Комітет з питань транспорту та зв’язку Верховної Ради сьогодні ухвалив рішення звернутись до прем’єр-міністра України щодо доцільності перебування Дениса Антонюка на посаді голови Державіаслужби України.
Про це повідомила прес-служба народного депутата України, першого заступника голови Комітету ВРУ з питань транспорту та зв’язку Ігоря Васюника.
Відповідне рішення ухвалено за рекомендацією робочої групи Комітету з питань транспорту, яка з 16 червня 2015 року вивчала ситуацію, що склалася в авіаційній галузі.
Як повідомляє Ігор Васюник, розглянувши на засіданнях від 16.06.15 та 30.06.15 питання діяльності Державіаслужби, робоча група встановила:
1. Керівником Державіаслужби одноосібно прийнято рішення про незастосування Правил надання та анулювання прав на експлуатацію повітряних ліній, затверджених наказом Мінінфраструктури № 245 від 23.04.13, який в судовому порядку був визнаний чинним станом на момент прийняття Протоколів комісії з формування та реалізації державної політики щодо експлуатації повітряних ліній № 15 та № 16, заблокувавши надання та анулювання прав на повітряні лінії на тривалий час.
2. Державіаслужбою ведеться неналежна нормотворча робота щодо імплементації в національне законодавство України вимог та стандартів авіаційного законодавства ЄС.
3. Недбалість голови Державіаслужби призвела до незабезпечення надходжень до Державного спеціалізованого фонду фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях та завдала значної шкоди Державному бюджету України.
4. Системні порушення міжнародних норм та національного законодавства України створені з метою монополізації авіаційного ринку на користь однієї авіакомпанії-монополіста. Протягом останнього часу виникали скандальні ситуації, які заподіювали шкоду репутації України при призначеннях авіаперевізників від України відповідно до міжурядових угод про повітряне сполучення.
«Мало місце системне порушення вимог міждержавних урядових Угод про повітряне сполучення (Ісламська Республіка Іран) – призначення і лобіювання інтересів авіакомпанії «МАУ» в порушення вимог статті 3 п. 1 та статті 13 п. 3 Угоди про повітряне сполучення з Ісламською Республікою Іран на маршруті Київ-Тегеран-Київ, а також порушення свого ж наказу від 24.10.2014 № 686 – при наданні дозволів для польотів авіакомпанії «МАУ» за маршрутом Київ-Амман-Київ без отримання права на експлуатацію повітряної лінії, адміністративний тиск на членів комісії. Системний зрив міжнародних регулярних рейсів, нанесення моральних і матеріальних збитків компанії – конкуренту МАУ. До прикладу, «UM Air», «Бєлавіа» тощо», - повідомив Ігор Васюник.