Синютка вже майже півроку вагітний обіцянкою реконструювати перинатальний центр у Львові.
Зі всіх починань голови Львівської ОДА Олега Синютки ця виявилась найбільш скандальною і проблемною до втілення.
Жодних термінів реконструкції Львівського обласного клінічного перинатального центру, з озвучених Олегом Михайловичем, так і недотримано. Саме тому лікарі Центру постійно й пікетують обласну владу, а депутати Львівської облради, пасивність яких останнім часом зашкалює, навіть насмілились створити комісію, що наглядає над тим, як Синютка вирішує проблему реконструкції.
Провладні нардепи з групи Львівщина безперестанку намагаються пришвидшити початок ремонтних робіт і тиснуть в цьому питанні на голову ЛОДА, оскільки їм треба звітуватись перед виборцями.
Поміж тих, хто прискіпливо слідкує за цією справою, можна навіть помітити нардепа від опозиції Ігора Шурму, який взяв під особистий контроль питання реконструкції перинатального центру у Львові в частині використання грошей з державного бюджету.
Варто нагадати, що на початку 2015 року урядом з державного бюджету було виділено 45 мільйонів гривень на реконструкцію перинатального центру у Львові. Добитися цієї суми вдалося львівським нардепам, і ходять чутки, що особливо підметушилися у цьому питанні Богдан Дубневич й Ігор Шурма (завдяки профільним комітетам ВРУ).
Також зусиллями нардепів від Львівщини з уряду вдалось витягнути обіцянку про надходження цих грошей в четвертому кварталі цього року (по 15 мільйонів на три місяці: жовтень, листопад і грудень).
Станом на сьогодні, як розповів голова спеціальної комісії облради Ярослав Качмарик, вдалося залагодити питання погодження Кабміном нової проектно-кошторисної документації реконструкції Центру, загальна вартість якої зросла до 170 мільйонів гривень. Очікується, що вже цього тижня будуть оголошені торги на визначення генерального підрядника для проведення робіт з реконструкції.
Отож шанси на те, що роботи з реконструкції все ж розпочнуться цього року, теоретично залишаються. Попри великі сумніву, можна навіть допустити, що за три місяці будівельникам вдасться освоїти 45 мільйонів гривень, але відкритим питання залишається щодо того, що ж реально вони встигнуть зробити за такий короткий термін і чи буде належною якість виконання робіт?
Попередня спроба провести в 2013 році роботи з реконструкції цього об'єкту завершилася лише погіршенням його стану, тобто це можна назвати банальною аферою з державними коштами. У 2014 році з невідомих причин попередники Синютки не зміг витратити 20 мільйонів гривень, що були виділені на реконструкцію центру.
Однак жоден державний чиновник так і не був притягнутий до відповідальності ні за корупцію, ні за профнепридатність. Не чути про такі ініціативи й з кабінету Олега Синютки.
Враження таке, що Олег Михайлович, якій в багатьох питаннях діє рішуче, достатньо пасивно поводить себе в ситуації з реконструкцією центру, і тим самим ставить під сумнів успішне завершення цього проекту.
У ситуації, коли заздалегідь, тобто ще в лютому, було відомо про те, що державне фінансування затверджено (інакше ніхто б серйозно цим не займався), але живі кошти надійдуть у область лише наприкінці року, Синютка, наприклад, міг би з власної ініціативи знайти підрядника, який розпочав роботи з реконструкції Центру за власні, тобто кредитні кошти одразу ж після затвердження нової проектно-кошторисної документації, тобто у серпні. Але чомусь губернатором цього не зробив.
Хоча, такий підхід не є новим для нього, бо дороги на Львівщині ремонтуються саме так – підрядники вкладають власні кошти, котрі держава потім їм повертає, а інколи й не повертає роками, на підставі актів виконаних робіт. І Олег Синютка особливо активно піариться на таких ремонтах доріг.
Ще однією загрозою зриву реконструкції перинатального центру може бути те, що Синютка до цього часу так і не змінив замовника будівництва, а ним зараз є УКБ Львівської ОДА. УКБ має борги у комунальних платежах і зарплатах приблизно на суму близько 1,2 мільйона гривень. Цей факт Варіантам підтвердив Ярослав Качмарик.
Отож, якщо гроші, призначені на реконструкцію, надійдуть на рахунки УКБ, то вони у будь-яку мить можуть бути заблоковані на вимогу суду.
Ніхто і ніщо не заважає голові Львівської ОДА ініціювати зміну замовника реконструкції шляхом передачі цих функцій від УКБ, наприклад, керівництву перинатального центру. Останнє, напевне, досконально володіє ситуацією і може ефективно та оперативно розпоряджатися коштами, виділеними на його реконструкцію. Однак цього Синютка також не зробив.
Всі ці пропозиції, як дізналися Варіантам, надходили і озвучувались неодноразово фахівцями перед головою Львівської ОДА, однак залишилися без реакції з його боку.
Єдине, що спромігся Олег Михайлович (і що було правильним), так це усунення з-за допомогою правоохоронних органів скандальної фірми "Аеробуд-Захід", що завалила роботу в 2013 році, від виконання підрядних робіт. Однак її допустять до участі у нових торгах на продовження робіт з реконструкції перинатального центру.
Як не крути, Синютці важко буде вчасно розродитися цим проектом і прозвітувати про успішне його завершення до кінця 2015 року.
До того ж, як стало відомо Варіантам, народні депутати, втративши надію зрозуміти логіку дій Олега Михайловича в цьому питанні, а також не відчуваючи партнерського діалогу з ним, про всяк випадок звернулися до прокуратури, СБУ та міліції з вимогою взяти під ретельний контроль використання 45 мільйонів гривень, які виділені на реконструкцію Львівського обласного клінічного перинатального центру.