Львівська залізниця за 5 років не отримала жодного нового вагона, а за останні 10 років через зношеність парк залізниці зменшився на 197 пасажирських вагонів.
Про це повідомляє прес-служба Львівської залізниці.
Протягом першого півріччя 2013 року з інвентарного парку пасажирських вагонів Львівської залізниці відповідно до технічних рішень і з урахуванням настання граничного терміну експлуатації виключено 27 пасажирських вагонів.
Сьогодні у приписному парку залізниці є 1033 пасажирських вагони. Загальний рівень зносу рухомого складу становить 86%. Зокрема, 59,5% (або 611 одиниць приписного парку пасажирських вагонів) відпрацювали встановлений заводом-виробником ресурс (28 років), із них лише 14,4% (150 одиниць) проведено капітально-відновлювальний ремонт і продовжено термін експлуатації до 41 і більше років. Інші вагони мають бути списані, але залізничники докладають чимало зусиль аби таки проводити їм відповідний плановий ремонт та технічне діагностування і відправляти вагони у рейс.
Нових вагонів, молодших 10 років, у залізничному парку 3,7% (38 одиниць), а вагонів віком від 10 до 20 років — лише 1,5% (16 вагонів). Відтак доводиться констатувати, що переважна більшість вагонів у приписному парку — застарілої конструкції, технічно та морально зношені. До того ж, порівняно з новим сучасним рухомим складом ці вагони мають низьку економічність, високу енерговитратність, не відповідають сучасним вимогам комфорту, якості і сервісу. Ремонтувати застарілий рухомий склад затратно і складно, але без цих зусиль виконати вповні свої зобов’язання щодо перевезення пасажирів залізниця не зможе.
Середня собівартість ремонту вагонів щорічно зростає. У плані витрат на ремонт пасажирських вагонів на 2013 рік Львівська залізниця передбачила майже 70 мільйонів гривень, що на 36% більше, ніж роком раніше.
Омріяні ж пасажирські «вагонні обновки» залізничники Львівської магістралі востаннє отримували у 2008 році, коли парк поповнився 38 вагонами побудови Тверського та Крюківського вагонобудівних заводів. На сьогоднішній час вартість нового пасажирського вагона орієнтовно становить 11 млн. грн.
На залізниці підрахували, що за умови відшкодування збитків, які магістраль отримала від пасажирських перевезень, принаймні, за 9 місяців поточного року, можна було б придбати 91 пасажирський вагон, а відтак виконати трирічний план з оновлення пасажирського рухомого складу.