article

Прозорий бюджет Львова

вівторок, 26 червня 2018 р. о 13:34

65% – результат Львівської міської ради відповідно до попередньої оцінки рівня відкритості інформації про бюджетний процес. 

Такого висновку дійшли експерти Громадського партнерства "За прозорі місцеві бюджети" за результатами моніторингу в межах проекту "Підвищення прозорості бюджетного процесу на локальному рівні".

За параметром "відкритість інформації" вони дослідили усі етапи бюджетного процесу Львова: складання проекту бюджету, розгляд проекту бюджету та прийняття рішення про місцевий бюджет, виконання бюджету, підготовка та розгляд звіту про виконання бюджету. На першому етапі, "складання проекту бюджету" місто не отримало найвищих оцінок з таких причин:

– невчасно оприлюднений Прогноз доходів та видатків на плановий і наступні за плановим два бюджетні роки (пізніше ніж за 20 днів до розгляду з метою затвердження);

– оприлюднення додатків до Програми соціально-економічного розвитку не в повному обсязі.

Найвищу оцінку цього етапу отримав показник "Стратегія розвитку громади" – 100%.

Дослідження другого етапу бюджетного процесу у Львові продемонструвало такі результати:

– проект ухвали про бюджет міста на 2018 рік оприлюднили на сайті міста з обов'язковими додатками та пояснювальною запискою, проте з порушенням вимоги про опублікування проекту рішення за 20 днів до розгляду. Так, проект ухвали "Про міський бюджет м. Львова на 2018 рік" oприлюднили 14 листопада 2017 року, а 16 листопада 2017 року його вже ухвалили депутати Львівської міської ради;

– на сайті міста не опублікували бюджетні запити головних розпорядників бюджетних коштів;

– ухвалу про бюджет міста на 2018 рік вчасно розмістили на сайті в окремому розділі "Бюджет" з усіма додатками;

– паспорти бюджетних програм усіх головних розпорядників бюджетних коштів оприлюднили разом із наказом/розпорядженням про затвердження.

На етапі "Виконання бюджету" експерти проаналізовали процес внесення змін до міського бюджету, ведення та наповнення Єдиного веб-порталу використання публічних коштів, закупівлі, затвердження та розміщення титульних списків, відкритість інформації про комунальні підприємства міста. Аналіз цих показників демонструє такі результати:

– проекти ухвал про внесення змін до бюджету разом з додатками публікуються на інформаційному порталі депутатів Львівської міської ради в розділі "Проекти ухвал";

– не всі проекти ухвал про внесення змін до бюджету публікуються вчасно – за 20 днів до розгляду;

– не всі ухвали про внесення змін до бюджету оприлюднюються в повному обсязі та вчасно;

– в розділі "Бюджет" на сайті Львівської міської ради не розміщують рішення про внесення змін до бюджету, відсутня можливість переглянути усі рішення про внесення змін до бюджету на одній сторінці;

– не оприлюднюють актуальної версії бюджету з урахуванням всіх внесених змін;

– головні розпорядники бюджетних коштів зареєстровані на Єдиному веб-порталі використання публічних коштів, мають високий показник наповнення кабінетів;

– річний план закупівель оприлюднюють на сайті ради, проте без змін;

– титульні списки капітальних видатків затверджені та оприлюднені головними розпорядниками бюджетних коштів на їх сторінках на сайті;

– на сайті є окрема вкладка "Комунальні підприємства" в розділі "Влада", де знаходиться список комунальних підприємств міста з їх персональними сторінками. На персональних сторінках є інформація про назву, сферу діяльності, контакті відомості, статути, положення;

– не оприлюднено фінансові плани усіх комунальних підприємств, звіти про їх виконання, реєстр укладених договорів щодо робіт та послуг профінансованих з місцевого бюджету;

– не оприлюднено актуальної версії бюджету з урахуванням всіх внесених змін;

– головні розпорядники бюджетних коштів зареєстровані на Єдиному веб-порталі використання публічних коштів, мають високий показник наповнення кабінетів;

– річний план закупівель оприлюднено на сайті ради, проте без змін;

– титульні списки капітальних видатків затверджені та оприлюднені головними розпорядниками бюджетних коштів на їх сторінках на сайті;

– на сайті є окрема вкладка "Комунальні підприємства" в розділі "Влада", де розміщено список комунальних підприємств міста з їх персональними сторінками. На персональних сторінках є інформація про назву, сферу діяльності, контакті відомості, статути, положення;

– не оприлюднено фінансові плани усіх комунальних підприємств, звіти про їх виконання, реєстр укладених договорів щодо робіт та послуг профінансованих з місцевого бюджету.

Варто зазначити, що протягом проведення дослідження тривалий час не працював міський портал відкритих даних, – така ситуація унеможливила дослідити показник оприлюднення обов'язкових для бюджетного процесу наборів даних у машиночитному форматі. Відкритість інформації про квартальні звіти про використання бюджету, річний звіт, звіти про виконання паспортів бюджетних програм та Програми соціально-економічного розвитку досліджувались експертами на четвертій стадії "Підготовка та розгляд звіту про виконання бюджету", відповідно:

– на сайті опубліковані проекти ухвал та ухвали з додатками про затвердження квартальних звітів;

– оприлюднені проекти ухвали про затвердження річного звіту про виконання бюджету в повному обсязі з порушення вимоги завчасного розміщення проекту ухвали за 20 днів до розгляду;

– звіти про виконання паспортів бюджетних програм оприлюднені вчасно (до оприлюднення річного звіту про виконання бюджету), проте не з усіх бюджетних програм;

– вчасно оприлюднено звіт про виконання Програми соціально-економічного розвитку з обов'язковими додатками.

Підсумовуючи проаналізоване, задля підвищення рівня відкритості інформації про бюджетний процес в місті варто виконати певні рекомендації:

1) дотримуватись вимог оприлюднення проектів рішень/ухвал за 20 днів до розгляду, не виконання цієї законодавчої норми погіршило оцінки по багатьом критеріям;

2) вчасно оприлюднювати усі необхідні додатки разом з проектами рішень/ухвал;

3) опублікувати бюджетні запити головних розпорядників бюджетних коштів за 2017-2018 роки в розділі "Бюджет", створивши окрему вкладку "Бюджетні запити";

4) у вкладці "Бюджет Львова на 2018 рік" розділу "Бюджет міста" передбачити можливість перегляду актуального бюджету міста з урахуванням усіх змін, також рішення/ухвали про внесення змін до бюджету публікувати в окремій вкладці;

5) на персональних сторінках комунальних підприємств на сайті доповнити розміщенням фінансових планів усіх комунальних підприємств, звіти про їх виконання, реєстр укладених договорів щодо робіт та послуг профінансованих з місцевого бюджету.

Матеріал підготовано за результатами моніторингу в межах проекту "Підвищення прозорості бюджетного процесу на локальному рівні", що здійснюється Громадським Партнерством "За прозорі місцеві бюджети!" за підтримки Міжнародного фонду "Відродження".

авторка: Олена Заворотченко

Варіанти - онлайн газета новин Львова. Інший погляд на львівські новини та новини львівщини. Завжди свіжі новини про Львів, про львів'ян і не тільки. Тут новини у Львові оновлюються постійно.

Варіанти © 2012-2024