Одинадцять днів 12-й міжнародний фестиваль ДжазБез тривав у Львові і демонстрував те, що відбувається у джазовому сьогоденні.
На сценах Львівської філармонії та в музичних клубах Львова у межах фестивалю, із 7 по 17 грудня виступили понад 100 учасників з України та з-за кордону, зокрема, з Польщі, Швейцрії, Росії, США, Німеччини, Канади та інших країн.
На цьогорічному ДжазБезі було багато різного джазу і не тільки джазу. Але спочатку про джаз.
Як і в попередні роки, організатори продемонстрували той джаз, який слухають сьогодні.
«Ми намагалися показати, той джаз, який робиться в Нью-Йорку, джазовий мейнстрім. Ми намагалися показати новітній польський джаз, там він дуже різноманітний і всі запрошені польські гурти відображають, як сьогодні розвивається джаз у Польщі. Польський джаз відмінний від загальноєвропейського. Для порівняння ми запросили швейцарський гурт Plaistow. Вони, на нашу думку, найбільше відображають ті речі, які творяться у європейському джазі, такий джазовий мінімалізм. Ну і, звісно ж, намагалися показати, як розвивається український джаз», – розповідає Юрко Вовкогон, прес-секретар МО «Дзиґа».
Відкривачами цьогорічного ДжазБезу була команда Sonic Forecast, яка більш знайома джазовій аудиторії Львова. Це піаніст Юрко Середін, басист Андрій Арнаутов, саксофоніст Тарас Баковський та португальський ударник Луїш Кандеяш.
Розпочати фестиваль організатори не побоялися з імпровізаційної музики, непростої для сприйняття та потребуючої певного досвіду для розуміння.
Учасники міжнародного проекту «Meeting of sounds» імпровізував на сцені Львівської філармонії у перший день фестивалю. Філ Мінтон (Philip Minton) дивував можливостями людського голосу під імпровізації Юрія Яремука (сопрано-саксофон і кларнет), Сєргея Лєтова (тенор, спеціальний духовий синтезатор), братів Радзецьких.
Але за 12 років існування ДжазБезу публіка уже звикла до різноманітних експериментів і до різного джазу, зокрема, до фрі-джазу.
Правда, одними із найуспішніших концертів цьогорічного ДжазБезу можна назвати виступ американця Майка Расела разом з Klos & Dabrowski Project та виступ гурту Тomek Grochot Quintet з Еді Хендерсоном.
Багато оплесків лунали і для досить молодого, але уже достатньо відомого польського проекту High Definition. Не залишив байдужими слухачів ДжазБезу гурт зі Швейцарії Plaistow, який виступив в одному концерті ще з одним міжнародним проектом Vinita Formation.
Потішили відвідувачів ДжазБезу і клубні концерти, після них розпочиналися джеми, які, часом, залишали ще більше вражень. Так, після виступу у клубі Пікассо Петера Ван Хофелля з гуртом Алекса Максиміва на сцені серйозно заджазували учасники львівського джаз-клубу: піаністка Анастасія Литвинюк, барабанщик Ігор Гнидин, басист Андрій Кохан і саксофоніст Михайло Балог, Алекс Максимів, барабанщик Луїш Кандеяш, піаніст Юрко Середін, саксофоніст Тарас Баковський, а також Дана Винницька, яка, попри насичений гастрольний графік приїхала до Львова, щоб відвідати ДжазБез.
Не обійшлося на ДжазБезі і без презентацій проектів. Новий альбом під назвою "Повернення" презентував український джазмен Ігор Закус разом зі своїм гуртом Z-band. Того ж дня, бас-гітарист Андрій Арнаутов презентував проект Triangular Matrix, спільно з Михайлом Балогом (саксофон) та Любком Маріашем.
А тепер не зовсім про джаз, 12.12.2012 на трьох рівнях Львівської філармонії відбулася музично-мистецька акція "Кінець світу". Контрасно було чути у джазовій атмосфері виступ гурту DrumТиатр з Галиною Крук та Грицею Ерде. Спеціально на Кінець світу до Львова приїхав Амір Перельман, який мав виступити разом з Маріною Захаровою.
Ну, а завершився 12-й ДжазБез виступом "Беніто Гонзалес Тріо", юний 15-річний ударник Давід Годек зачарував слухачів своїм професіоналізмом та пристрасною грою на барабанах. Сам Гонзасел вразив віртуозністю гри на клавішах.
11 днів фестивалю минули непомітно, залишивши добрі спогади та враження до наступних джазових проектів.