Новини

Соціум

Громадські спостерігачі визначили проблеми вступної кампанії 2012 року

Громадські спостерігачі визначили проблеми вступної кампанії 2012 року

fakty.ictv.ua

Громадські спостерігачі визначили проблеми вступної кампанії 2012 року

Середа, 15 серпня 2012, 13:08

Громадські спостерігачі Громадянської мережі ОПОРА спостерігали за вступною кампанією 2012 року та виділили найбільш проблемні моменти.

Технічні недоліки вступної кампанії: приймальні комісії скаржилися на неефективну роботу Єдиної державної електронної бази з питань освіти, абітурієнти – на незадовільний стан подачі електронних заяв для участі у конкурсному відборі. Система електронного вступу постійно «зависала», то вступник не міг зрозуміти, чи вдалося йому подати заявку чи ні.

ІС «Конкурс»: інформаційної система «Конкурс» у попередні роки отримувала дані про абітурієнтів безпосередньо від приймальних комісій, а у 2012 році – від ЄДЕБПО. Таким чином, затримки у подачі інформації вишами у ЄДЕБПО унеможливили вчасне наповнення «Конкурс». Крім того, абітурієнти не були поінформовані про те, що система не є офіційним джерелом інформації про рейтингові списки та списки рекомендованих до зарахування. Умови прийому передбачають ?для ІС «Конкурс» лише функцію інформування громадськості про подання заяв на вступ до вищих навчальних закладів І-IV рівнів акредитації.

Творчі випробування: нововведенням спостереження за вступною кампанією 2012 року стала присутність громадських спостерігачів під час проведення творчих випробувань. Більшість вищих навчальних закладів допустили представників ОПОРИ до спостереження. Проте є й такі, які не дозволили безпосередньо слідкувати за процедурами та етапами творчих конкурсів. Серед них Національний авіаційний університет, Cумський державний університет, Донецький національний університет, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича.

Під час спостереження ОПОРА виявила проблеми у проведенні творчих випробувань: різні навчальні заклади проводили творчі конкурси з одного напряму підготовки у один і той же день. Тому абітурієнти були змушені вибирати лише один заклад, куди могли вступати на навчання. Деякі ВНЗ проводили в один час творчі випробування на різні (у більшості випадків суміжні) напрями підготовки, а тому абітурієнта змушені були обирати лише один напрям.

Вступники нарікали на приймальні комісії, які не створили можливості реалізувати право на апеляцію на результати вступних випробувань. Це пов'язане з тим, що для подачі апеляційної заяви абітурієнту відводиться лише одна доба після оголошення результату. До того ж у ВНЗ не інформують, коли ж буде оприлюднена інформація про результати, а найчастіше радять слідкувати за оголошеннями на стендах.

Магістратура: абітурієнти обурювались через проблеми зі вступом на ОКР «магістр»: відсутність повної інформації, нечіткість процедур, різний підхід до пільгових категорій, нерівність умов, сумніви щодо об'єктивності оцінювання, відсутність можливості реалізувати право на апеляцію.

Призери олімпіад та МАН: спостерігачі виявили помилки у нарахуванні додаткових балів призерам ІV етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових предметів та ІІІ етапу Всеукраїнських конкурсів – членам Малої академії наук України. Додаткові бали зараховувалися не призерам, а лише учасникам олімпіад, переможцям минулих навчальних років чи не за профільний для напряму підготовки предмет. Іншим вступникам нараховували такі бали за перемогу у ІІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад, а то й взагалі без будь-яких підстав і дипломів чи невідповідні бали за конкретне призове місце. Системною проблемою стало те, що додаткові бали не завжди відображалися у ІС «Конкурс», а лише на веб-сайтах ВНЗ.

Необізнаність батьків: часто причиною конфліктних ситуацій, втрати абітурієнта місця державного замовлення чи можливості подати документи стає необізнаність, непідготовленість і несерйозне ставлення до вступної кампанії вступників та їхніх батьків. Наприклад, їм вдається подати документи до більше, ніж п'яти ВНЗ, при цьому знаючи про таке обмеження, їхнє бажання якнайшвидше подати документи породжує великі черги у приймальних комісіях, моральне напруження, фізичне виснаження, перевантаження працівників вишів та електронних систем.

Найбільше труднощів виникало у абітурієнтів та їхніх батьків з тим, щоб розібратися у хвилях зарахування та, за бажання, перенести оригінали документів з одного ВНЗ у інший. Багато батьків та вступників висловлюють сумніви щодо прозорості окремих етапів вступної кампанії, розповідають про вимагання благодійних пожертв та внесків.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.