Шість майбутніх ОТГ Львівщини так і не можуть об'єднатися.
Про це повідомляє Гал-інфо.
Децентралізація важлива не тільки для районну конкретної області, а й для зросту економічної спроможності та розвитку України загалом. Від того, наскільки швидко та ефективно реалізується ця реформа, залежить темп та якість впровадження наступних. Тобто швидка консолідація сільських, селищних, міських рад у подальшому стане точкою відліку для покращення первинної ланки у медицині, освіті тощо.
Подекуди можемо сьогодні спостерігати за тим, як представники виконавчої гілки намагаються бути мінімально дотичними до цієї проблематики. А цей і зрозуміло, адже кошти на їх утримання когорти чиновників, можуть і перенаправлять на більш корисні цілі. Наприклад, у контексті сучасного стану речей в Україні їх варто було б скерувати на підвищення обороноздатності країни.
Деталі в цифрах
В Україні загалом понад 12 тисяч сільських та селищних рад. Вибори вже пройшли у 705 об’єднаних територіальних громадах. Ще 37 виявили бажання об’єднатись і вже чекають відповіді від Центральної виборчої комісії України.
Перспективний план Львівщини був готовий ще у 2015 році. Але через те, що за вказівкою обласного керівництва його готували екстерном, маємо те, що маємо. Відповідно до перспективного плану формування територій громад Львівської області (ПП), на даний час ми маємо 95 ОТГ, у 36 з яких вже відбулись усі формальні процеси. Останні вибори провели у Кам’янка-Бузькій та Мурованській ОТГ ще у грудні 2017 року.
Відтоді Львівська ОДА вже понад півроку не звертається до ЦВК щодо призначення дати для шістьох ОТГ. Мова йде про Городоцьку, Добротвірську, Завадківську, Зимноводівську, Нежухівську, Новорозділівську громади, які скерували до ОДА усі необхідні документи з дотриманням відповідних процедур та отримали позитивний висновок від ОДА. Проте станом на кінець травня 2018 року жодної реакції, а саме звернення ЛОДА до ЦВК не було. Тож віз ніяк не рушить з місця.
Це непоодинокі випадки недотримання методики формування спроможних територіальних громад.
Сьогодні є розчарування і в ОТГ, які повірили і пішли на об’єднання, вони мають ліквідувати ФАПи, школи і т.д. Жителі невеликих сіл стурбовані перспективою, що тільки центральні ОТГ виграють від об’єднання, а периферія програє.
Як зазначив голова виконкому Львівської обласної партійної організації політичної партії «Наш край» Орест Матвіїшин:
«Основними проблемами формування ОТГ є неврахування думки громади при об’єднанні, відсутність консультацій з мешканцями, зловживання головами ОТГ, домовленості про об’єднання з іншими громадянами без згоди мешканців. Також відчутний спротив з боку районної влади, які побоюються втратити ресурси та повноваження. До того ж, мешканці недостатньо обізнані щодо своїх можливостей та прав.
Політична партія «Наш край» послідовно підтримує децентралізацію в Україні, складовою частиною якої є створення об’єднаних територіальних громад. Об’єднання громад – ключова умова українських реформ. Рішення, що безпосередньо стосуються жителів сіл, селищ, невеликих міст, мають прийматися за участю представників громади саме на їхньому рівні».
Ймовірні причини тиснення на гальма: арифметика проста
По-перше, втрачається контроль за земельними ресурсами.
По-друге, зникає можливість впливати на міста й села через перерозподіл бюджетів.
По-третє, унеможливлюється тиск на голів, щодо прихильності до певної політичної сили. Ще до об’єднання ведеться робота з очільниками сільських та селищних рад, під таким кутом, мовляв, якщо ви оберете нас, то ми будемо сприяти вам у отриманні субвенцій та інших дотацій.
І четверта, певно, найважливіша причина – фальсифікація на виборах. Ймовірний і такий варіант, що Львівська ОДА таким чином планує залучити адміністративний ресурс під час президентських та парламентських виборів. Арифметика проста. У нас на Львівщині було 710 громад.
Ось, порахуйте, якщо в одній сільській раді є хоча б три виборчі дільниці, то виходить понад дві тисячі. А якщо відповідно до ПП буде тільки 95, то відповідно впаде кількість дільниць, що полегшить маніпуляції під час виборчого процесу.