Кожен водій має вміти встановлювати оливний фільтр.
Це обов'язкова та дуже проста процедура, за яку просто прикро віддавати гроші. Однак помиляються ті, хто думають, що процес установки зрозумілий інтуїтивно і з цим можна впоратися без жодних інструкцій. Відсутність досвіду в установці та легковажний підхід призводять до помилок та пошкодження фільтра. Добре, якщо ви одразу виявите це: тоді можна просто замовити на маркетплейсі новий оливний фільтр для Ланоса. Гірше буде, якщо неправильно встановлений фільтр непомітно порветься усередині. Це може призвести до поломки автомобіля.
На початку необхідно перевірити, щоб на новому фільтрі були встановлені всі необхідні ущільнювачі. Потім слід очистити поверхню місця встановлення від старих ущільнювачів та від старої оливи. При цьому зверніть особливу увагу на якість очищення поверхні, щоб сміття та пил звідти не потрапили у двигун.
Далі потрібно нанести невелику кількість свіжої оливи на гумове кільце нового фільтра. Це забезпечить краще прилягання фільтра до поверхні місця встановлення, а також захистить ущільнювач від тертя та зношування.
Дотримуйтесь послідовності дій під час встановлення. Загальноприйнятий спосіб — повернути фільтр вручну, не затягуючи його до кінця. Після цього потрібно затягнути фільтр ще на пів оберта, але вже не руками, а за допомогою спеціального інструменту. Фахівці використовують спеціальний ключ для фільтрів у формі стрічки. Ця стрічка охоплює фільтр, дозволяючи міцно затягнути його без ризику пошкодити корпус чи різьблення. Важливо затягнути фільтр досить міцно, щоб він не відкрутився від вібрації під час експлуатації, але при цьому не перетиснути його, щоб не пошкодити кільце ущільнювача і не викликати витоку оливи. Якщо у вас немає ключа для фільтрів, можна скористатися ременем або ланцюгом, але в цьому випадку установка може бути не такою надійною та безпечною.
Після встановлення запустіть двигун на кілька хвилин, щоб перевірити, чи немає витоків оливи. Якщо витоку немає, можна закріпити фільтр остаточно.
Чи варто перед встановленням обробляти мастилом сам фільтр? Це дискусійне питання серед водіїв, проте фахівці рекомендують подібну процедуру лише в тому випадку, якщо фільтр поставляється без окремої упаковки. Для упакованих оливних фільтрів додаткова обробка не потрібна. Більш того, обробка може призвести до пошкодження ущільнювальних елементів та зменшення ефективності фільтрації.