Депутат вважає, що у Львові необхідно впровадити продуману тарифну систему на проїзд.
Про це повідомив голова фракції Європейська Солідарність у Львівській міській раді Петро Адамик в інтерв'ю виданню "Експресо".
З середини грудня у Львові планують повноцінно запустити систему електронної оплати за проїзд у громадському транспорті та підвищити плату за проїзд, однак, за словами Петра Адамика, завершення впровадження нової форми оплати за проїзд в громадському транспорті не повинно стати додатковим фінансовим навантаженням для містян.
Він заявив, що запобігти цьому мало б впровадження продуманої всеохоплюючої тарифної системи на проїзд, яка сьогодні у Львові відсутня.
"Депутати підтримують і вболівають за те, щоб система е-квитка запрацювала у Львові якомога швидше. Однак ми виступаємо категорично проти того, щоб містяни сприймали впровадження е-квитка виключно як інструмент збільшення тарифів на оплату за проїзд. Навпаки, ця система, коли запрацює в повну силу, повинна оптимізувати тарифи так, щоб містянам було вигідно і зручно користуватись громадським транспортом. Безготівкова оплата проїзду не є е-квитком, якого очікують львів’яни" – зазначив Адамик.
Адамик вважає, що мешканців міста в абсолютній більшості цікавить скільки буде коштувати проїзд в транспорті, а не те, чи буде він у google, чи apple додатку, чи ще чимось іншим.
"Перевезення мешканців Львова, першочергово, є соціальною послугою, якою містян забезпечує влада міста. Так само як у випадку з водопостачанням, вуличним освітленням чи дорогами та благоустроєм. Впровадження е-квитка повинно не збільшити, а зменшити в рази витрати людей на проїзд. З рештою, саме задля цього мешканці вже інвестували 10 млн євро в цей проєкт у Львові" – пояснив Петро Адамик.
Депутат наголосив, що якщо запуск е-квитка передбачає скасування існуючих тарифних планів та не пропонуватиме альтернативних, то для мешканців міста це означатиме погіршення умов.
"Запуск е-квитка без впровадження довготривалих (тижневих, місячних, річних) тарифних планів, які дозволять користувачу платити менше, стане нічим іншим як черговою маніпуляцією, спробою вчергове невмотивовано залізти в кишеню містян.
Вихід я бачу у зміні підходів у відносинах між владою міста, яка виступає замовником послуги перевезень, і перевізниками. Потрібно відійти від оплати цієї послуги, яка нині у Львові розраховується від кількості пасажирів, та впровадити оплату із розрахунку витрат перевізника за 1 км проїзду. У Львові вирішення цього завдання полегшується тим, що 90% транспортних перевезень здійснюється комунальними транспортними компаніями" – розповів Петро Адамик.