Звіт народного депутата України VIII скликання Ігоря Васюника.
Звіт народного депутата України VIII скликання Ігоря Васюника (листопад 2014 року – лютий 2018 року).
Обраний до Верховної Ради України VIII Скликання від партії "Народний Фронт" (№17 у виборчому списку).
Фракція – "Народний фронт", перший заступник голови комітету Верховної Ради України з питань транспорту.
Член груп з міжпарламентських зв'язків із: Литвою, Японією, Польщею, Ліваном, Китаєм, В'єтнамом, Ізраїлем.
Зареєстровано законопроектів та постанов – 85
- щодо використання української мови як державної, забезпечення розвитку та використання мов національних меншин в Україні (з/п №5556, 5670-д, 6348);
- щодо надання права органам місцевого самоврядування обмежувати продаж алкоголю в нічний час (з/п №3149);
- щодо особливостей оподаткування тютюнових виробів (з/п №6683-1);
- щодо скасування депутатської недоторканності (зміни до Конституції України) (з/п №6773);
- щодо реформування залізничного транспорту в Україні за європейськими стандартами (з/п №7316);
- щодо аудиту безпеки автомобільних доріг (з/п №7320);
- щодо здійснення габаритно-вагового контролю на дорогах та надходження коштів від здійснення контролю (з/п №7318, 7319);
- щодо врегулювання розміщення внутрішньої реклами, реклами на транспорті та соціальної реклами (з/п №3642);
- щодо звільнення учасників АТО від сплати авансового внеску для проведення виконавчих дій (з/п №6112);
- щодо забезпечення загальнодоступності даних містобудівного кадастру (з/п №2395а);
- щодо заборони ввезення на український ринок друкованої продукції з території держави-агресора – Росії (з/п №6291);
- щодо закріплення на конституційному рівні, що основою аграрного устрою України є фермерське господарство (з/п №6236, змін до статті 41 Конституції України);
- про зміну економічної політики держави для захисту національних інтересів, розвитку економіки, подолання масової бідності та підвищення рівня життя громадян України (з/п №6346);
- щодо дотримання учасниками ринку автомобільних вантажних перевезень норм законодавства в частині вагових та габаритних параметрів транспортних засобів (з/п №6644);
- про внутрішній водний транспорт (з/п №2475а);
- та інші.
Ухвалені в першому читанні – 9
- щодо збереження пам'яток культурної спадщини ЮНЕСКО в Україні (з/п №1553);
- щодо транскордонного співробітництва (з/п №6085);
- щодо реформування сфери паркування транспортних засобів (з/п №5364)
- щодо уточнення порядку компенсацій за оплату комунальних послуг гірникам (з/п №1634);
- щодо сприяння розвитку судноплавства в Україні (з/п №2712);
- та інші.
Ухвалені в цілому – 11
- щодо забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків (з/п №1076);
- щодо додаткових гарантій у сприянні працевлаштування учасників АТО (з/п №2095а-д);
- щодо впровадження електронного квитка в міському пасажирському транспорті (з/п №4121);
- щодо підприємств залізничного транспорту, майно яких розташоване на території проведення антитерористичної операції (з/п №5428);
- щодо мовних квот в ефірі українських радіо та телебачення (з/п №5313);
- щодо коефіцієнтів "зеленого" тарифу для електроенергії, виробленої з використанням альтернативних джерел енергії (з/п №5129);
- щодо створення Державного дорожнього фонду (з/п №4014а);
- щодо удосконалення механізму фінансування дорожньої галузі (з/п №4015а);
- про відзначення 200-річчя Національного університету "Львівська політехніка";
- та інші.
