розвитку та фінансувати програми національного спротиву.

Наприклад, у грудні 2023 року виконавчий комітет прийняв 20 рішень про виділення 102,7 млн грн на потреби двох військових частин, хоча кожне звернення перевищувало встановлений ліміт у 5 млн грн і потребувало затвердження радою.

"Так, аудитом встановлено, що на адресу міської ради надійшло два звернення від військових частин А** та А*** згідно яких потреба в коштах військової частини А** становила – 53 360,00 тис. грн та А*** — 50 503,52 тис. три, Департаментом економічного розвитку з метою уникнення винесення вказаного питання на розгляд ceciï, 06 та 07 грудня 2023 р. на підставі ДВОХ звернень військових частин підготовлено 20 звернень на ім'я міського голови щодо виділення додаткових коштів з бюджету громади на вказану потребу шляхом прийняття рішення виконавчим комітетом

Виконавчий комітет 07 грудня 2023 року прийняв 20 рішень щодо внесення відповідних змін до бюджету громади на загальну суму 102 757,18 тис. грн, з них 18 рішень по 5 000,00 тис. грн, одне рішення на 4 753,66 тис. грн та ще одне на 5 257,18 тис. грн, які в подальшому профінансовані у повному обсязі.

Довідково. При цьому, варто зазначити, що 14 грудня 2023 року ухвалою Львівської міської ради № 4094 "Про внесення змін до бюджету Львівської міської територіальної громади на 2023 рік" вносилися зміни до бюджету громади.

Таким чином, на порушення пункту 12.3 ухвали Львівської міської ради від 06.12.2022 № 2583 "Про бюджет Львівської міської територіальної громади на 2023 рік" виконавчим комітетом прийнято вищезазначені 20 рішень про внесення змін до бюджету, які підписано Львівським міським головою, в той час, як вказане рішення підлягало затвердженню ухвалою Львівської міської ради,  так як  кожне  звернення  військової   частини   перевищувало 5 000,00 тис. гривень",  – йдеться у звіті. 

Аудит також встановив, що зміни до бюджетів на 2021–2024 роки вносилися рішеннями виконавчого комітету, які не були частиною ухвал про бюджет і часто не затверджувалися радою. Зокрема, рішення від 20 жовтня 2023 року № 1128 внесло зміни до розподілу видатків без внесення змін до самої ухвали про бюджет.

Проблеми виявили і в реалізації місцевих цільових програм. Наприклад, Програма внесків до статутних капіталів комунальних підприємств (2017–2025) профінансувала видатки на 6,4 млрд грн, але це не було відображено у відповідних додатках до бюджетів. Програма національного спротиву у 2022 році не мала затверджених призначень, але касові видатки склали 84,5 млн грн, а у 2023 році видатки перевищили затверджені призначення на 749 млн грн.

У системі ваучерної підтримки бізнесу аудит виявив недоліки: 674 суб’єкти господарювання отримали ваучери на 74,1 млн грн, зокрема на енергозабезпечення, але відсутність чіткого моніторингу та контролю призвела до надання неправдивих даних. 

Департамент економічного розвитку виступав головним розпорядником коштів за програмою "Сприяння розвитку малого та середнього підприємництва". Затверджено видатки на 2021–2024 роки в сумі 108 678,15 тис. грн, касові видатки склали 74 575,62 тис. грн (68,6%). Програма передбачала надання ваучерів для часткової компенсації вартості закупівель, зокрема електрогенераторів.

За період 2021 – I півріччя 2024 року 674 суб’єктам господарювання надано ваучери на 74 151,28 тис. грн, з них 66,32% (15 831,65 тис. грн) – на енергозабезпечення. Ваучери надавалися на основі заяв і платіжних документів, але форма звітування не забезпечувала моніторингу ефективності їх використання, а механізми впливу за порушення умов відсутні.

Вибіркове обстеження 29 закладів, яке провели аудитори, показало:

  • у 3 випадках генератори замінено на потужніші;
  • у 8 закладах працюють інші суб’єкти господарювання, з яких 6 зареєстровані поза межами ЛМТГ;
  • в 1 закладі генератор був відсутній через ремонт, в іншому – переданий іншому суб’єкту. 

Аудит виявив, що відшкодування за генератори в 49 випадках (1 777,22 тис. грн) здійснювалося за товарними чеками, виданими ФОП 2-3 груп єдиного податку, які не зобов’язані використовувати РРО.

Наприклад, ТОВ "Холдинг емоцій" ФЕСТ, ТОВ "!ФЕСТрепаблік" і ТОВ "Науково-технічна книга" отримали по 80 000,00 грн за генератори, придбані у ФОП Івасюк Р.В., чий дохід за 2022 рік (2 862 710,14 грн) на 78,84% складався з трьох операцій (2 257 000,00 грн). Аналогічно, ФОП Юрчик О.В. задекларував дохід за 2022 рік 126 500,00 грн, тоді як операції за чеками склали 135 000,00 грн, що перевищує задекларований дохід на 6,72%.

Львівська міська рада повідомила Держаудитслужбу, що ухвалами від 19 грудня 2024 року № 5737 та № 5740 внесено зміни до повноважень виконавчих органів, зокрема щодо моніторингу та звітності місцевих програм. Департаменту економічного розвитку доручено розробити методичні рекомендації для оцінки їх ефективності.

Нагадаємо, депутати Львівської міської ради ініціювали внесення до порядку денного сесії Львівської міської ради 12 червня питання "Інформація щодо аудиту бюджету ЛМТГ". Питання слухалось в закритому режимі без пояснень. Копію звіту надала Держаудитслужба України на офіційне звернення ІА Варіанти. 

Варіанти - онлайн газета новин Львова. Інший погляд на львівські новини та новини львівщини. Завжди свіжі новини про Львів, про львів'ян і не тільки. Тут новини у Львові оновлюються постійно.

Варіанти © 2012-2024