На українсько-російському кордоні вже виконано майже 47% робіт з інженерно-технічного облаштування.
Роботи ведуться у Харківській області, і продовжуватимуться у Сумській та Луганській областях.
Про це під час перевірки харківської ділянки кордону заявив Міністр внутрішніх справ Арсен Аваков, - йдеться на сайті МВС.
«Ми сьогодні на одному з опорних пунктів, які обладнані вздовж кордону. Таких опорних пунктів – 40. Рівень та якість інженерних споруд досить високий. І функціонал вздовж кордону не тільки загорожа з проволокою, тут найголовніше – інтелектуальна компонента та реагування. Загальна ділянка спільного з Росією кордону складає 2,3 тис. км, обладнано майже 47%», - сказав Арсен Аваков.
Міністр внутрішніх справ додав, що в бюджеті закладений поетапний розвиток цього проекту: «Ми завершуючи облаштування кордону в Харківській області переходимо на наступну ділянку. Окремо хочу сказати, якщо хоча б половина грошей, які було витрачено на дискредитацію цього проекту, була витрачена на сам проект, ми б вже були на середині Луганської області».
За словами голови Державної прикордонної служби Петра Цигикала, інженерне облаштування кордону на сьогодні одне з головне завдань ДПСУ: «Це спрощує охорону державного кордону, зменшує кількість прикордонних нарядів безпосередньо на кордоні і це дуже ефективно. Харківська ділянка практично завершена, тут протиправна діяльність зведена майже до нуля. Але ми маємо прискорити темпи, щоб досягти таких результатів і на інших ділянках кордону з Росією».
Він зазначив, що ефективність прикордонної служби за останні два роки на харківській ділянці збільшилася в рази. «Наприклад,затримано 11 груп нелегальних мігрантів з організаторами, в 2,5 рази зменшилася кількість злочинів», - зазначив Петро Цигикал.
За його словами була збільшена щільність охорони кордону: «Ми створили відділення прикордонної служби. Ці відділення нараховують біля 30 осіб і практично перекривають кордон – 2 прикордонники на 1 кілометр. Раніше без інженерних споруд це було б не можливо».
Також він зазначив, що у зв’язку з тим, що в 2015-2017 роках було недофінансування проекту,його продовжено до 2021 року. В бюджеті на 2019 рік вже закладено 400 млн гривень, але очільник прикордонного відомства сподівається на додаткове фінансування.
Сам же екс-прем'єр України, лідер партії "Народний фронт" Арсеній Яценюк, за прем'єрства якого розпочалася реалізація проекту, заявив, що облаштування ділянки державного кордону цілком відповідає європейському рівню і проводиться вперше за історію української держави.
При цьому він наголосив, що за кілька років неможливо, як закидають критикани, облаштувати майже 2500 км кордону, та ще й в умовах недофінансування: "Розумію, що було порушено кримінальне провадження за зловживання на будівництві кордону. Тільки ж треба сказати правду, звідки це провадження - на підставі підпису Прем'єр-міністра України Арсенія Яценюка, який дав доручення Міністерству внутрішніх справ провести перевірку використання коштів державного бюджету.
Після цього новостворені органи роблять з цього дешеве політичне шоу. Якщо порушили закон – притягніть до відповідальності. Якщо не порушили закон – притягніть до відповідальності тих, які заявили про це порушення", - наголосив Арсеній Яценюк і підкреслив, що намагання певних політиків дискредитувати проект - це намагання дискредитації в цілому ідеї державного кордону.
Раніше Арсеній Яценюк, коментуючи звинувачення щодо будівництва «Стіни», наголошував, що проект розробляли спеціальні інститути за участю експертів з Ізраїлю і ЄС. «У світі давно не будують бетонних стін – це беззмістовно в добу новітніх військових технологій. Ізраїльська система захисту кордону називається Iron Dome – залізний купол. Або система комп’ютерного називається Firewall – вогняна стіна. Але це не проект проти танків. Це розумний кордон».
У МВС нагадують, що у 2015 році було затверджено план інженерно-технічного облаштування державного кордону, згідно з яким створювалась система охорони державного кордону. До системи включаються інженерні споруди вздовж державного кордону, облаштування опорних пунктів, розгортання нових підрозділів, придбання нової техніки, розгортання комплексів відеоконтролю та сигналізації.
Орієнтовна загальна вартість інженерно-технічного облаштування 1 км кордону Система інженерних споруд – близько 2 млн 500 тис. грн/км, яка включає протитранспортні рови, сітчаста огорожа по металевих стовпах, загородження із спіралі типу «Єгоза», контрольно-слідова смуга, рокадна дорога. Додатково на окремих напрямках окремі об’єкти (споруди, комплекси) і фортифікаційне обладнання комплекси відеоконтролю та сигналізації – близько 10 млн грн; обладнання пересувних бойових модулів – близько 15 млн грн; опорний пункт на 60 та 120 осіб – орієнтовно від 11 до 12 млн грн.