Чудо-вояж майбутньою колією сихівського трамваю.
Дивовижна подорож казковим трамваєм у країну сірої досконалості та ремонту. Саме так можна назвати екскурсійний візит підданих Садового до найбільшого спального району Львова, де тривають ремонтні роботи з втілення у ландшафт легендарного трамваю на Сихів.
Притчева непостійність Садового дивовижним чином передається його підлеглим і тому мандрівка львівських журналістів невловимими слідами сихівського трамваю чомусь розпочинається під вікнами голови Львівської ОДА Олега Синютки, хоча згідно анонсу мала стартувати від Порохової вежі.
Тому доводиться трішки зачекати на інших представників четвертої влади, які йдуть від вежі Пороха до будинку його представника на Львівщині.
У цю мить можна подумати про те, наприклад, що ціна на оренду чудопоїзду, яким ми подорожували, розташовується десь біля позначки три тисячі гривень на годину.
Наша подорож у сихівську казку триває майже три години, ніхто не особливо не цікавиться прейскурантом чудо-поїзду, бо усі насолоджуються поїздкою на туристичному траспорті: розслаблено посміхаються зустрічному вітерцю, уявляють себе туристами і дивляться на усе навколо, немов не зі Львова.
Нашим гідом відремонтованими вуличками Львова стає директор ЛКП "Львівавтодор" Олег Береза. Він натхненно розповідає нам про проблеми з якими довелося зіштовхнутись під час будівництва, а також про шляхи їх героїчного подолання.
Наприклад, про старий колектор в аварійному стані, який вже встиг декілька разів завалитися.
"Під час будівництва, окрім колектора, у нас з'явилося ще дві ідеї: провести капітальний ремонт мосту на вулиці Хуторівка (в аварійному стані), а також зробити з’їзд з нього. Нині машини, які їдуть зі Стрийської, змушені заїжджати на Сихів і там накопичується велика кількість транспорту. А завдяки тому, що ми зробимо розв'язку, вони зможуть не заїжджати на Сихів, а проспектом Червоної калини їхати в центр", – зазначає Береза під вікном чудо-поїзду.
Під час першої зупинки відбувається урочиста прес-конференція, де лунають слова подяки Європейському Банку Реконструкції та Розвитку, який кредитом надав місту Лева левову частку фінансів – 12 мільйонів євро.
Серед подяк також можна дізнатись більш детальну інформацію про сам трамвайчик, маршрут якого сягатиме 11,5 кілометрів та матиме 24 зупинки, з яких 18 облаштують для людей з особливими потребами (згідно із вимогами німецького уряду, який надав Львову грант розміром 5 мільйонів євро).
Наступну зупинку ми робимо біля величезного колектора. Тут роботи виконані наполовину, втім завершити їх до запуску трамваю не встигнуть.
Завдяки тому, що будівництво колектора ведеться підземним шляхом, то воно борознитиме підземний простір Сихова вже під час того, як трамвай курсуватиме до кордонів Санта-Барбари.
Олег Береза впевнено запевнив нас, що завдяки новим серіальним технологіям новий колектор слугуватиме місту ще сто років, тобто якщо у нього заліз теперішній міський голова Андрій Садовий, то спокійно залазитимуть у його нетрі й наступні покоління львівських очільників.
Якщо, звичайно, когось із них не скинуть ударом ноги у цю сихівську спарту за якісь прогрішення перед львів'янами.
Скинуть, зафільмують і ще й сміятимуться.
Останньою зупинкою на шляху до щастя стає ринок Санта-Барбара з якого ще досі не виселились якась частина підприємців.
Вони мають до двадцятого вересня перенести свої павільйони до нового ринку на вулиці Антонича. Але поки що вперто стоять на заваді Березових обіцянок закінчити робити з навколишнього благоустрою також до двадцятого березня.
"Як тільки підприємці переїдуть на новий ринок, то там залишиться прокласти ще близько двісті метрів колії та розворотне кільце в кінці маршруту", – оголошує Береза і це його оголошення виразно наголошує на тому, що серіал зі Санта-Барбарою рано чи пізно закінчуються, і принцеса знаходить горошину під дупою.
Славнозвісне розворотне кільце знаходиться одразу за ринком. Для його побудови насипали дев'ять метрів землі, тобто висоту стовпів високовольтних електропередач. Тепер з цього знаменного пагорбу відкривається фантастичний краєвид на "Арену Львів".
У бонапартівських планах Берези, опісля трамваю на Сихів, ще можна відшукати прожект ще однієї трамвайної лінії до Стрийської (до футбольної арени), яку згодом планують з'єднати із кінцевою трійки на Княгині Ольги.
"Проекти вже є розроблені, дайте тільки фінансування і хоч завтра почнемо робити" – впевнено зазначає він, спокійно крокуючи іржавими рейках нової дороги.
Наполеонівські плани Берези може зруйнувати майбутня зима, вона, звичайно, вже не така як раніше, але все ще спроможна пощипати за щічки роззяв з молодої команди Садового, які чомусь постійно не готуються природних викрутасів.
Нагадаю, що відкриття трамвайної колії на Сихів попередньо запланували на середину листопада цього року, і на сьогодні, готовність проекту – 85 відсотків.