Над мототрасою Майорівка нависла загроза небажаної приватної забудови.
Громадські активісти, які є прихильниками розвитку мотоспорту у Львові, запропонували проєкт створення стадіону екстремальних видів спорту напротивагу приватній забудові. Їхню ініціативу підтримали депутати Львівської міської ради, а також виконавча влада міста.
Вони переконані, що сучасний стадіон екстремальних видів спорту поблизу території мотокросу "Майорівка" збереже територію від небажаної забудови.
У Львові на вулиці Медової печери, поруч з Винниківським лісопарком, з 1950-х років функціонує унікальна та легендарна траса для занять мотокросом – мототраса "Майорівка" довжиною майже 2 кілометри.
На мототрасі організовували 5 етапів чемпіонатів світу – у 1963, 1964, 1968, 1970, 1976 роках, а також безліч чемпіонатів СРСР, України, різноманітних міжнародних кубків.
1970 року на мототрасі "Майорівка" відбувся шостий етап Чемпіонату світу в класі 250сс – Гран-прі СРСР, який був найвизначнішою подією для мотокросу. У чемпіонаті брали участь такі зірки та легенди мототросу як Г. Моісєєв, В. Кавінов, Ж. Робер, Н. Гебоерс, Х. Міколла та інші. В. Кавінов став срібним призером Гран-Прі СРСР на чемпіонаті 1970 року. У десятку найсильніших даного чемпіонату потрапили В. Краснощоков, М. Растворцев та А. Мандриченко.
На мототрасі "Майорівка" колись існувала мотоциклетна технічна база ДОСААФу. Тут були технічні бокси, які використовувались для зберігання та обслуговування техніки, рампи, естакади, зали для тренувань, територія для проведення навчальної їзди спортсменів.
За часів незалежності України мототраса неодноразово приймала регіональні та Всеукраїнські змагання з мотокросу.
Сьогодні у Львові є 4 мотоклуби, які постійно розвиваються: ГО "Мотоклуб "Зазір'я", ГО "Винниківський клуб мотоциклетного спорту "Драйв"", Львівська міська громадська організація "СКА-Спідвей", спортивний клуб "Сокільники – Екстрім". За кожен клуб виступає майже 15-20 спортсменів.
Мотоклуб "Зазір'я" відновив трасу, яка була аналогом траси чемпіонату світу 1970 року. Також клуб за підтримки Львівської міської ради провів масштабні змагання з мотокросу у рамках програми "Відкриті кубки Львова".
У змаганнях з мотокросу на Відкритому Кубку Львова, які проводились протягом 2017-2019 років, щороку брали участь понад сто спортсменів, серед яких були представники України, Польщі, Білорусії, Молдови, Естонії, Латвії. За перебігом змагань спостерігало близько 20 000 глядачів, а за трансляцією змагань – майже 35 000 глядачів.
Головний організатор "Відкритого Кубка Львова" з мотокросу, президент ГО "Мотоклуб" та "Зазір'я" Володимир Муха переконаний, що мотокрос – це спорт, який переходить від батька до сина, а згодом формуються й близькі родинні відносини з іншими учасниками змагань. Тому важливо, щоб територія траси на Майорівці залишилася і її не забудували.
"Траса "Майорівка" не має аналогів в Україні. Вона досить рельєфна, має перепад висот та досить складні елементи. Ми б хотіли над нею працювати. Одна траса ще не формує увесь комплекс, який є необхідним, щоб розмістити спортсмена, провести певні технічні роботи та його обслуговування. Раніше там ще розміщувалися бокси та коментаторські кабіни.
До нас на навчання приходять діти з трьох років, так можна виховати спортсмена. У півторарічному віці вони сідають на велосипед-бігунок, а в три на мотоцикл. Ми їм надаємо техніку, екіпірування та навчаємо. Найменших ми вчимо безплатно, а старших – залежно від потреб та вимог. Своїми зусиллями ми приводимо у цей спорт в рік до 10 дітей, які не лише намагаються, а я й починають жити цим спортом.
Змагання з мотокросу – це наймасовіші змагання у Львові, що збирають понад 25 тисяч глядачів коло екранів. Їх можна розвернути до 100 тисяч, якщо проводити міжнародні змагання, оскільки закордоном цей вид спорту надзвичайно популярний, а у нас же після розпаду Радянського Союзу він почав занепадати.
