Іван Гринда: За три роки Львів позбудеться неприємного запаху
Розмова з головою постійної депутатської комісії інженерного господарства, транспорту та зв’язку Львівської міської ради Іваном Гриндою.
Які найбільш пріоритетні питання розглядає комісія?
Це, безумовно, ремонт доріг, каналізування у приватному секторі, але проблема № 1 у Львові – це незадовільна ситуація навколо громадського транспорту, адже 1 січня 2012 року була зруйнована схема транспортної мережі, що будувалася роками.
До речі, скарги, що надходять до нас, переважно стосуються транспорту, і це, насамперед, хамство водіїв, недотримання графіку у вихідні дні, а після 21:00 години автобуси взагалі масово з’їжджають з рейсів.
У місті обов’язково мають з’явитися маршрути, які б могли перевозити пасажирів з одного кінця міста в інший. Наразі люди змушені робити пересадки у центрі, аби потрапити в необхідне місце, а це й викликає великі незручності.
В інших містах-мільйонниках України існує метро, що попереджує виникнення багатьох транспортних проблем, і тому будівництво двох гілок метро у Львові вирішило б багато питань з перевезення львів'ян.
Чи не єдине, що може налагодити проблеми з громадським транспортом – це введення електронного квитка. Таким чином, водії не будуть мати доступу до готівки та отримуватимуть зарплатню за відстань та проведений в дорозі час, а отже, не будуть впливати на графік.
Наразі водій зорієнтований на заробляння грошей для себе та перевізника, на якого працює, а не соціальне замовлення міської влади.
Зараз програма із впровадження електронного квитка знаходиться на завершальному етапі. За графіком вона має бути впроваджена у 2017 році, але я вважаю, що нова рада має завершити її у 2016 році, оскільки ситуація не покращується.
А зважаючи те, як збільшується кількість населення міста, Львову конче необхідно вирішити транспортну проблему, тим паче, що в місті зараз є кошти.
Також пріоритетним напрямком роботи комісії є розбудова велодоріжок. Необхідно виділяти на них не менше десяти мільйонів гривень на рік, для якнайшвидшої розбудови веломережі у місті, адже кількість велотранспорту також постійно збільшується.
Крім того, вважаю, в усіх торгових центрах та державних установах повинні з’явитися місця для паркування велосипедів, а в комунальних та державних установах у зимовий та осінній періоди мають функціонувати спеціальні приміщення для велотранспорту.
Чи вистачає в місті громадського транспорту?
У Львові сьогодні лише шістдесят тролейбусів на 750-тисячне місто і відсутній будь-який їх резерв. Я пропонував контролювати ринок перевізників за рахунок придбання біля ста вживаних автобусів, бо це неабияк могло б покращити ситуацію. Минулого року місто закупило десять вживаних тролейбусів, дуже не хотіли купувати ті так звані "гармошки", а зараз просто не натішаться.
Я не противник нового громадського транспорту, треба підтримувати вітчизняних виробників, так, наприклад, Електрон виготовляє добрі тролейбуси, але для швидкого вирішення проблеми необхідно терміново купити ще тридцять вживаних.
Ці тролейбуси в доброму стані, капітально відремонтовані і готові одразу вийти на лінію.
Як врегулювати проблему незадовільного сервісу львівського таксі?
У Львові нараховується близько п'яти тисячі таксі і лише 20% з них працюють за ліцензією. Роботу таксі може контролювати Укртрансінспеція разом з поліцією, але остання відсторонилася від цих функцій. Раніше міська влада разом з ДАІ та Укртрансінспекцією влаштовували спільні перевірки таксі.
Наразі в Україні не існує закону, який би врегулював існуючі проблемні питання сфери послуг таксі. Слід зазначити, що місцеві органи мають отримати більше повноважень, адже якщо інспектор дорожньої поліції отримає право штрафувати порушників на місці – вирішиться багато проблем.
У Львові існує величезна проблема з паркуванням?
Центральна влада так і не спромоглася прийняти закон про примусову евакуацію транспортних засобів, саме тому у місті такий безлад на вулицях, де автомобілі паркуються прямо на тротуарах.
Нам просто необхідно впровадити штрафи за порушення паркування, які сьогодні є в Європі. Отримані таким чином кошти будуть надходити у міський бюджет та в майбутньому зможуть покрити будівництво багатоповерхових парковок, що так потрібні Львову.
