У п’ятницю, 30 січня, послухати різнопланову музику австрійського симфоніста запрошує слухачів Львівська обласна філармонія та виконавці з Америки – диригент Тарас Криса, мецо-сопрано Стефані Вайс разом із Академічним симфонічним оркестром Львівської філармонії.
Його називають «людиною, в якій втілилася найсерйозніша і чиста художня воля нашого часу» (Т. Манн). Саме цей великий австрійський композитор говорив, що для нього «писати симфонію – означає всіма засобами техніки будувати новий світ».
Музика Густава Малера дійсно відкриває перед слухачами цілий світ-спектр емоцій та нових барв. Бо ж його творчість завершує традицію філософського класико-романтичного симфонізму.
У програмі концерту звучатимуть два відомих твори митця.
Перший відділ представлений «Піснями мандрівного підмайстра» для голосу з оркестром. По суті цим твором починається ціла ера творчості Малера, у котрій відображаються роздуми про сенс життя, про його красу і цінності. У творі добре помітними є основні риси стилістики Малера – лаконічність, прозорість фактури, у циклі чітко прослуховується виразність оркестрових соло, котра не поступається за значенням мелодії голосу.
Четверта симфонія, що звучатиме у другому відділі концерту, займає в спадщині Малера абсолютно особливе місце. Вона справляє враження гумористичного прикладу творчої спадщини композитора. Власне, приводом до цього стала думка самого маестро, котрий неодноразово називав симфонію гуморескою. Існує досить відома думка, мовляв, «…якщо людина в моменті гумору, вирушаючи від маленького світу дійсності, пов'язує останній з нескінченним світом ідеалу, то виникає той сміх, в якому криються і скорбота, і велич». Саме ці слова, якими часто описують романтичну поезію, можна віднести до багатьох сторінок малерівської музики, й до цієї симфонії, зокрема.