Під виглядом монетизації уряд розпочав згортання пільг, а фінансову відповідальність він переклав на місцеву владу.
Політична партія «Наш край» вимагає збільшити мінімальну соціальну норму та забезпечити регіони субвенцією на пільговий проїзд. Про це повідомила прес-служба «Нашого краю».
Нещодавно уряд ухвалив постанову «Про встановлення державних соціальних нормативів у сфері транспортного обслуговування». Під цією назвою він приховав згортання пільг для населення. У постанові йдеться про монетизацію пільг на проїзд. Однак, партія «Наш край» звертає увагу, що ця монетизація – це крок до згортання пільг.
За словами голови Львівської обласної організації політичної партії «Наш край» Мирослава Хом’яка, уряд перекладає фінансову відповідальність із себе на місцеву владу. Ця відповідальність прописана у Бюджетному кодексі, якій покладає на місцеву владу обов’язок фінансувати витрати на компенсацію пільговикам на транспорт. Складається ситуація, коли обов’язкові категорії пільговиків визначає центральна влада, а фінансувати їх мають з місцевих бюджетів.
Окрім того, урядова постанова встановлює так звану мінімальну соціальну норму у розмірі 30 поїздок в місяць.
«Тобто Уряд вважає, що людині достатньо їздити у справах лише 15 днів на місяць, а в інші дні – непотрібно. Ця норма – свідчення процесу згортання пільг», – зазначив Мирослав Хом’як.
Він додав: «Ми вимагаємо від влади не перекладати фінансування пільг на місцеві бюджети, а також збільшити соціальну норму щонайменше з 30 до 60 поїздок на календарний місяць, що відповідає потребам громадян переміщатись протягом місяця за потребами».