Із 7 жовтня вступає в дію постанова Кабміну про фотофіксацію транспортних засобів і їх переміщення поліцією. Отже, загальний штраф становить близько 1200 гривень.
Отже, поки не вирішиться питання про примусову евакуацію – жодних позитивних змін не відбудеться. Сьогодні евакуатори працюють у місті тільки у випадку блокування руху електротранспорту, але цього замало.
Хто має право зупинатися біля готелю "Львів", громадський транспорт, чи лише гості готелю?
Це питання підіймалось вже не раз. Ще два роки тому було прийнято рішення комісії з безпеки руху про те, що на тому місці має бути автобусна зупинка. Готель "Львів" має дозвіл на зупинку лише для трьох автомобілів біля входу на час до 5 хвилин.
Таким чином, ми отримали прецедент того, що у Львові не працює рішення місцевого органу.
В якому стані знаходяться каналізаційні системи Львова?
У Львові є біля семи неканалізованих районів міста – це, переважно, приватний сектор – Знесіння, вул. Голубця, вул. Ряснянська, вул. Кривчицька.
Цього року ми частково фінансуємо ці проблемні райони. Наразі проходять ремонтні роботи у Винниках, а саме, район Забава та інші вулиці.
Крім того, у Львові і досі стоїть питання неприємного запаху, але нам вже вдалося локалізувати деякі джерела витоків нечистот. У Винниках було частково проведено заміну трубопроводу, де відбувався витік нечистот в районі вул. Ряснянської.
Хоча питання каналізування поступово вирішуються, потрібно не забувати, що кількість торгових центрів та житлових забудов збільшується, тому вже зараз необхідно вкладати кошти в реконструкцію очисних споруд на найближчі п'ять-десять років.
Також Львів має сучасну машину з прошивки та очищення каналів мереж за дванадцять мільйонів гривень.
Чи готові львів’яни до зими?
Наразі у місті замінено десять кілометрів старого трубопроводу, п'ять котелень у районах, та великі котли у ТЕЦ-1 та ТЕЦ-2. Крім того проведено тендер на позику від ЄБР для заміни трубопроводу протяжністю три кілометри на вул. Луганській та Науковій.
У Львівські міській раді існує спеціальна програма для львів’ян, що дозволяє утеплити будинок. Мешканеці мають профінансувати 30% запланованих робіт з утеплення, та отримає левові 70% від міської ради.
Утеплення стін навіть на на п'ять сантиметрів дає реальний ефект, особливо на першому і другому поверхах, де найхолодніше.
Люди мають боротися за економію тепла, адже сьогодні ціни ростуть абсолютно на все.
Підсумуйте роботу комісії в цілому.
Щодо підсумків роботи комісії можна зазначити, що місто забезпечене освітленням на 95 відсотків – це найкращий результат в Україні, зокрема, це й вулиці приватного сектора, а також вулиці, де відбувається будівництво. Це дуже позитивний показник для нашої комісії. Також дошкільні навчальні заклади і школи будуть повністю освітлені цього року.
Що стосується програми "Безпечне місто", то необхідно зобов’язати підприємців встановлювати камери біля своїх закладів для викриття злочинів. У цій програмі велика робота покладається на дільничих інспекторів міліції, вони добре орієнтуються у своїх районах, а тому можуть реально впливати на порядок.
Сьогодні Нова поліція – це видима діяльність правоохоронців, невидима – оперативна робота, яка є також надважливою, саме тому цей напрям потрібно підтримувати фінансово. Оснащення місто може забезпечити.
Проблема з міськими колекторами виконана на 65 відсотків. Необхідно ще три-чотири роки, аби вимити всі колектори. Це звісно питання часу і грошей.
У місті є декілька промислових підприємств, що відмовляються встановлювати очисні споруди – це концерн Львівпром, Галичфарм, Львівський молочний комбінат і Львівський холодокомбінат "Лімо".
Загалом їх чотирнадцять, але вони повинні зреагувати вже зараз, бо Львівводоканал попередив ці підприємства про припинення подачі води до 1 січня 2016 року, тим більще, що має заборгованість перед Львівводоканалом майже 100 мільйонів гривень.
І сподіваюся, що за три роки Львів позбудеться неприємного запаху.
На скільки балів Ви оцінюєте роботу комісії за п'ять років?
Думаю, на 4 з плюсом за п'ятибальною системою. Продуктивність роботи комісії напряму залежить від компетентності депутатів у її складі, та інколи до неї потрапляють не зовсім досвідчені люди.