Депутатські звернення – 1084
- щодо виділення коштів для реставрації комплексу споруд собору Святого Юра у м. Львові. З державного бюджету вже надійшло 20 млн грн на реставрацію;
- щодо розповсюдження та популяризація україномовної музики, а саме підтримки реалізації україномовного проекту "Українська пісня / Ukrainian Song Project". Уряд виділив фінансування для проекту;
- щодо реконструкції Львівського обласного клінічного перинатального центру;
- щодо розслідування обставин зникнення експонатів із фондів Львівської національної галереї мистецтв ім. Возницького;
- щодо реформування військової освіти та збереження Національної академії сухопутних військ ім. Гетьмана П.Сагайдачного;
- щодо розробки Львівської міської програми поводження з твердими побутовими відходами та впровадження Меморандуму щодо поводження з твердими побутовими відходами;
- щодо корупції в ПАТ "Укрзалізниця";
- щодо збереження та розвитку пам'яток ЮНЕСКО в Україні;
- щодо захисту законних прав та інтересів фізичних та юридичних осіб;
- щодо захисту прав учасників АТО, зокрема, щодо будівництва доступного житла для учасників бойових дій;
- щодо державного захисту та підтримки української мови;
- щодо незаконного будівництва;
- щодо затягування розгляду кримінальних справ та бездіяльності органу досудового розслідування;
- щодо обмеження продажу алкоголю у нічний час;
- щодо підтримки культурного середовища м. Львова;
- щодо соціального захисту мешканців м. Львова;
- щодо збільшення розмірів освітньої субвенції на 2018 рік для місцевих бюджетів Львівської області;
- щодо монетизації пільг;
- щодо проблемних питань місцевих бюджетів Львівщини;
- інше.
Депутатські запити – 55
- щодо необхідності розроблення та затвердження Загальнодержавної цільової програми передачі гуртожитків у власність територіальних громад;
- щодо нагальної необхідності виділення коштів для здійснення ремонту Львівської обласної дитячої клінічної лікарні (ЛОДКЛ "ОХМАДИТ");
- щодо тривалого розслідування факту трагічної загибелі видатного державного діяча сучасної України В'ячеслава Чорновола та Євгена Павлова;
- щодо забезпечення приміщеннями Державної установи "Інститут патології крові та трансфузійної медицини Національної академії медичних наук України" з метою створення центру трансплантації кісткового мозку;
- щодо фінансування реконструкції Львівського обласного клінічного перинатального центру,
- щодо присвоєння імені Климентія Шептицького Музею народної архітектури та побуту у Львові;
- щодо розслідування причин бездіяльності, що призвели до трагедії на Грибовицькому сміттєзвалищі Львівської області та законодавчого врегулювання у сміттєвопереробній галузі.
- щодо перевірки наявності у народних депутатів України громадянства (підданства) іноземної держави;
- щодо надання повної інформації про проведення конкурсу щодо вибору інвестора для будівництва та експлуатації комплексу з утилізації (перероблення) твердих побутових відходів на території Миколаївського району Львівської області (на ділянці Роздільського ДГХП "Сірка") та врахування думки місцевих громад при його проведенні;
- щодо необхідності розроблення та затвердження державної цільової програми підтримки учасників бойових дій та їхнім сім'ям;
- щодо необхідності підвищення якості та доступності медичних послуг;
- щодо реалізації Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку",
- щодо відновлення національного радіомовлення на території Донецької та Луганської областей.
- інше.
Справа 24-ї "Залізної бригади"
"Відшкодувати державі 4,8 мільйонів гривень" за триразове харчування військових – саме таку суму "збитків" аудитори Міноборони нарахували командирові 24-ї окремої механізованої бригади, полковнику Анатолію Шевченкові (постійне місце дислокації частини в м. Яворів). Військові легендарної "Залізної" бригади, яка в 2014 році однією з перших виступила проти російської армії і зупинила наступ ворога, виявились заручниками неврегульованої нормативно-правової бази.
Аудитори вирішили, що командування частини не мало право годувати військових за державний кошт тричі на день, а лише один раз. При цьому аудитори посилались на постанову уряду, яка регулює порядок харчування військових у мирний період (!) і передбачає харчування контрактників один раз на день. У подібній ситуації опинились командири багатьох частин по всій Україні. Для тилових "щурів" в особі перевіряючих, як з'ясувалось, війни в Україні немає.
