Укрзалізницю хочуть позбавити права встановлювати ціни на перевезення.
Про це повідомляє УНІАН.
Міністерство інфраструктури має намір змінити систему тарифоутворення на перевезення пасажирів і вантажів залізничним транспортом, зокрема, зберегти регульовані державою тарифи і ввести вільні тарифи за домовленістю сторін, які буде формувати новий орган – Нацкомісія з регулювання транспорту, позбавивши тим самим цього права Держадміністрацію залізничного транспорту.
"Державні тарифи встановлюються на економічно обґрунтованому рівні, все, що економічно необґрунтовано, - це соціальний договір, хтось мусить за це заплатити, також має бути вільне тарифоутворення в нерегульованій сфері, все, що держава не регулює, буде вільно", - повідомив міністр інфраструктури України Андрій Пивоварський.
Згідно з розробленим Мінінфраструктури проектом закону про залізничний транспорт, розрахунки за послуги на залізничному транспорті, щодо яких не здійснюється державне регулювання тарифів, здійснюються за вільними тарифами, які визначаються за домовленістю сторін і не суперечать законодавству про захист економічної конкуренції.
У свою чергу, тарифи на послуги з перевезення пасажирів у соціальному сегменті перевезень встановлюються відповідно до умов договорів між відповідним центральним або місцевим органом влади і перевізником.
В даний час тарифи на перевезення вантажів у межах України є державно регульованими і розробляються "Укрзалізницею" спільно з Мінінфраструктури.
У свою чергу, за словами міністра, функції з держрегулювання тарифів на залізничному транспорті будуть передані новому органу - Національній комісії з регулювання транспорту.
"Нам необхідно реформувати систему тарифоутворення, але для того щоб це зробити, нам потрібно тарифоутворення відокремити від природної монополії, ми пропонуємо створити незалежний орган, який буде відповідати за тарифоутворення", - сказав Андрій Пивоварський.
У даний час, згідно з українським законодавством, гроші на ремонт і модернізацію залізничної інфраструктури мають виділятися з держбюджету, проте ця програма не виконується через відсутність коштів на її реалізацію.
"В "Укрзалізниці" і в держави грошей немає. За останні роки придбали лише три локомотива і добудували Дарницький міст у Києві, от і всі інвестиції. У нас буквально кожного дня виводиться з експлуатації локомотив, вік більшості - граничний, 30 років, більше вони не служать", - наголосив Андрій Пивоварський.
За словами міністра, публічне акціонерне товариство на базі "Укрзалізниці" буде відповідати за експлуатацію та модернізацію інфраструктури і перебуватиме у 100% держвласності без права відчуження.
Нагадаємо, тарифи на перевезення вантажів у межах України є державно регульованими і встановлюються Мінінфраструктури за погодженням з Мінекономрозвитку та Мінфіном.