ПрАТ «Телерадіокомпанія ЛЮКС» - одна із небагатьох в Західній Україні, яка спробувала поставитися до Інтернет-проектів як до справжнього бізнесу і частково зазнала провалу в цій справі.
У 2010 році гендиректор ЛЮКСів Роман Андрейко заявив, що планує запустити 12 Інтернет-проектів як інформаційних, так і нішевих - для вузькоспеціалізованих груп читачів. Правда, виглядає на те, що цим планам завадила економічна криза, тому станом на сьогодні відомо лише про 8 Інтернет-проектів, котрі належать ЛЮКСам.
Назва сайту
Основні показники
Середня кількість хостів за добу
24tv.ua
PageRank 5, Яндекс тИЦ 1800
36 тис
Захід.нет
PageRank 6, Яндекс тИЦ 2600
23 тис
lux.fm
PageRank 5, Яндекс тИЦ 375
11 тис
football24.ua
PageRank 4, Яндекс тИЦ 375
16 тис
mam.ua
PageRank 2, Яндекс тИЦ 30
1,3 тис
mybank.ua
Google PageRank 1 Яндекс тИЦ 30
1 тис
radio24.ua
Google PageRank 2, тИЦ 10
-
рrikolchik.ua
Google PageRank 1, Яндекс тИЦ 10
-
Реальними лідерами групи Інтернет-ресурсів ЛЮКСів є сайти – супутники інших інформаційних проектів: 24-ТБ і радіо ЛЮКС. Останнє виглядає абсолютно природно, бо проекти ці вже давно стали загальнонаціональними, географія їх поширення – вся Україна, а якщо говорити про телебачення – то і далеко за її межами.
Сайти ж не лише виконують допоміжну функцію при радіо і ТБ, але й перетворилися на самостійні інформаційні, а у випадку з радіо, і розважальний Інтерет-майданчики. При цьому витрати на їх утримання є вже й не такими значними, бо найбільш коштовна частина – виготовлення контенту - забезпечується іншими структурами.
Також у групу лідерів рейтингу за своїми показниками входить Zaxid.net.
Далі йдуть нішеві проекти, які запустив у 2009-2010 рр. Роман Андрейко: football24.ua, mam.ua, mybank.ua. Відверто кажучи, їх показники є нижче середніх навіть для регоінальних проектів.
А от проекти mam.ua, mybank.ua є такими, що зовсім не виправдали сподівання інвестора. Планувалося, що вже до кінця 2010 року їх відвідуваність буде становити 12-20 тис. кожного.
Однак і сьогодні такі показники для цих ресурсів залишаються недосяжними. Що стосується сайту football24.ua, то цей проект не є самостійним, адже має також прив’язку до каналу 24ТБ.
Завершують рейтинг два проекти: сайти radio24.ua і рrikolchik.uа.
Щодо першого з них, то свого часу Роман Андрейко декларував обов’язковий розвиток цього Інтернет-ресурсу з огляду на те, що радіо швидко з регіонального виросло в загальноукраїнський проект. Однак, як бачимо, цього не сталося.
Дозволимо припустити, що не в останню чергу не лише через брак фінансів, але й тому, що реально у ТРК ЛЮКС сталося перенасичення інформаційними проектами. Отож для них все складніше знайти оригінальний контент і формат.
Що з стосується сайту рrikolchik.uа, то він опинився на останній сходинці не тому, що має погані показники, а тому, що інформація про нього максимально закрита. Запуск цього проекту свого часу широку анонсувався.
Однак, складається враження, що власник з незрозумілих причин в певний момент втратив до нього інтерес. Хоча з комерційної точки зору саме цей проект в розважальній ніші мав непогані перспективи.
Всі сайти ТРК ЛЮКС, за винятком Zaxid.net, від початку створювалися як проекти ТРК ЛЮКС. Zaxid.net, за офіційною версією, був куплений медіа-холдингом десь наприкінці 2009 - початку 2010 року. за 500 тис. євро. При цьому Роман Андрейко заявив, що медіа-холдинг планує вкласти у розвиток цього ресурсу ще лише 8-10 тис. дол.
Втім, експерти вже тоді були одностайні у думці, що насправді сайт ніхто не продавав, а просто відбулася реструктуризація бізнесу, пов’язаного з мером Львова Андрієм Садовим. Озвучена ж Андрейком сума, вірогідно, дорівнювала сумі дотацій у цей проект до моменту, коли він офіційно став власністю ТРК ЛЮКС.
Cьогодні, на думку експертів, Zaxid.net залишається найбільш затратним Інтернет-проект із всіх тих, що реалізуються ТРК ЛЮКС.
Досвід ТРК ЛЮКС із створення та розвитку Інтернет-проектів є контраверсійним. З одного боку, вдалими виявилися Інтернет-проекти, які не несли в собі від початку самостійного навантаження і були лише супутниками інших медійних проектів – радіо і телебачення.
З іншого, навряд чи можна назвати успішними та комерційно привабливими нішеві проекти, започатковані ЛЮКСами. Так само проблематичним виглядає модель розвитку Zaxid.net.
Якщо ЛЮКСи, по завершенню кризи, надалі планують експансію в Інтернет-просторі, то їм доведеться серйозно корегувати свою стратегію і визначати нові пріоритети. Адже інформаційна ніша зайнята та експлуатується ними на межі можливого, а от іншого наразі нічого так і не вдалося серйозного осягнути.
Те, що ТРК ЛЮКС не збирається зупинятися у творчому розвитку, свідчить хоча б перелік торгівельних марок, зареєстрованих на компанію, які ще не використовувалися, як от: Доцик і Шльома, Телеканал Перший галицький, Глюк ФМ, Ноти Люкс ФМ, Львів парад, Урбан джингл, Перший розважальний, Секс і місто, Персона, Опен маркет, Шняжки, Рекомендовано ДАІ, Досвідос, Грехзамех, Секс для всех, Люкс у великому сексі, Дякую, Ол ін клюзів, Робота24. Не складно зауважити, що не всі вони пов’язані з відомими існуючими проектами, а є й такі, що можуть стати самостійними, в тому числі і Інернет-проектами.
Медіа-холдинг ТРК «ЛЮКС» представлений:
ЗАТ «Телерадіокомпанія Люкс»
Засновано приблизно 2005 року, напрямки діяльності: рекламна діяльність, діяльність у сфері радіомовлення та телебачення.
Засновники: голова наглядової ради Катерина Кіт-Садова – 1% акцій в кількості 1750 шт. ,генеральний директор Роман Андрейко - 50% акцій в кількості 87 500, ПрАТ «Люкс» - 49% в кількості 85 750. Номінальна вартість акції 1 грн.
Статутний капітал 175 тис. грн.. , розрахункова вартість чистих активів - - 118.8 тис. грн.
ПрАТ «Телерадіокомпанія Люкс»:
Засновано у 2009 році, напрямки діяльності: рекламна діяльність, діяльність у сфері радіомовлення та телебачення.
Засновники: голова наглядової ради Катерина Кіт-Садова – 79,7807% акцій в кількості 22 256 шт. , генеральний директор Роман Андрейко – 20,2193% акцій в кількості 4 500. Номінальна вартість акції 10 грн.
Статутний капітал 223 тис. грн.. , розрахункова вартість чистих активів - 1763 тис. грн.
Нагдаємо, нещодавно стало відомо, що Катерина Садова продала Романові Андрейко 3% акцій в ПрАТ "телерадіокомпанія Люкс" за 3 млн. грн.