Звернулись до суду. Рішення судів кількох інстанцій – дії перевіряльників протиправні.
Детальніше – "Навіщо державі годувати військових, якщо в Україні і так "немає" війни".
Боротьба за Львівську військову академію
"Боротьба за збереження Національної академії сухопутних військ у Львові – була важкою. План по знищенню одного з найкращих військових вишів України був запущений ще при Януковичу: тоді кілька факультетів підготовки курсантів перенесли з Львова до інших міст. І вже в 2017 році нове керівництво Міноборони України фактично продовжило приховане, повзуче і гібридне знищення одного з найкращих військових навчальних закладів України.
У період війни вони хотіли перенести ще частину факультетів в інші міста, де навіть не має необхідної матеріально-технічної бази для підготовки офіцерів. Це могло не лише зруйнувати перспективи створення видового навчального закладу Сухопутних військ за прикладом країн НАТО, а й знищити потужну військову школу.
Спільна, жорстка позиція з колегами-народними депутатами, підтримка волонтерів та усіх небайдужих проти гібридного знищення академії сухопутних військ дала свій результат – Міноборони відклало так зване "реформування" академії".
Детальніше – "Що відбувається навколо Національної академії сухопутних військ у Львові".
Дороги європейської якості
"Якісна дорожня інфраструктура України – це вагомий чинник стабільного розвитку економіки нашої держави. Для акумулювання коштів на масштабне будівництво доріг парламент ухвалив закон про створення державного Дорожнього фонду та визначив джерела його наповнення для розвитку автошляхів. Зокрема, цього року на проведення дорожніх робіт надійде близько 40 млрд. грн, 2019 року – понад 51 млрд. грн, 2020 року – 69,8 млрд. грн.
Проте важливим залишається питання ефективно використання цих коштів. Зокрема, важливе питання "Чому Україна не будує доріг з гарантійним терміном 20-25 років так як у країнах ЄС?" – ми нещодавно піднімали на круглому експертному столі в комітеті ВРУ з питань транспорту. В Україні нові дороги в кращому випадку без ремонту слугують максимум 5 років, тоді як у США та країнах Європи гарантійний термін доріг не менше 20 років. Зокрема, дискусія стосувалась переваг та недоліків будівництва цементобетонних доріг в порівняні з асфальтобетонними.
Детальніше – "Бетон чи асфальт. Україні потрібні дороги з терміном експлуатації 20-25 років".
Покращення роботи громадського транспорту
"Розбиті та поламані автобуси, трамваї, які горять на маршруті, непрозорість роботи приватних та комунальних перевізників громадського транспорту: всі ці чинники стали поштовхом для напрацювання, а згодом ухвалення закону щодо впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду (Е-квиток) в міському пасажирському транспорті (№ 4121).
Цей закон не просто впроваджує Е-квиток в громадському транспорті, це змусить систему громадських перевезень запрацювати ефективно та прозоро за стандартами цивілізованих країн. Це підвищить безпеку на дорозі, буде реальний облік пасажиропотоку, дозволить вивести кошти з "тіні", це шлях до зручного способу оплати за проїзд – банківською карткою, через мобільний телефон, тощо. Нарешті ми зупинимо таке ганебне явище, коли пенсіонерів водії маршруток виганяють з транспорту, не буде фальшивих пільгових проїзних.
Це – реальна реформа згідно з європейськими принципами, яка матиме вплив на економіку в масштабах всієї країни. Причому неважливо: це комунальний перевізник чи приватне підприємство. Можна буде оцінити реальних обіг коштів, а відповідно – оцінити обґрунтованість тарифів на перевезення та можливості оновлення автопарку перевізника".
E-mail Ігоря Васюника: Vasiunyk.Ihor@rada.gov.ua,
ihorvasiunyk.press@gmail.com
Фейсбук Ігоря Васюника
Ютуб Ігоря Васюника
Інстаграм Ігоря Васюника
Матеріали надала прес-служба народного депутата Ігоря Васюника