Нам потрібна інфраструктура, з елементарного, щоб мати де вмити техніку, на міжнародні змагання команда привозить зі собою великий рефрижератор, який треба десь залишити, а ще різноманітні технічні бокси, зали для розміщення суддів. Хочеться, щоб траса не щезла, адже для її існування над нею необхідно працювати. Ми познайомилися з великою кількістю місцевих мешканців та налагодили з ними чудові відносини, і вони задоволені нашими ініціативами, оскільки ми прибираємо не лише трасу, але й територію довкола, робимо доступними стежки.
Ми маємо велике бажання, щоб уся територія була розрахована на спортивний розвиток молоді – організувати бігові доріжки, спортмайданчики, і навіть майданчики, де можна вигуляти собаку на цій території не були б зайвими, адже потенціал "зеленого відпочинку" невичерпний.
Ми намагалися перенести свої заняття на інші точки, оскільки чудово розуміємо, що місто розширяється, але жодна інша траса не притягує таку кількість людей. На щастя, ми завжди відчуваємо підтримку від Петра Адамика, коли звертаємось, а також й від управління молоді і спорту Львівської міської ради", – розповів кореспонденту Варіантів Володимир Муха.
Представники спортивного мотокросу переконані, що Львів з такою унікальною мототрасою як "Майорівка", що знаходиться безпосередньо у самому місті, не повинен її втратити, а навпаки, на її базі необхідно здійснювати розвиток та популяризацію мотовелокросу та супутніх екстремальних видів спорту, для чого потрібно створити на базі наявної мототраси новий осередок розважальних і екстремальних видів спорту – стадіон екстремальних видів спорту, що стане сучасним місцем для екстремальних видів спорту, відпочинку на відкритому повітрі та спілкування.
Активісти розробили концепцію ревіталізації мотокросової траси шляхом реконструкції під стадіон екстремальних видів спорту, що буде комплексом споруд, призначених для проведення навчальної та тренувальної роботи з веломотокросу.
Проєкт передбачає будівництво спортивно-площинних споруд, спортивно-видовищні споруди, спортивне ядро та арена з місцями для глядачів, комплекс приміщень для глядачів, мототраса та майданчики для тренувально-навчальної їзди, дитячі майданчики, а також інші відкриті та криті спортивні споруди з допоміжними приміщеннями та територіями, що дозволить розвивати такі екстремальні види спорту як: мотокрос, памп трек, скейтпарк, паркур, веломотокрос.
Для комфортного проведення часу відвідувачів також пропонують відкрити спортивні кафе, магазини зі спортивним спорядженням та інвентарем, лаунж-зони. Реконструкція траси можлива зі залученням коштів місцевого бюджету та спонсорських внесків зацікавлених осіб.
На початку лютого 2022 року депутати Львівської міської ради прийняли рішення про зонування Личаківського району у районі вулиці Медової Печери та змінили функціональне призначення території мототраси "Майорівка" з прилеглої території на рекреаційну зону активного відпочинку. Це рішення має зберегти території від житлової забудови. Адже такі спроби постійно вносилися раніше на розгляд депутатів Львівської міськради. Наступним крокои має бути закріплення земельної ділянки чинної мототраси та прилеглої території за ЛКП "Спортресурс" на праві постійного користування.
Закріплення земельної ділянки чинної мототраси та прилеглої території за ЛКП "Спортресурс" на праві постійного користування та надання послуг оренди згаданим вище громадським організаціям, які займаються спортивним мотокросом, має стати гарантією того, що мототраса "Майорівка" використовуватиметься для розвитку мотокросу та спортивно-рекреаційної інфраструктури.
І тут немає бути інших спортивних проєктів та об'єктів, що можуть стати власниками цих територій та реалізовувати, на думку членів громадської організації, схеми зі забудовою в рекреаційних зонах.
Для розвитку мотокросу необхідна не лише територія, що знаходиться впритул до траси, але й дещо більша, щоб мати змогу проводити змагання та залучати до змагань вболівальників, а також розвивати всю необхідну інфраструктуру довкола.