У Карпатах завершуються підготовчі роботи до будівництва нового двоколійного Бескидського тунелю - вони виконані вже на 90%, а закінчити їх планують восени. Врізка тунелю розпочнеться після затвердження проекту Кабінетом Міністрів України.
Про це повідомляє Міністерство інфраструктури України.
За словами начальника відокремленого відділу з будівництва Бескидського тунелю Володимира Харлана, оскільки спорудження Бескидського тунелю вестиметься безперервно у три зміни, то сформовано достатній запас будівельних матеріалів.
Для будівництва тунелю буде використано понад 81 куб. метр бетону та понад 7 тис. тонн армованих конструкцій. Будматеріали постачатимуть українські виробники.
Залізничники облаштовували склади для піску, щебеню, змонтували ємності для зберігання цементу. Утворено склад вибухових речовин, за допомогою яких відбуватиметься проходження гірської породи.
Підвозитимуться матеріали дорогою, яку проклала Львівська залізниця. Крім того, буде споруджено 300 м бетонного покриття до відвалу гірської маси з пройденого тунелю. Натомість генпідрядник завершуватиме прокладання 150 м дороги до порталу. На виконання цих робіт знадобиться приблизно місяць.
За підрахунками фахівців, для проходки тунелю і закріплення нижнього та верхнього склепінь знадобиться 960 днів. Інженерна споруда довжиною 1 тис. 800 м і діаметром майже 11 м пролягатиме на глибині 180 м від поверхні Бескидського хребта. Внутрішні роботи виконуватимуть залізничні підрозділи, зокрема, вони прокладуть колії, мережі зв’язку тощо.
Новий тунель буде обладнано сучасними приладами робочого та аварійного освітлення, вентиляцією, відеонаглядом, контрольними датчиками визначення рівня шкідливих газів, а також постійним моніторингом внутрішнього стану, засобами пожежної безпеки і системою антикорозійного захисту.
Довідка
Для України Бескидський тунель має стратегічне значення, оскільки цим маршрутом перевозяться вантажі до західного кордону країни, а також понад 40% транзитних вантажів у напрямку Західної і Центральної Європи.
Бескидський тунель розташований на напрямку перспективного розвитку сполучення Москва – Відень колії 1520 мм на 1637-1638 км перегону Бескид – Скотарське Львівської залізниці. Одноколійний Бескидський тунель розташований на електрифікованій двоколійній дільниці.
Тунель був збудований за часів Австро-Угорської імперії 1886 року і на сьогодні є бар’єрним місцем V Критського Міжнародного транспортного коридору, який проходить по території Італії, Словенії, Угорщини, Словаччини, України та Росії (Трієст-Любляна-Будапешт-Братислава-Ужгород-Львів), оскільки це єдина одноколійна дільниця на усій його довжині. Через деформацію обробки, руйнування дренажної системи та невідповідність габариту діючим нормативним вимогам тунель вичерпав свій експлуатаційний ресурс.
Згідно з проектом, який розробила Будівельна асоціація «Інтербудмонтаж – Україна», новий тунель будуватимуть паралельно із існуючим на відстані 30 метрів від нього. Ширина тунелю становитиме 10,5, висота – 8,46 м. Новий тунель буде довшим за існуючий – становитиме 1822 м, тоді як протяжність старого тунелю – 1746 метрів. Двоколійний Бескидський тунель буде другим в Україні за довжиною після Лутугинського (Донецька залізниця).