Нещодавно експерти з Codes.com, спираючись на результати опитувань Deloitte, провели власне невелике дослідження, щоб з'ясувати, наскільки економними стали українці після початку повномасштабного вторгнення та на чому економлять найбільше.
Codes.com – це агрегатор знижок, промокодів та акцій українських інтернет-магазинів, сайтів послуг, онлайн-казино тощо. Наприклад, ви можете знайти на сайті Codes купон улюбленого магазину, використати його під час замовлення та отримати знижку – все доволі просто.
Отже, згідно з результатами дослідження, найактивніше українці економлять на наступних категоріях:
- розваги;
- алкоголь;
- косметика;
- одяг.
Більш ніж половина опитаних говорять, що почали частіше готувати вдома, рідше відвідують заклади громадського харчування та не так часто замовляють доставку їжі. Плюс рідше користуються послугами таксі, а частіше – громадським транспортом. Водночас багато й тих, хто відкладає гроші на депозит, або ж активно донатить ЗСУ.
Дещо особлива картина складається в азартній індустрії. Річ у тім, що легалізація грального бізнесу в Україні відбулася лише у 2020 році, тому робити глибоке порівняння з попередніми періодами неможливо. Проте, за словами представників Codes, українці й тут шукають шляхи й інструменти зменшення витрат, як-от промокод Фавбет, бездепозитні бонуси в БК Vbet тощо.
Також в Codes звернули увагу, що все більше українців віддають перевагу саме онлайн-магазинам та онлайн-розвагам. Якщо у 2021 році традиційні офлайн-магазини обирали в середньому 81% покупців, то у 2022 році – лише 55%. За прогнозами багатьох експертів, уже цього року межа в 50% буде перетнута. Тобто більшість українців будуть віддавати перевагу саме онлайн-покупкам.
Найчастіше через інтернет купують побутову техніку, електроніку, одяг, взуття, косметику і товари, пов'язані з подорожами та туризмом. Що цікаво, найактивнішим днем тижня серед українських "шопоголіків" виявилася п'ятниця. За нею – середа та неділя. При цьому в п'ятницю більше замовлень робиться з комп'ютерів, а в середу та неділю – зі смартфонів. Наразі складно точно пояснити, чому існує така відмінність, але вона простежується вже доволі довгий час і особливо не змінюється.
Наостанок в Codes підкреслили, що прагнення українців до більшої економії – це позитивна тенденція, яка вже тривалий час характерна для жителів західних країн. Парадокс у тому, що європейці, не дивлячись на більші прибутки, у багатьох аспектах економніші за українців і не займаються марнотратством. Нам з вами ще є куди працювати у цьому напрямку, але загальна тенденція виглядає позитивно.