Вже традиційно, що дві гонки відбуваються протягом одного вікенду, а в ралі змагаються у двох заліках: кубок та чемпіонат.
Варіант вікенду "гора+ралі" вже втретє цього сезону втілили у життя.
Якщо в Східниці покриття на гірській гонці та ралі було різним, то на "Бескиді" та "Воротах України" був асфальт на обох гонках.
У Чернівцях на ралі "Буковина" і гірській гонці проїзди проходили на гравійних доріжках.
Тож гірська гонка на перевалі Німчич стала шейкдауном для пілотів, які стартували у двох гонках.
Гірська гонка проходила 22 серпня і це був перший цьогорічний етап гори, до якого не допускали любительських екіпажів.
Погода на Німчичі була без опадів, але доріжка була волгою від дощів, які лили напередодні.
В день ознайомлення гонщиків з трасою було також сухо, а в неділю, в день проїзду по спецділянках полило, при чому лило як з відра. Але все по черзі.
На гірській гонці в найвищому класі, А4, боротьби майже не було. Багаторазовий чемпіон ЧУ з гірських гонок Володимир Петренко не підпускав до себе ні Бориса Ганджу на Lancer EVO, ні Юрія Хоміцького на Subaru Impreza.
Навіть Микола Ільницький, який виступав з Петренком на одному автомобілі, не зміг поборотися з чемпіоном.
В боротьбі трьох останніх кращим виявився Ганджа. Тож Володимир Петренко перший, Ганджа – другий, Хоміцький – третій.
Ці гонщики поділили подіум і в абсолюному заліку.
В класі А3 боротьба між донеччанином Олексієм Долотом, одеситом Дмитром Тананевичем та Степаном Німцем із Закарпаття не вдалася.
Долот та Тананевич виступали на одному автомобілі. Пілоти ділили між собою Ford Fiesta, але в ньому виникли проблеми із трансмісією на початку залікових проїздів.
Степан Німець не зміг показати хорошого часу через невдалий вибіг гуми. Гравійна гума на VW Golf 2 була занадто твердого складу.
Все ж Німець поставив на передню вісь вживану гравійку, але м'якшу, а ззаду – цивільні зимові шини.
Це дало змогу покращити свій час на 5 секунд з проїзду, але цього не вистачило, щоб обійти 19-річного Олексія Долота.
Тож Олексій Долот переміг у класі А3, а Степан Німець фінішував другим. Дмитро Тананевич офрмив схід з дистанції на останньому проїзді.
В А2 боротьба за лідерство була найцікавішою. Дмитро Захаров та Ярослав Кадученко показали результати двох кращих проїздів ідентичні до десятої долі секунди.
Організатори поділили між гонщиками перше місце і дали по рівну очків, проте виникли трабли з врученими кубками. Захарову дали за друге місце, Кадученкові за перше.
В найслабшому класі, А1, впевнено переміг Олександр Грабовецький зі Львова, який в генеральній класифікації показав кращий час ніж пілоти класів А2 та А3.
Таблицею з неофіційними результатими навіть затулили одне з досягнень Буковини – візит Брежнєва на перевал Німчич.
Наступний етап ЧУ з гірських гонок планують провести у Львові на Високому замку, коли мало би відбутися "Ралі Галіція".
Після гірської гонки частина пілотів почала підготовку до ралі Буковина. На етап ЧУ з ралі заявився 21 екіпаж, попри те, що минулого року стартувало більше півсотні екіпажів.
Але нічого гріха таїти – цей рік для ралі тяжкий: досі не обрано голови ФАУ, багатьох спонсорів та і гонщики поврізали бюджети.
Крім того, на цю гонку не приїхало багато гонщиків і через те, що нема всіх минулорічних спецділянок і велика плутанина з регламентом гонки.
За кілька днів до старту організатор змінив регламент.
Зокрема пілот Lancia Delta Integrale Сергій Чекаг не приїхав на гонку, а у соцмережах обурювався діями організатора щодо регламенту.
Також не приїхала на гонку команда "Xado Motorsport". Її учасник Микола Чмих є найближчий переслідувач екіпажу Салюк-Червоненко цього сезону, але через пропуск етапу ще більше відстав від Салюка.
В суботу, 23 серпня, розпочалося ознайомлення екіпажів з трасою. На відміну від минулого року, гонка не мала статусу етапу кубка Європи. Також нема спецділянки "Шурдин", яка була фішкою ралі.
Пілотам довелося тішити себе міні-Фінляндією – СД "Аква Плюс".
Протяжність спецділянок у кубку становила 66 км, а чемпіонаті – 111 км.
Ознайомлення екіпажів зі спецділянками зазвичай не таке цікаве, щоб про нього багато писати: їздити потрібно по правилах, не можна дубасити, бо по дорозі їздять інші автомобілі.
Але ознайомлення на ралі "Чумацький шлях" привернуло увагу багатьох осіб, які навіть не дуже шарять в гонках.
На "Чумацькому шляху" на прописці зіткнулися Салюк та Петренко, але не сам факт ДТП викликав обурення, а поведінка екіпажу Салюк-Червоненко.
На прописці "Буковини" Борис Ганджа зіткнувся чи то з аборигеном, чи простим туристом, але точно з людиною, яка не має відношення до ралі "Буковина".
Креші не закінчилися для Ганджі. На СД №5 Борис Ганджа перекився, але через декілька хвилин все ж продовжив гонку.
До кінця гоночної дистанці пілот не дотягнув через поломки, яких зазнав при аварії.
Саме Ганджа міг би позмагатися за хороші місця в абслолюті. Дивлячись на стартовий лист, можна було одразу розподілити 1 та 2 місця абсолюту, але не всі сподівалися, що розрив між переможцем та другим місцем буде досить великим, порівняно з минулим роком (Салюк переміг у Горбаня з розривом 5 секунд).
Олександр Салюк зі штурмано Євгеном Червоненком відравалися від Юрія Кочмара більш, ніж на 1,5 хвилини.
Правда потім Юрій Кочмар розповів, що вже на першій СД пошкодив автомобіль, через це погіршилася керованість його Евіка.
Через схід кількох автомобілів N4, на третій позиції абсолюту фінішував Володимир Петренко.
А четверте місце посів львівський екіпаж Михайла Серветника та Тетяни Слезінської.
Результати етапу ЧУ з Ралі "Буковина":